Samsung Galaxy Tab S7 FE review: INBEGREPEN FUNCTIES

Samsung is de enige grote fabrikant die consequent Android-tablets uitbrengt. Terwijl het vlaggenschip Tab S-serie en budget Tab A-serie beide uiteinden van het spectrum hebben aangepakt, probeert de Tab S7 FE de lege ruimte in het midden van het spectrum te vullen. Met prijzen vanaf 46.999, biedt de Tab S7 FE een aantal ‘premium’-functies, zoals LTE-connectiviteit, S-Pen inbegrepen, Samsung DeX en meer. Ik gebruik de Tab S7 FE nu ongeveer 15 dagen, in feite schrijf ik deze recensie. Als je het koopt, en welke andere opties je moet overwegen, komt alles in deze recensie.

Galaxy Tab S7 FE ontwerp en bouw

De Tab S7 FE deelt zijn ontwerptaal met de duurdere Tab S7-serie. Het heeft een volledig metalen constructie die superstevig in de hand aanvoelt en mijn niet-optimale bediening redelijk goed aankan. Er is echter niets echt esthetisch aan, met alleen de module met één camera aan de achterkant. Gewichtsverdeling voelt ook goed aan, maar met 608 gram en 6,3 mm dik is hij iets zwaarder en dikker dan het vlaggenschip Tab S7+. Het is niet ontworpen om in één hand vast te houden, en te lang vasthouden zal vermoeiend zijn.

Op het gebied van poorten en knoppen zijn er 2 grote omissies waarvan ik denk dat ze gemakkelijk hadden kunnen worden vermeden. Ten eerste is er de 3,5 mm koptelefoonaansluiting waarvan ik weiger te geloven dat deze geen plaats kan vinden op zo’n groot apparaat, en ten tweede is er een vingerafdruksensor. Omdat de zijkanten zo dik zijn als ze zijn, had de aan / uit-knop aan de rechterbovenrand gemakkelijk kunnen worden verdubbeld als een vingerafdrukscanner. Hoe dan ook, wat je hier krijgt, is een volumeknop en een simkaartlade aan de ene kant en een USB Type-C-poort aan de onderkant. De SIM-lade heeft ook een speciale kaartsleuf en biedt plaats aan maximaal 1 TB microSD-kaarten.

Aan de voorkant van het apparaat hebben we symmetrische randen rond het scherm, waardoor het echt comfortabel is om het lipje in elke richting vast te pakken. De camera aan de voorkant is zo gepositioneerd dat deze zich in het midden bovenaan bevindt wanneer het tabblad in de liggende modus staat, wat ideaal is voor videogesprekken. Samsung heeft ook de S-Pen in de Tab-box opgenomen. Het is dikker dan wat je krijgt met Galaxy-vlaggenschepen, en het voelt bijna als een legitieme stylus in je hand. Het hecht magnetisch net onder de cameramodule aan de achterkant en laadt daar ook op. Meer over het gebruik ervan in een oogwenk.

Display en media Galaxy Tab S7 FE

De Tab S7 FE komt met een 12,4-inch TFT-scherm met een resolutie van 1600×2560, dezelfde als die we op de Tab S7 hebben. Dit is echter een 60Hz-scherm, dus scrollen en animaties voelen niet zo soepel aan als op het 120Hz-scherm van de Tab S7. Het scherm is verder redelijk goed, met goede helderheidsniveaus en fatsoenlijke kijkhoeken. Er is ondersteuning voor Widevine L1, zodat je Netflix, Prime Video, etc. in 1080p kunt streamen. U kunt echter geen HDR-inhoud van deze apps afspelen.

Er is hier een stereoluidsprekeropstelling die luid genoeg klinkt, maar de ruimtelijkheid is niet zo goed als het vlaggenschip van de Tab S7-serie met vier luidsprekers. Met ingebouwde Dolby Atmos-presets kunt u de geluidsuitvoer verder afstemmen op verschillende soorten inhoud.

Galaxy Tab S7 FE-prestaties en software

Waarschijnlijk de grootste verlaging van de vlaggenschip S7-serie is de Snapdragon 750G-chipset die de Tab S7 FE aandrijft. Je krijgt 4/64GB of 6/128GB opties om uit te kiezen. Nu is de 750G een capabele mid-range chipset die we in 2021 in een groot aantal telefoons hebben gezien. Voor het grootste deel voelde het meer dan goed genoeg op de Tab S7 FE, met meerdere Chrome-tabbladen en streaming-apps die soepel werken. De perfectie. Games zoals BGMI kunnen standaard maximaal 40 fps draaien en je kunt dit tabblad gemakkelijk gebruiken voor casual gaming-behoeften. Als u echter van plan bent om dit tabblad iets zwaars te laten doen, zoals het uitvoeren van videobewerkingstoepassingen, en het te gebruiken als een geschikte laptopvervanging voor kantoorwerk, kan een gebrek aan stroom een ​​knelpunt blijken te zijn.

