Sonos Play: 1 review: de beste speaker voor meerdere kamers

De Play:1 slaagt er ook in om drie belangrijke problemen op te lossen die we hebben gehad met Sonos-producten sinds ze voor het eerst uitkwamen, namelijk dat het nu goedkoop genoeg is om te concurreren met wat zijn rivalen bieden, klein genoeg en discreet genoeg om te verbergen. overal en je hebt geen extra draadloze bridge nodig om verbinding te maken met je wifi-thuisnetwerk. Als je op zoek bent naar de perfecte eerste stap in de wereld van draadloze multiroom-audio, dan is dit het.

Beste Sonos Play: 1-deals (was £ 199, nu £ 149) – Koop nu op Amazon

Sonos heeft niet de gewoonte om zijn Play-familie te verdisconteren, maar je hebt geluk: de Play:1 kreeg een zeer verleidelijke prijsverlaging van 25% voor Black Friday, en het lijkt erop dat dat voor altijd kan blijven bestaan. Gezien het feit dat de Play:1 in de detailhandel werd verkocht voor ongeveer £ 180, is dat niet zo genereus als het klinkt, maar als je van plan was een paar Play:1’s te kopen om je huis mee uit te rusten, lopen de besparingen behoorlijk snel op. Vergeet niet: koop er twee en je kunt ze aan elkaar koppelen voor een rijk stereogeluid, of je kunt ze in verschillende kamers plaatsen en muziek door het hele huis streamen. Voor dit bedrag is de Play:1 een prima eerste stap richting multiroom audio.

Sonos Play: 1 Review: functies en ontwerp

Over het algemeen is de Play:1 een zeer verleidelijke propositie, vooral omdat hij ook naadloos samenwerkt met de rest van het Sonos-portfolio, waardoor gebruikers hun geluidssystemen kunnen uitbreiden voor een betere geluidskwaliteit of ze kunnen combineren met de Sonos Playbar om een ​​surround sound te krijgen. systeem. Dit geeft hem veel flexibiliteit en door zijn mooie uitstraling valt hij op in je woonkamer.

Nieuw bij Sonos? Lees onze gids Wat Sonos moet kopen

De Play:1 is ongeveer zo groot als een boekenplankluidspreker en is het stukje kwaliteit dat we in de loop der jaren van Sonos gewend zijn. De slanke, gebogen behuizing is gehuld in een doorlopend gaasrooster dat er absoluut prachtig uitziet, en dankzij de zwart-witte afwerkingen kunt u gemakkelijk het model kopen dat bij uw huis past. Kies Play: 1 en je zult meteen merken dat het dezelfde geruststellende zwaarte heeft als de andere Sonos-spelers; het is meteen duidelijk dat dit een kwaliteitskit is.

Sonos Play: 1 Review: Connectiviteit

Net als bij de andere producten van Sonos is de Play:1 een draadloze speaker die je veel vrijheid geeft om hem te plaatsen. Omdat Sonos zijn eigen eigen draadloze mesh-netwerk heeft, was het vroeger nodig om een ​​Bridge-product te kopen om het op je router aan te sluiten (of om een ​​andere speler via Ethernet aan te sluiten). Sonos heeft nu de firmware van de speler bijgewerkt, zodat je de speler eenvoudig kunt verbinden met je wifi-netwerk, waardoor de Bridge helemaal niet meer nodig is en het goedkoper dan ooit om toegang tot Sonos te krijgen.

Als je je systeem wilt uitbreiden en merkt dat sommige spelers zich buiten het bereik van je draadloze netwerk bevinden, kun je eenvoudig een bridge op het systeem aansluiten (of de Play:1 of een andere speler aansluiten via Ethernet) en je Sonos-systeem schakelt automatisch over terug naar het traditionele mesh-netwerk. In deze modus fungeert elke speler als een repeater, waardoor je een veel betere dekking en betrouwbaarheid krijgt dan bij gewone wifi.

