Sennheiser PC323D G4ME Review

Sennheiser’s PC 323D G4ME-headsetbundel bevat een versie van de PC320-headset en de G4ME 1 USB 3D-geluidskaart, die virtueel 5.1- of 7.1-surroundgeluid kan produceren. Gelukkig voelt de koptelefoon comfortabeler aan dan de meeste. De cups zijn verdeeld in een buitenste schil en een gewatteerd binnenstuk dat rond de oren zit en zo plat tegen de huid ligt. Dit maakt het een veilige, nauwsluitende pasvorm voor de meeste mensen, maar als je een klein hoofd hebt, kan het schuine gedeelte ongemakkelijke druk uitoefenen op het gewricht aan de bovenkant van je kaak.

Hoewel het nogal plakkerig aanvoelt, is de headset lichtgewicht en raakt je oren niet oververhit, wat we op prijs stelden tijdens marathon-gamesessies. Het is minder omvangrijk dan veel gamingheadsets, maar heeft nog steeds de matgrijze plastic industriële stijl die veel van zijn rivalen delen. Met een gewatteerde plastic hoofdband kunt u de pasvorm van de hoofdtelefoon aanpassen. De microfoonarm aan de linkerkant van de headset kan worden neergeklapt, maar kan niet worden verplaatst of anderszins worden aangepast. Een leuke bijkomstigheid is de manier waarop de microfoon automatisch dempt als je je arm opheft. Een volumeregelaar voor de koptelefoon is netjes geïntegreerd in de rechter oorschelp: draai gewoon aan het oppervlak van de oorschelp.

De legendarische reputatie van Sennheiser is welverdiend als het gaat om hoogwaardige hoofdtelefoons. In tegenstelling tot veel gaming-headsets, die vaak een dreunende bas hebben die al het andere wegblaast, maar die uitbarstingen van geweldig geluid produceren, is deze goed om naar muziek te luisteren, films te kijken en games te spelen. De bas is rijk en levendig, wat geweldig is voor het raken van dansbeats en de bovengenoemde ontploffing, maar er zijn ook brede, uitgebalanceerde middentonen en hoogfrequente tonen die helder zijn zonder hard te zijn. De cups hebben open drivers, wat resulteert in een groter, natuurlijker geluid dan je van sommige closed-cup hoofdtelefoons zult horen. Helaas blokkeren ze niet veel achtergrondgeluid, dus we worden snel afgeleid door gesprekken in de buurt.

Senneheiser PC323D G4ME

Het geluidskaartgedeelte van het pakket is een lichtgewicht plastic doos met 3,5 mm koptelefoon- en microfoonpoorten waar je je koptelefoon op aansluit. Dit is een enorme verbetering ten opzichte van USB-headsets die permanent op uw geluidskaart zijn aangesloten. Het geeft stereogeluid weer zodra u het op uw pc aansluit, maar u moet een stuurprogramma installeren om virtueel surround-geluid van het Dolby-merk te laten werken. Dit komt omdat het afhankelijk is van uw pc voor de relevante audioverwerking in plaats van een geïntegreerde processor zoals Creative’s Recon3D- en Axx-geluidskaarten.

We waren verrast toen we ontdekten dat virtueel surround-geluid een beetje plat is in vergelijking met andere audioprocessors zoals Creative’s Axx SBX 8. Het ontbreekt niet helemaal, maar de filmaudio had minder een indruk van ruimte en directionaliteit. Dit was echter minder uitgesproken als het om gamen ging.

Senneheiser PC323D G4ME

De PC 323D is vrij duur en het virtuele surround-geluid zou beter kunnen, maar als je op zoek bent naar een alles-in-één combinatie van geluidskaart en gamingheadset die ook muziek tot zijn recht laat komen, is dit een geweldige optie. Een garantie van twee jaar geeft ook een extra gevoel van veiligheid. Zoals de Plantronics Gamecom 777 is teruggeroepen, is de nieuwste van Sennheiser snel een van de nieuwe favoriete combinaties van gamingheadsets en geluidskaarten geworden, ondanks de relatief hoge prijs.

Details

Prijs £ 95
Classificatie ****