SteelSeries Arctis Pro + GameDAC Gaming Headset Review

SteelSeries blijft een van de beste fabrikanten van gamingaccessoires en de lijn van headsets heeft door de jaren heen het meeste succes gehad. Ik heb veel SteelSeries-headsets gebruikt, maar geen enkele is zo goed als de SteelSeries Arctis Pro + GameDAC.

unboxing video

Ontwerpkenmerken

In de doos hebben we de Arctis Pro-headset, een externe GameDAC (digitaal naar analoog converter) en enkele kabels. Er zijn twee versies van Arctis Pro, met of zonder GameDAC. In de versie zonder GameDAC heb je alleen de headset en een ChatMix dial. Met de draaiknop kun je de volumebalans tussen game- en chataudio aanpassen. Als je al een fatsoenlijke geluidskaart of DAC hebt gehad, kun je die versie kopen om ongeveer $ 80 te besparen.

De GameDAC bevat een ChatMix-draaiknop, een OLED-scherm en binnenin hebben we de ESS Sabre 9018-referentie-DAC met native 96kHz en 24-bits ondersteuning. Dit zou erg handig zijn als je een verouderde geluidskaart in je pc hebt of als je van plan bent de headset met PS4 te gebruiken. De hoogwaardige GameDAC is een gemakkelijke upgrade en zal de geluidskwaliteit onmiddellijk verbeteren. Je kunt de audio op de GameDAC instellen en er is geen software voor nodig.

De Arctis Pro beschikt ook over een bidirectionele microfoon met indrukwekkende helderheid en ruisonderdrukking. Het is geschikt voor gamen en streamen. Ik vind het ook geweldig dat de hoofdtelefoon Prism RGB-verlichting heeft, die kan worden gesynchroniseerd met de Prism Sync-software. Ik kan het licht niet zien als ik deze koptelefoon draag, maar dit is een coole functie.

De koptelefoon heeft geen fancy design omdat de buitenkant voornamelijk van plastic en stof is gemaakt. Het voelt echter erg licht en duurzaam aan met stalen en aluminium componenten aan de binnenkant. Over het algemeen is de headset erg comfortabel voor gamers die uren achter elkaar spelen.

geluidskwaliteit

Audiokwaliteit blijft het belangrijkste aspect bij de aanschaf van een gamingheadset. Alle bovengenoemde functies zijn slechts gimmicks als de headset verschrikkelijk klinkt. De GameDAC heeft een speciale functie genaamd DTS Headphone: X v2.0 en je zou het echt moeten inschakelen tijdens het gamen. Over het algemeen zal de technologie het geluidsbeeld veel breder maken bij het spelen van games, het luisteren naar muziek of het kijken van films. Dit is een 3D-simulatie, dus het werkt op al onze bestaande inhoud. Ik schakel deze functie liever in bij het gamen dan bij het luisteren naar muziek.

In tegenstelling tot andere gamingheadsets biedt Arctis Pro een zeer helder en natuurlijk geluid. Het klinkt niet basachtig en modderig zoals andere hoofdtelefoons, dus je kunt met deze koptelefoon echt genieten van gamen en muziek. Het geluidsbeeld is niet zo goed als sommige high-end hoofdtelefoons, maar het is echt indrukwekkend voor de prijsklasse. Ook het dragen van de koptelefoon is zeer comfortabel en ik kon uren naar muziek luisteren zonder mijn oren te vermoeiden.

conclusie

voordelen

Robuuste constructie Comfortabel en lichtgewicht Hoogwaardige DAC en drivers

nadelen

Het kost te veel voor de combo

SteelSeries Arctis Pro + GameDAC is een geweldige optie voor elke serieuze gamer; De drivers zijn ook goed genoeg, zodat je de koptelefoon kunt gebruiken om naar muziek te luisteren. De kosten zijn gemakkelijker te rechtvaardigen als je al een goede geluidskaart hebt en de versie zonder de GameDAC koopt.

Koop SteelSeries Arctis Pro + GameDAC op Amazon