Bovendien heeft Sonos de Boost gelanceerd, die lijkt op een brug met turbocompressor die, zoals Sonos zegt, “draadloze mogelijkheden voor ondernemingen” biedt. De meeste huizen zullen prima werken met wifi of bridge, maar voor ruwe omgevingen zorgt Boost ervoor dat Sonos overal werkt.

LEES VOLGENDE: Beste Bluetooth-luidsprekers 2017: goedkope waterdichte draagbare Bluetooth-luidsprekers voor binnen

Sonos Play: 1 Review: Geluidskwaliteit

Play:1 is een beetje anders voor Sonos, omdat het de eerste mono-only speler van het bedrijf is. Kan deze kleine monospeler dus de geluidskwaliteit leveren die we van het bedrijf gewend zijn? Kortom, het antwoord is een volmondig ja, en het is grotendeels te danken aan slimme interne engineering.

Binnenin heeft Sonos een tweeter en een nieuwe 3,5-inch midrange-driver gemonteerd (elk heeft zijn eigen versterker), die meer kegelbeweging heeft dan een luidspreker van dat formaat normaal zou doen. Dus terwijl een luidspreker van dat formaat normaal gesproken een kegelbeweging van 6 mm zou hebben, beweegt deze 14 mm. Meer kegelbeweging betekent meer luchtbeweging, wat een groter geluid betekent. Bovendien is de crossover tussen de tweeter en de driver aangepast, dus veel lager dan normaal. Sonos zegt dat dit betekent dat je de richting van de luidsprekers verliest, dus je muziek moet de kamer vullen, waar je hem ook plaatst.

Het moet gezegd dat een enkele Play: 1 een ruimte meer dan voldoende vult. Met schetterende muziek is het moeilijk om precies te zeggen waar de luidspreker is en kun je comfortabel rondlopen zonder details op de tracks te missen. De geluidskwaliteit is over het algemeen uitstekend, zoals we van Sonos gewend zijn. Dankzij de hoge bouwkwaliteit en aandacht voor detail pomp je hem op vol volume zonder trillingen of vervorming. Hoewel er maar twee luidsprekers in zitten, heeft de Play:1 een behoorlijk verbazingwekkend bereik. Voor de overgrote meerderheid van de muziek is er de bas, een uitgebalanceerd middenbereik en een scherpe, maar niet te heldere, hoge tonen. Door te luisteren naar een selectie van rock-, klassieke en rapmuziek, kun je de subtiele details van elk nummer onderscheiden.

Het is duidelijk dat met alleen monogeluid en alleen de twee stuurprogramma’s, er enkele beperkingen zijn aan wat u kunt doen. Speel een track af die is ontworpen met stereo in gedachten en je verliest een deel van het effect. Pink Floyd’s Wish You Were Here begint bijvoorbeeld helemaal op het goede spoor, totdat de akoestische gitaar alleen links en rechts inslaat. Evenzo heeft Foo Fighters’ Enough Space een prachtige intro waar een gitaar rond de linker- en rechterkanalen draait; met een enkele luidspreker heeft het gewoon niet zoveel impact.

Een nummer met meer dynamiek, zoals John William’s The Imperial March uit The Empire Strikes Back, breidt de mogelijkheden van Play: 1 verder uit. Hoewel het volledige bereik hoorbaar is, heeft Play:1 alleen niet de aanwezigheid. het spoor tot leven.

Dat wil niet zeggen dat Play:1 niet goed is, het is gewoon een kwestie van de beperkingen ervan kennen. Voor de overgrote meerderheid van de nummers en internetradio is Play:1 geweldig en het feit dat zoiets kleins zo’n groots geluid kan produceren, is indrukwekkend. Voor een kleine kamer, of misschien een logeerkamer, is de Play:1 een schitterende aanvulling op elk Sonos-systeem. Vervolg op pagina 2