Sony BDV-E370 Review

De E370 biedt een duizelingwekkende hoeveelheid gezien zijn lage prijs. Het is een 3D Blu-ray-speler, 5.1 surround-luidsprekersysteem en streaming media-apparaat met ondersteuning voor iPlayer, Lovefilm en meer.

De Blu-ray-spelers van Sony gebruiken hun beproefde XrossMediaBar (XMB)-interface met groot succes, en navigeren door de vele functies is een fluitje van een cent. Het videogedeelte staat vol met 19 online services, waaronder YouTube en videopodcasts. Door in te loggen op ons YouTube-account konden we gemakkelijk onze eigen video’s vinden (zij het alleen de openbaar vermelde) en favorieten, afspeellijsten en abonnementen beheren.

YouTube is allemaal goed en wel, maar Living Room is beter geschikt voor langere shows en films dan korte clips. Dit is waar Sony’s online diensten zich echt onderscheiden van hun rivalen. BBC iPlayer behoeft geen introductie. De gebruiksvriendelijke interface lijkt veel op de website en is veel beter dan de trage iPlayer-besturingselementen van Virgin Media. Zoeken naar programma’s ging snel en de resultaten verschenen meteen terwijl we typten met een schermtoetsenbord. HD-video-inhoud en radioshows zijn ook inbegrepen. Demand Five zendt content uit van Channel Five, maar helaas zijn Channel 4 en ITV niet vertegenwoordigd.

SonyBDV-E370

Sony biedt ook toegang tot de verhuurservice van Lovefilm, waar £ 9,99 per maand je onbeperkte toegang geeft tot 4.000 films die momenteel worden vermeld – niet zoveel als de 65.000 dvd’s in de bibliotheek van Lovefilm, maar meer dan de 2.400 Blu-ray-titels. Hoewel vrijwel alle nieuwe films op Blu-ray worden uitgebracht, blijkt uit een snel onderzoek dat momenteel slechts ongeveer 20 procent beschikbaar is voor streaming. Het grote voordeel is dat je niet hoeft te wachten tot de schijven verschijnen. De hele catalogus is slechts een paar klikken verwijderd, dus onbeperkt betekent ook echt onbeperkt. De bitrate van 800 Kbit/s betekent echter dat de video’s iets slechter zijn dan dvd-kwaliteit. Als je films in HD wilt, moet je het bij Blu-ray houden.

Het gedeelte Foto’s van de XMB-interface was helemaal leeg, zonder de mogelijkheid om foto’s online te delen. Dit gedeelte is voltooid bij het aansluiten van een USB-opslagapparaat of na het aansluiten op een DLNA-server op het thuisnetwerk. Dit laatste moest worden geactiveerd in de instellingen van de verbindingsserver, die begraven zijn in de configuratie-opties, maar toen dit eenmaal was gebeurd, verschenen er nieuwe pictogrammen in de categorieën foto, video en muziek. Diavoorstellingen werkten prima, behalve een klein geanimeerd pictogram dat in de rechterbovenhoek verscheen om te laten zien dat de volgende foto werd geladen. Muziek via DLNA werkte ook goed, met een responsieve interface die het bladeren door grote muziekcollecties gemakkelijk maakt. We konden echter niet naar één nummer luisteren terwijl we naar andere zochten.

Het enige dat de BDV-E370 mist in vergelijking met zijn concurrenten, is een iPod-dock. Sluit echter een iPod aan op een van de twee USB-poorten (voor en achter) en de muziek komt door de luidsprekers. Gelukkig blijven de bedieningselementen van de iPod actief in plaats van te worden gekaapt door de Sony-afstandsbediening. De USB-poort aan de achterkant is ook geschikt voor de optionele UWA-BR100 WiFi-adapter, hoewel deze niet goedkoop is voor ongeveer £ 70. Er zijn geen HDMI-ingangen, maar de coaxiale en optische S/P-DIF-ingangen plus stereo phono zouden het meeste moeten doen. van de andere teams.

De head-unit is iets groter dan de meeste Blu-ray-spelers, maar ziet er nog steeds strak en verfijnd uit. We houden echter niet van de volumeknoppen op het voorpaneel, omdat ze niet het gemakkelijkst te vinden zijn in het geval van een onbedoelde uitbarsting van een hoog volume. De satellieten zijn redelijk onopvallend en we waarderen vooral de slanke centerluidspreker die discreet aan de voet van de tv zit.