XREXS Smart Wireless Stereo Speaker Review

XREXS is een Chinese fabrikant die een aantal goedkope accessoires produceert, zoals Bluetooth-luidsprekers, telefoonhouder, oplader, VR-headset, selfiestick of zelfs kleerhangers. de XREXS slimme luidspreker is het duurste product van allemaal, laten we er eens naar kijken.

recensie video

In de doos vindt u de luidspreker zelf, een 3,5 mm audiokabel, een microUSB-kabel en gebruikershandleidingen. Toen ik de luidspreker oppakte, was ik nogal verrast omdat hij zwaarder is dan ik had verwacht van zo’n compacte behuizing. Dit komt waarschijnlijk omdat het hele chassis van aluminium is, ze gebruiken alleen wat plastic op het voorpaneel en de knoppen.

En als je het nog niet gemerkt hebt, het ontwerp van de XREXS is anders dan de meeste Bluetooth-luidsprekers die ik heb getest. Het is wigvormig zodat de voorste drivers een lichte opwaartse helling hebben. Het heeft met name 2 passieve basradiatoren aan de zijkanten, sommige andere luidsprekers hebben dezelfde opstelling en ik ben er echt dol op omdat het de basrespons aanzienlijk weet te verhogen.

luidspreker-xrexs-4

Alle bedieningselementen zijn aan de voorkant geplaatst, inclusief aan / uit-knop, basknop, modusschakelaar, volumeregelaars en trackregelaars. Er zijn ook enkele indicatoren net eronder om u de huidige modus en batterijstatus te laten zien.

luidspreker-xrexs-2

Alle aansluitingen zijn bovenop de speaker geplaatst, je vindt er een oplaadpoort, AUX-aansluiting, microSD-kaartslot en een reset-gaatje.

De XREXS is niet zomaar een Bluetooth-speaker, hij kan op veel manieren muziek afspelen via internet of je lokale wifi-netwerk. Je kunt de Play-Wi-app gebruiken en je speaker verbinden met internet, houd er rekening mee dat de app niet beschikbaar is in de Google Play Store, dus gebruik deze op eigen risico. De speaker ondersteunt ook Bluetooth, DLNA en AirPlay, dus je hoeft die app niet te installeren om muziek af te spelen. U kunt zelfs een microSD-kaart plaatsen en genieten van uw nummers.

luidspreker-xrexs-5

Een andere leuke feature is dat je de 2 speakers aan elkaar kunt koppelen om een ​​stereosysteem te creëren. U hoeft alleen de eerste luidspreker via Bluetooth te verbinden, de tweede luidspreker in Bluetooth-modus aan te zetten en vervolgens een paar seconden tegelijkertijd op het volgende nummer op de eerste luidspreker en het vorige nummer op de tweede luidspreker te drukken. Klaar, nu heb je een veel krachtiger systeem.

De batterijduur van de speaker is gemiddeld, hij gaat zo’n 10 uur mee, maar je zou hem zo’n 7 uur kunnen gebruiken. Dat is begrijpelijk, want ik zet het volume vaak heel hoog.

geluidskwaliteit

De luidspreker heeft een aantal coole functies, maar ik ben veel meer onder de indruk van de geluidskwaliteit. Ik ontving 2 eenheden om te testen, waaronder een zwarte en een zilveren. Ik was erg teleurgesteld toen ik de zwarte aanzette omdat het verschrikkelijk en vervormd klonk. Er is bijna geen bas en het geluid wordt erg oncomfortabel om naar te luisteren. Dit komt waarschijnlijk doordat de passieve radiatoren aan de zijkanten niet werken. Ik vermoed dat dit een defect apparaat is omdat de zilveren luidspreker dit probleem niet heeft.

luidspreker-xrexs-3

Ik ben zo verrast dat de XREXS-luidspreker zo’n goed geluid weet te produceren, dit is waarschijnlijk het beste geluid dat ik ooit heb gehoord van een Chinese draadloze luidspreker in deze prijsklasse. Buiten klinkt het goed, maar het beste haal je pas als je de speaker in je kamer aanzet. De bas en lagere middentonen klinken geweldig, zelfs in vergelijking met luidsprekers van $ 200 op Amazon. Ook de soundstage is geweldig, je kunt je niet voorstellen dat zo’n breed geluid uit zo’n klein pakket kan komen. Het enige probleem is dat het geluid te fel kan zijn. Het klinkt nog steeds goed bij het spelen van popsongs en ballads, maar je zult hoge tonen gaan horen bij het spelen van drukkere EDM-tracks. Ik hoop echt dat dit in de volgende generatie wordt opgelost, dit komt al heel dicht in de buurt van mijn favoriete geluidssignatuur.

Goede bouwkwaliteit Bewonderenswaardige bas Veel functies

QEen probleem Het geluid is te fel

De XREXS is geen slimme luidspreker zoals de Amazon Echo, maar hij weet een veel mooier geluid te produceren. De prijs van dit product is op dit moment nog steeds vrij duur, misschien wilt u wachten tot het onder de $ 100 zakt.

Koop de XREXS draadloze stereoluidspreker op Amazon