TrekStor eBook Reader Pyrus Review

Terwijl de meeste eBook-lezers van TrekStor kleuren LCD-schermen hebben en ook als mediaspeler kunnen fungeren, is de 6-inch Pyrus een meer traditionele lezer met een e-paperscherm en een paar extra’s. Er is bijvoorbeeld geen ingebouwde mp3-speler voor je audioboeken.

TrekStor Pyrus eBook Reader

We hebben e-paper schermen van veel betere kwaliteit gezien dan de 6-inch versie van de Pyrus. We zijn niet serieus gekant tegen de enigszins gelige achtergrondkleur, maar de zachte tekstranden en langzame verversingssnelheid zijn niet goed te vergelijken met de meeste rivalen. Het ontwerp van de reader is ook niet briljant: hij is te breed om comfortabel in één hand te kunnen houden, vooral als je kleine handen hebt. De knoppen voor het omslaan van pagina’s zijn echter goed gepositioneerd: er zijn knoppen voor vooruit en achteruit aan elke kant van het scherm, zodat je beide knoppen gemakkelijk kunt bereiken, of je de lezer nu in je linker- of rechterhand houdt.

Er zijn vier bedieningstoetsen gelabeld aan de onderkant van de lezer, die u naar huis brengen, het instellingenmenu openen voor elk scherm of document dat u momenteel open hebt, een stap teruggaan en het zoekvak openen. In het midden bevindt zich een vierwegs navigatiepaneel met een middelste knop met een onhandig puntig uitsteeksel in het midden. Met deze bedieningselementen kunt u door uw bibliotheek bladeren, letters selecteren in de tekstinvoermatrix voor het zoekvak en door menu’s navigeren.

Zoals de meeste lezers, wordt de Pyrus geleverd met zijn eigen software: je vindt Windows- en Mac OS X-installatieprogramma’s op de interne opslag van de lezer. De software geeft u toegang tot de TrekStor-bibliotheek en stelt u in staat om uw reader te licentiëren voor Adobe Digital Editions DRM-gecodeerde e-books. De eerste keer dat u het programma start, wordt u gevraagd om Adobe Digital Editions te downloaden en te installeren. Als je al een Adobe-account hebt, kun je je aanmelden via de Digital Edition-software om toegang te krijgen tot alle titels die je eerder hebt gekocht.

Zodra u bent ingelogd op uw Digital Editions-account, wordt u gepromoveerd om uw lezer te autoriseren. U kunt dan de digitale edities gebruiken om de boeken die al op de reader staan ​​(in dit geval zijn alle voorbeeldboeken in het Duits) te bekijken en de titels die op uw pc aanwezig zijn te beheren. Zodra uw lezer is geautoriseerd, kunt u Digital Editions-boeken ook beheren met krachtige tools van derden, zoals Calibre.

TrekStor Pyrus eBook Reader

De software van TrekStor lijkt misschien een beetje onhandig, maar het geeft je een gemakkelijke manier om de boeken op je reader te bekijken en je kunt ze openen in Adobe Digital Editions om ze op je pc te lezen.
Het tabblad Winkel van de software opent de Eason online boekwinkel, waar u fysieke en elektronische boeken kunt kopen. We hadden geen probleem om in te checken voor service en er leek een redelijke selectie boeken beschikbaar te zijn.