Uebo M200 Bronze recensie

Uebo’s M200 is groter en dikker dan de meeste streaming media-ontvangers, deels omdat hij een compartiment heeft voor een 3,5-inch SATA-harde schijf om media op te slaan. De harde schijf, die je bij de zender kunt kopen, past in een metalen plaat die aan de onderkant van het chassis wordt losgeschroefd. Een kleine interne ventilator zorgt voor verkoeling, samen met een stil maar hoog gejank dat sommigen kan irriteren.

Aan de achterkant vind je een HDMI-poort, optische en coaxiale S/PDIF-uitgangen, component- en composietvideo-uitgangen en een paar stereo phono-poorten samen met een 10/100 Ethernet-poort. Aan de zijkant bevinden zich een paar USB-poorten voor het aansluiten van externe opslag of een optionele draadloze dongle, een geheugenkaartlezer en een USB B-poort waarmee je de M200 op je pc kunt aansluiten als een extern opslagapparaat. De afstandsbediening is redelijk compact maar heeft een paar overbodige knoppen, waaronder een grotendeels nutteloos numeriek toetsenblok.

Uebo M200 Brons 5

De M200 heeft een behoorlijk gelikte lintinterface, hoewel we ontdekten dat de resolutie standaard was ingesteld op 480p en we deze handmatig op 1080p moesten instellen om bij onze tv te passen. Opties zijn onder meer een browser waarmee je mediabestanden op het netwerk of op de interne harde schijf van de M200 kunt bekijken, internetkanalen (inclusief YouTube en Flickr), internetradio en bedieningselementen voor de ingebouwde BitTorrent-client van de streamer.

Er is ook een pictogram voor uw mediabibliotheek, waarmee u de inhoud kunt bekijken die op de harde schijf van de speler is opgeslagen. Met een tool voor het kopiëren van bestanden kunt u bestanden uitwisselen tussen de zender en andere apparaten op het netwerk. In alle bestandsbrowserinterfaces kunt u ervoor kiezen om al uw mediabestanden of alleen muziek, films of afbeeldingen te bekijken, wat handig is als u door uw muziekcollectie wilt bladeren zonder albumhoezen in de lijst te zien.