Sintrix recensie

Singtrix is ​​​​ontworpen voor liefhebbers van karaoke, maar een hekel hebben aan wachten tot het weekend om indruk te maken op de stamgasten bij hun lokale boozer. Het is ook ontworpen door de makers van de Guitar Hero-serie, dus er ligt een sterke nadruk op plezier.

Singtrix verschilt echter van Guitar Hero doordat het wordt verkocht als een stand-alone systeem in plaats van als randapparaat voor een gameconsole. Dit betekent dat je bijna alles hebt wat je nodig hebt om karaoke direct uit de doos te zingen.

De Singtrix-bundel bevat een Singtrix Studio-eenheid voor vocale effecten, een aangepaste microfoon, een microfoonstandaard en een 40 W 2.1 stereoluidsprekersysteem. De limited edition-bundel, die we hebben getest, wordt ook geleverd met een tweede microfoon, een tabletstandaard en extra songpresets, dit zijn vocale effecten die zijn geprogrammeerd voor specifieke nummers, zoals Total Eclipse of the Heart van Bonnie Tyler.

BRENG JEZELF

Om muziek af te spelen, moet u een apparaat, zoals een tablet, telefoon of computer, aansluiten op de 3,5 mm-ingang op de vocale effecteneenheid. Vanaf dat apparaat speel je vervolgens muziek af, of het nu muziek is uit je eigen mediacollectie, karaokevideo’s van sites als YouTube of Vimeo, of tracks uit de Singtrix-app, die je kunt downloaden voor iOS- of Android-apparaten. De Singtrix-app gebruikt de Karaoke Anywhere-service om karaoke-tracks te streamen uit een bibliotheek van meer dan 13.000. Je moet ongeveer £ 7,30 per maand betalen voor het privilege, maar de app wordt geleverd met een selectie van gratis nummers die je kunt streamen, en dit omvat enkele karaokeklassiekers zoals I Will Survive van Gloria Gaynor.

De Singtrix-app is erg basic en de karaoke-nummers missen visuele flair, met teksten die verschijnen als oranje tekst op een zwarte achtergrond met een scrollend effect om de tijd aan te geven. Het heeft echter een soort retro-aantrekkingskracht, het blijft trouw aan de typische karaoke-ervaring en zorgt zeker voor minder afleiding wanneer je je op de teksten moet concentreren.

Met de Singtrix-app kun je songteksten in een geschikte lage resolutie bekijken.

Helaas was de productiekwaliteit van de nummers een wisselvallige aangelegenheid, waarbij een deel van de achtergrondmuziek klonk als MIDI-versies van lage kwaliteit. Er zijn betere kwaliteit tracks op YouTube.

Als je je eigen muziek gebruikt, heb je waarschijnlijk geen karaoke-ready versies van nummers of directe toegang tot songteksten. In dit geval kunt u de Song Voice-knop op het Singtrix-effectapparaat gebruiken bij het afspelen van uw eigen muziek. Hierdoor wordt het volume van de zang verlaagd, zodat u gemakkelijker gehoord kunt worden over het originele nummer heen.

We ontdekten dat het Song Voice-effect redelijk goed werkte, hoewel het bij bepaalde nummers ook het volume van een deel van de achtergrondmuziek verlaagde. Als je je eigen liedjes zingt, moet je zelf de teksten zoeken, maar er zijn genoeg songteksten op internet te vinden.

YouTube en andere videodiensten bieden een meer traditionele karaoke-ervaring, en er was een verrassend aantal gratis video’s van professionele kanalen, zoals KaraokeOnVevo, en een ongelooflijke verscheidenheid aan zelfgemaakte songtekstvideo’s.

MASSA-EFFECTEN

Singtrix heeft een groot aantal stemeffecten om je te helpen op je best te klinken, meer dan 300 zelfs. De enorme lijst gaat niet terug naar het begin als je het einde bereikt, dus je moet weer helemaal naar het begin scrollen, wat frustrerend kan zijn. U kunt echter 10 van uw favoriete effecten opslaan voor snelle toegang, wat handig is.

De selectie van effecten is goed en bevat presets voor specifieke nummers en genres zoals hiphop. Er is ook een knop op de microfoon die onmiddellijk een vocale harmonie voor vier personen creëert op basis van je stem. Een ander hulpmiddel is een pitch-correctietool, waarvan we vonden dat deze goed werkte.

We hielden van de selectie van effecten, en ze maken karaoke toegankelijker voor diegenen die minder vertrouwen hebben in hun falsetto, of hun staccato niet van hun legato kunnen onderscheiden. Sommige van de 300 presets leken echter erg op elkaar en het zal lang duren om er een te vinden die je beter laat klinken.

Met de Singtrix-effecteneenheid kun je kiezen uit meer dan 300 vocale effecten, maar veel zijn vergelijkbaar

met de Singtrix-effecteneenheid kun je kiezen uit ongeveer 300 vocale effecten, maar veel klinken hetzelfde

VOCALE DMINATIE

De meegeleverde 2.1-stereoluidspreker lijkt op een gitaarversterker en heeft volume-, treble- en basaanpassingen om u te helpen het geluid van uw kamer of locatie vorm te geven. We ontdekten dat de luidspreker de hogere frequenties benadrukte, wat ideaal is voor een karaokesysteem, en dat betekende dat de vocale uitvoering van onze zangeres helder en duidelijk overkwam.

Winkelen voor een karaokesysteem kan overweldigend zijn, maar Singtrix maakt het zoveel gemakkelijker door alles wat je nodig hebt in één pakket te bieden. Het is erg leuk voor iedereen die van karaoke houdt, en de effecten en toonhoogtecorrectie zorgen ervoor dat fans zich op hun gemak voelen om mee te doen. Singtrix maakt de ervaring voor het publiek ook veel aangenamer dankzij toonhoogtecorrectie en effecten.

Singtrix is ​​erg leuk, maar traditionele karaoke-systemen kunnen voor minder worden gekocht. Ze missen de effectpresets van Singtrix, maar maken dit goed met ondersteuning voor CD+G-bestanden, een bestandsindeling die songtekstvideo’s met een lage resolutie combineert met muziek. Andere alternatieven zijn karaoke-spellen zoals Singstar. Je zou je tv of gameconsole op een aparte hifi-installatie moeten aansluiten, en je zou voor de nummers moeten betalen, maar voor de kosten van het Singtrix-pakket kon je een flink aantal nummers voor Singstar kopen.

Koop Singtrix als je het idee van een stand-alone, persoonlijk karaokesysteem leuk vindt en Singstar niet op een gameconsole hebt of wilt gebruiken. We denken echter dat een systeem zoals de Starsinger 1000 Pro II (£ 89 op www.emkaraoke.co.uk) een veel betere koop is als je al een hifi- of luidsprekersysteem hebt dat je ermee kunt gebruiken.