Samsung Level Over Review

Hoofdtelefoons met actieve ruisonderdrukking zijn een populaire keuze voor reizigers, vooral frequent flyers, omdat ze omgevingsgeluid kunnen blokkeren. De Samsung Level Over-koptelefoons zijn zo’n paar, met als doel te concurreren in een deel van de hoofdtelefoonmarkt dat wordt gedomineerd door Bose en Beats.

Op het eerste gezicht is de Samsung Level Over een aantrekkelijke koptelefoon, zeker in de combinatie van wit en bruin. De goed gevoerde hoofdband is gemaakt met polyurethaanvulling die extreem comfortabel is. Het nadeel is echter de grote omvang. De Level Over is erg groot, bijna belachelijk uitziend, als hij op het hoofd wordt gedragen. De hoofdtelefoon is omsluitend, wat betekent dat de cups je oor omsluiten om je muziek af te sluiten en omgevingsgeluid buiten te houden, vooral in combinatie met actieve ruisonderdrukking.

Het echte probleem is echter minder de omtrek van de oorschelpen en meer de dikte van de oorschelpen om plaats te bieden aan de 50 mm dynamische drivereenheden en neodymiummagneten die het Level Over-geluid produceren. Dat zonder de andere componenten voor ruisonderdrukking en de microfoons te vergeten.

Het resultaat is een koptelefoon die er komisch groot uit kan zien op je hoofd. Als je niet naar muziek luistert, is het niet onredelijk om de koptelefoon om je nek te willen dragen, maar de grootte van de Level Over maakt ze te beperkend en zorgt ervoor dat het lijkt alsof je een nekbrace draagt, vooral met de witte een. model.

Interessant is dat de rechteroorschelp een ingebouwd touchpad heeft om je muziek te bedienen. Met gebaren kun je het volume regelen, nummers overslaan en je muziek afspelen/pauzeren. Gebaren werken goed en helpen de lay-out van Level Over veel schoner te maken dan het gebruik van fysieke knoppen aan boord. We merkten echter dat we per ongeluk het touchpad gebruikten bij het in- of uitschakelen van de koptelefoon, wat al snel vervelend werd.

De levensduur van de batterij was indrukwekkend. We hebben ongeveer 15 uur afspeeltijd gehaald met actieve ruisonderdrukking ingeschakeld. We hoefden de koptelefoon maar één keer aan het einde van de week op te laden na het luisteren tijdens ons dagelijkse woon-werkverkeer. U krijgt bijna het dubbele van de levensduur van de batterij wanneer deze is uitgeschakeld.

Level Over-hoofdtelefoons zijn draadloos en koppelen met uw apparaat via Bluetooth 3.0. Als alternatief kunt u uw apparaat koppelen via een NFC-tag die in een van de oordopjes is ingebouwd. Level Overs ondersteunen ook de aptX-codec van hogere kwaliteit. Een echte zegen is dat de koptelefoon nog steeds kan worden gebruikt als de batterij leeg is, als je de meegeleverde 1,2 meter lange koptelefoonkabel gebruikt, die een ingebouwde microfoon en afstandsbediening heeft. Samsung levert zelfs een vliegtuigadapter en een stevige draagtas, waardoor de Level Over perfect is voor frequente reizigers.

Actieve ruisonderdrukking werkt redelijk goed. Het blokkeert niet alle omgevingsgeluiden, maar vermindert wel repetitief geluid, zoals het gezoem van een airconditioning of het gezoem van een metro. Dit komt door de manier waarop actieve ruisonderdrukking werkt. Door inkomende geluidsgolven te analyseren, produceert het Over-niveau geluidsgolven die het inkomende geluid opheffen. Het is vermeldenswaard dat er een beetje elektronisch gesis is bij het gebruik van actieve ruisonderdrukking. Als je de functie niet wilt gebruiken, is er een knop op de rechter oordop die hem uitschakelt.

De algehele geluidskwaliteit van de Level Over was respectabel en produceerde een redelijk vlak geluid. De hoge tonen hadden de neiging om soms een beetje helder te klinken, maar er was redelijk detail in de midden- en hoge frequentiebanden. We waren echter een beetje teleurgesteld over de lagere frequenties, omdat het geluid hier koeler was dan we hadden gewild.

Luisterend naar Dusty Blue van Charles Bradley, ontbrak het basgeluid aan aanwezigheid en ontbrak er wat scherpte in het koper en de drumbeat. Er is een bijbehorende Samsung Level-app beschikbaar op Android, maar de apparaatondersteuning is beperkt, hoewel veel van Samsung-smartphones compatibel zijn. Met de applicatie kun je de EQ-instellingen aanpassen, zodat het mogelijk is om bijvoorbeeld de bas te versterken. De geluidskwaliteit van de Level Over is helemaal niet slecht, maar voor deze prijs kun je beter een koptelefoon gebruiken en de Level Over liet ons een beetje teleurgesteld achter.

Afgezien van de grootte van de Level Over, is er niet veel om een ​​hekel aan te hebben. Het buitenste plastic van de oortelefoons voelt een beetje goedkoop aan, maar de oorkussens en hoofdband maken dit goed. De geluidskwaliteit is ook respectabel. De Beats Studio is vergelijkbaar geprijsd, maar het ontbreekt aan draadloze Bluetooth-connectiviteit en we vonden de actieve ruisonderdrukking van de Beats te agressief. De geluidskwaliteit van de Samsung Level Over was ook superieur aan die van de Beats. Wil je een trendy actieve noise cancelling koptelefoon, dan is de Samsung Level Over een goede keuze.

Hardware
hoofdtelefoon subtype over het oor
hoofdtelefoon driver Gesloten