TDK TAC7221BK Draagbaar luidsprekersysteem Review

De TDK TAC7221 is een goedkope en vrolijke draagbare iPod-dock met een FM-radiotuner. Hij werkt op netstroom of op vier AA-batterijen, en is klein en licht genoeg om in een rugzak te passen en mee te nemen, of je nu gaat picknicken of halverwege Europa naar een festival reist. Het feit dat AA-batterijen nodig zijn, is ook een pluspunt voor reizigers, omdat je geen netstroom nodig hebt om het basisstation op te laden. De basis is matzwart, waarbij het grootste deel van het voorpaneel wordt ingenomen door de luidsprekers, die baspoorten aan de achterkant hebben. Een stevig gevormd handvat aan de achterkant maakt het gemakkelijk te dragen.

TDK TAC7221BK draagbaar luidsprekersysteem

De geluidskwaliteit is niet geweldig, maar het is de moeite waard om in gedachten te houden dat dit een zeer compacte en energiezuinige luidspreker is. Je krijgt de beste resultaten uit pop- en dansmuziek met een breed dynamisch bereik; verwacht niet dat de fijne details van jazz, klassieke of technische death metal tot hun recht komen. Rockmuziek wordt ook op een bevredigend kwaliteitsniveau gespeeld, hoewel de middentonen van gitaarmelodieën nogal verwarrend kunnen zijn; we merkten enige verbetering in de algehele geluidskwaliteit bij het gebruik van een extra bron met sterke bas in plaats van een iPod in het dock, wat helpt om de ietwat blikkerige hoge tonen van het dock te compenseren.

Helaas is de implementatie van het TDK-stuurprogramma erg slecht. Er is een eerste irritatie als je hem start, want de muziek die je op je iPod afspeelt stopt zodra je de app opent. Het is slecht ontworpen en de meeste functies zijn verborgen in een submenu. Het hoofdscherm is de wekkerbediening, die duidelijk en gemakkelijk te gebruiken is en waarmee je je dag met muziek kunt beginnen. Het is duidelijk dat het alarm de belangrijkste functie van de applicatie is. Als je het wilt gebruiken om je ingangen te bedienen, op de radio af te stemmen of je muziekcollectie af te spelen, moet je naar het instellingenmenu gaan, waar je van geluidsbron kunt wisselen en naar muziek kunt zoeken, maar alleen op basis van op de sorteercriteria of afspeellijst die u de vorige keer met de iPod-muziekspeler aan het bekijken was.