VIZIO V705x-H1 70″ 4K HDR Smart TV Review – Geweldige deal

In 2020 biedt Vizio tal van tv-modellen die zijn onderverdeeld in 3-series, V-Series, M-Series en P-Series. De V-serie heeft instapmodellen met schermformaten van 40 tot 70 inch. Ze bieden allemaal uitzonderlijke 4K HDR-beeldvorming tegen ongelooflijk lage prijzen. de V705x-H1 het heeft een groot 70-inch scherm en kost oorspronkelijk slechts $ 659. Tijdens Black Friday kun je het zelfs te koop vinden voor slechts $ 478 bij Walmart.

Uitpakken en instellen

Ontwerpkenmerken

Ondanks dat het een budget-tv is, zit de Vizio boordevol hoogwaardige functies, waaronder ondersteuning voor Dolby Vision, HDR10, HLG en HDR10+, SmartCast 4.0-platform, HDMI 2.1-verbinding met eARC. Bovendien is hij voorzien van VIZIO’s IQ Active-processor voor een betere beeldkwaliteit, V-Gaming Engine voor een lagere invoervertraging, snellere responstijd en Auto Low Latency voor een schoon, vloeiend beeld tijdens het gamen.

De V705x ondersteunt HDMI 2.1, maar het is niet echt belangrijk omdat het een 60Hz-paneel gebruikt. U kunt geen 4K 120Hz-signaal krijgen tijdens het gamen op Xbox Series X of PlayStation 5. U kunt echter nog steeds profiteren van de HDMI 2.1-verbinding in termen van audiokwaliteit, aangezien eARC DTS-HD Master Audio, DTS:X ondersteunt , Dolby TrueHD en Dolby Atmos-doorvoer.

Qua gebruik in de praktijk draait de tv op het SmartCast 4.0-platform, dat vrij licht en responsief is. Het is niet zo snel en slim als Android TV op mijn Hisense TV, maar de interface is vrij vriendelijk en intuïtief. Het is snel bij het in-/uitschakelen of starten van apps. Het heeft alle streaming-apps die ik gebruik, zoals YouTube, Netflix, Apple TV, CBS All Access, Amazon Prime Video, enz. De toevoeging van de Apple TV+-service een paar maanden geleden wordt zeer op prijs gesteld omdat ik geen Apple-inhoud op Android kon bekijken. tv’s.

Een andere handige functie is de ingebouwde Apple AirPlay 2 en Chromecast; Ik gebruik AirPlay 2 veel om inhoud van mijn iPhone en iPad naar het grote scherm te streamen. Ik kan niet alleen video’s streamen van streaming-apps, maar ook foto’s en video’s van mijn iPhone, en zelfs het hele telefoonscherm gemakkelijk draadloos spiegelen naar de tv.

Hoewel de afstandsbediening geen ingebouwde microfoon heeft, kun je toch spraakbesturing gebruiken met je smartphone. De tv ondersteunt alle spraakassistenten zoals Google Assistant, Apple Siri en Amazon Alexa. U kunt spraakopdrachten geven om de tv in of uit te schakelen, inhoud van streaming-apps af te spelen, enz.

Fotokwaliteit

De Vizio ondersteunt een breed scala aan HDR-formaten, maar de prestaties zijn beperkt door de lage piekhelderheid van 250 nits en geen local dimming. Dat gezegd hebbende, als je HDR-content in een donkere kamer bekijkt, zul je misschien verrast zijn door de beeldkwaliteit. Ik ben echt onder de indruk van de hoge contrastverhouding en de geweldige zwartuniformiteit. Er is wat vervaging en tegenlicht rond de randen, maar ze zijn onmerkbaar bij het kijken naar films, zelfs in donkere scènes. Het zwartniveau van deze led tv kan behoorlijk diep zijn; Hieronder kunt u enkele videobeelden bekijken.

Vergeleken met de duurdere M- en P-serie mist de V-serie TV enkele functies zoals local dimming, Quantum Color (165% meer kleur dan standaard), bewegingshelderheid, variabele verversingssnelheid, AMD FreeSync en aanzienlijk meer helderheid. Het is duidelijk dat de tv niet de beste optie is om te gamen op nieuwere consoles zoals de PlayStation 5. De meeste gemiddelde consumenten zouden dit echter meer dan genoeg vinden, vooral wanneer we het voornamelijk gebruiken voor het kijken naar tv of app-inhoud.

Ik heb elk jaar minstens 2 tv’s getest en ik kan je vertellen dat budget-tv’s de laatste tijd veel verbeteringen hebben ondergaan. Alle drie de tv’s die ik het afgelopen jaar heb gebruikt, kosten zelfs minder dan $ 500 en ik ben erg tevreden over de beeldkwaliteit. De Vizio V705x-H1 is de grootste tv die ik ooit heb gebruikt, en hij levert eigenlijk meer op dan ik had verwacht. Daarom raden wij bij TechWalls het product volledig aan, vooral als je het tijdens de kerstperiode in de uitverkoop kunt vinden.