Steelseries Siberia V3 Prism Review

Het Siberia-assortiment moet een van de meest duurzame gamingheadsets aller tijden zijn, en het is nu in zijn derde iteratie. Het V3-prisma is het resultaat van bijna tien jaar feedback van spelers, wat Steelseries genoeg heeft gegeven om mee te werken als het gaat om het verfijnen van het ontwerp.

ONTWERP EN BOUWKWALITEIT

Het resultaat is bekend bij iedereen die de originele of V2-modellen heeft gedragen, met een ophangsysteem dat zich uitbreidt om op je hoofd te passen en het gewicht van de hoofdtelefoon gelijkmatig over het hoofd te verdelen. De kunstleren band is niet zo pluizig als de V2, wat zou moeten betekenen dat hij gemakkelijker schoon te houden is.

Het is veel comfortabeler dan sommige van de headsets met vaste hoofdband die we in het verleden hebben gebruikt, en met minder dan 300 g legt het nauwelijks druk op je hoofd, wat betekent dat je een marathon-gamesessie kunt doorstaan ​​​​zonder je ongemakkelijk te voelen.

De kunstleren oorschelpen omsluiten je oren volledig en blokkeren het geluid van buiten redelijk goed. Steelseries heeft elke cup gevuld met traagschuim, wat zorgt voor een strakkere afsluiting rond je oren. Ze isoleren je niet volledig van de buitenwereld, maar als je midden in een hectisch spel zit, is het onwaarschijnlijk dat je iets om je heen hoort. Er is een beetje geluidslekkage van de 50 mm-drivers, maar alleen bij hoge volumes; op een redelijk niveau mag het niemand in de buurt storen.

De rest van de oorschelpen zijn gemaakt van hard plastic, wat helpt om het gewicht laag te houden, maar toch stevig aanvoelt. We waren echter niet zo enthousiast over de lichtere grijze afwerking; Het laat de headset er misschien een beetje goedkoop uitzien, en we hadden liever een volledig zwart kleurenschema gehad.

We missen ook elke vorm van inline volumeregeling. Je krijgt in ieder geval een mute-schakelaar voor de geïntegreerde boommicrofoon, maar die is in het begin een beetje lastig te vinden. Na een paar uur gamen leerden we zijn positie en konden we de microfoon veel sneller in- en uitschakelen.

De microfoon zelf schuift uit de linker oorschelp wanneer je hem nodig hebt, maar schuift terug voor wanneer je geen spraakcommunicatie gebruikt. Het was volkomen duidelijk tijdens onze gamesessies tijdens de lunch, hoewel het een goede hoeveelheid achtergrondgeluid oppikte en een beperkte hoeveelheid ruisonderdrukking heeft.

PRISM V3

De Siberia V3 is verkrijgbaar als goedkoper standaardmodel of als de hier besproken Prism-variant. De twee headsets zijn identiek qua geluid en bouwkwaliteit, maar de Prism krijgt verlichte headsets die kunnen worden aangestuurd met behulp van de Steelseries-softwaresuite. U kunt de kleur aanpassen, de LED’s instellen om te wisselen tussen meerdere kleuren of de lichten in een patroon in- en uitschakelen. Het is een mooi effect, maar als je je geen zorgen maakt over leds, kost de gewone V3 aanzienlijk minder.

Met het Steelseries Engine-bedieningspaneel kunt u ook het microfoonvolume aanpassen, microfoonoptimalisatie inschakelen en de audiosignatuur aanpassen, hetzij met een verscheidenheid aan presets of een vijfkanaals equalizer. U kunt ook uw aangepaste voorinstellingen opslaan en deze automatisch inschakelen bij het starten van specifieke apps, voor het geval u verschillende geluidskenmerken voor verschillende games wilt.

Ten slotte maakt de Steelseries Engine verbinding met alle andere Steelseries-randapparatuur die op uw pc is aangesloten, zodat u alles vanaf één locatie kunt aanpassen; dit is veel beter dan voor elk randapparaat aparte programma’s te hebben, wat bij andere fabrikanten nog steeds het geval is.

GELUIDSKWALITEIT

De V3 Prism gebruikt een geïntegreerde USB-geluidskaart in plaats van 3,5 mm audio-aansluitingen, wat betekent dat je hem niet kunt gebruiken met een speciale geluidskaart. U kunt hem echter op een PS4 aansluiten en gebruiken als een stemhebbende gamingheadset. Het werkte perfect toen we het testten in een Destiny Raid, dus als je schakelt tussen pc en console, hoef je geen twee headsets te kopen.

De 50 mm drivers hebben een frequentiebereik van 10 tot 28.000 Hz en produceren warme, dynamische audio. Het hogere middenbereik was strak en pittig, met een verrassend breed geluidsbeeld. Het gebroken glas en de zang waren indrukwekkend helder, zonder te hard te zijn.

Koop nu op Amazon

Dat gezegd hebbende, de geluidssignatuur is onmiskenbaar baszwaar. Dit is het geval met bijna alle gaming-headsets, die geweerschoten, explosies en andere low-end audio een geweldige aanwezigheid geven, maar het kan een ongewenste inbreuk zijn als je naar muziek wilt luisteren. Gelukkig kun je dit afzwakken met de software-equalizer, waardoor we hem de hele dag met plezier kunnen gebruiken voor multimedia en gaming.

Helaas is er hier geen virtueel surround-geluid, dus je bent beperkt tot stereogeluid in games. Dit kan fans van first-person shooters afschrikken, omdat we het een beetje moeilijker vonden om te zien waar onze vijanden waren in Counter Strike dan met andere headsets.

CONCLUSIE

De Siberia V3 heeft een aantal welkome verbeteringen ten opzichte van de V2, en de Prism-editie zal zeker de aandacht trekken tijdens het gamen, maar we kunnen niet anders dan het gevoel hebben dat er enkele functies ontbreken die we als vanzelfsprekend beschouwen in andere gamingheadsets, zoals een online volumeregeling . De audiokwaliteit is uitstekend, vooral voor gaming, en het werkt goed met muziek en video met een paar aanpassingen. Als je de lichtshow niet nodig hebt, is de QH-85 van Qpad ongeveer £ 15 minder en heeft hij een meer gebalanceerd geluid, maar als je een statement wilt maken met je gaming-installatie, is dat gegarandeerd.