De software van Samsung maakt goed gebruik van het enorme scherm. Je kunt tot drie apps tegelijk openen in multitasking-vensters, dus dingen doen zoals het bekijken van een YT-video terwijl je aantekeningen maakt of het bladeren door je favoriete nieuwssite en Twitter-feed naast elkaar is een fluitje van een cent.

Dan is er de DeX-modus, die het tabblad verandert in een desktopspiegel, waar je apps in zwevende vensters kunt openen en in feite kunt emuleren hoe een Windows-pc werkt. Om hier optimaal van te genieten, moet je het toetsenbordaccessoire gebruiken dat apart wordt verkocht voor 14.999, hoewel je het goedkoper kunt krijgen als je het samen met het tabblad koopt.

Het ontbreken van een touchpad op het toetsenbord is echter een teleurstelling, omdat je steeds opnieuw op het scherm moet tikken, waardoor je wegkomt van de pc-achtige ervaring.

Galaxy Tab S7 FE S-Pen en batterij

De S-Pen is waarschijnlijk de grootste onderscheidende factor voor Galaxy-tablets. Het werkt hier zoals verwacht voor het maken van aantekeningen, tekenen en nog veel meer. Het enige probleem dat ik ermee heb, is dat er geen veilige manier is om het altijd langs het tabblad te nemen. De ‘stick to back’-methode is geweldig voor binnenshuis, maar ik kan er echt niet op vertrouwen dat de S-Pen niet uitvalt op openbare plaatsen. Ik wou dat de S-Pen een speciale silo in het tabblad had, net als de Galaxy Note-serie.

Als het gaat om de levensduur van de batterij, was ik erg onder de indruk van de Tab S7 FE. Ik kreeg gemakkelijk ongeveer 7-8 uur SoT met licht gebruik, verspreid over 5-6 dagen. Onnodig te zeggen dat de levensduur van de batterij geen probleem zal zijn als je besluit een film te kijken of Money Heist seizoen 5 te kijken. De oplaadsnelheden zijn echter niet zo indrukwekkend, aangezien de meegeleverde oplader van 15 W meer dan 3 uur nodig heeft om volledig op te laden.

Als het gaat om netwerkprestaties, is de Tab S7 FE alleen verkrijgbaar in LTE-varianten, wat betekent dat je hier een gewone simkaart kunt gebruiken voor dataconnectiviteit en meer. Je kunt het tabblad zelfs gebruiken om te bellen, hoewel dat best raar zou zijn. Een ding om op te merken is dat deze Tab wordt geleverd met een 5G-processor, maar het is nog steeds een apparaat met alleen 4G.

Galaxy Tab S7 FE-camera’s

Voordat ik inga op de cameraprestaties van de Tab S7 FE, wil ik dit in het belang van iedereen herhalen. Het is niet goed om uw tablet te gebruiken om foto’s/video’s te maken op een openbare plaats. Waarom denk je dat geen enkele tab-maker is begonnen met het toevoegen van vlaggenschipcamera’s aan hun tablets? Hoe dan ook, als we hier naar de camera’s komen, krijgen we een handige enkele 8MP-camera aan de achterkant en een 5MP-camera aan de voorkant. De 5 MP camera aan de voorzijde maakt zeer vloeiende selfies, maar hij is redelijk goed voor videogesprekken, wat hij kan doen op 1080p. De 8 MP camera aan de achterzijde is goed genoeg voor het klikken op documenten en af ​​en toe landschapsfoto’s. Het ontbreken van een LED-flitser betekent echter dat de camera onbruikbaar wordt in suboptimale lichtomstandigheden. Hier zijn enkele voorbeelden van camera’s.

Galaxy Tab S7 FE-cameravoorbeelden

Galaxy Tab S7 FE-prijzen en oordeel

De Tab S7 FE kost Rs 46.999 voor de 4/64GB-variant en Rs 50.999 voor de 6/128GB-variant. Beide varianten zijn LTE-modellen en beide worden geleverd met S-Pen gebundeld in de doos. Voor informele gebruikers die op zoek zijn naar een draagbaar multimediascherm of een groter scherm om op internet te browsen, beetje bij beetje te typen, enz., is dit een geweldige machine. De extra functies van de S-Pen zijn zeker een grote stimulans voor zowel kunstenaars als zakenmensen.

Maar voor mensen die dit zien voor zware werklasten of als een totale vervanging voor hun werklaptop, is dit misschien niet genoeg. Het ontbreken van een krachtigere processor, verlichte toetsen en ingebouwd trackpad van het toetsenbordaccessoire betekent dat er nog steeds veel is dat dit tabblad scheidt van een laptop. Voor ongeveer 10-12K meer kun je de Tab S7 krijgen, die je een 120Hz-scherm, een veel krachtigere processor, betere camera’s en een veel beter toetsenbordaccessoire met meegeleverd trackpad geeft.

Natuurlijk is er ook Apple’s iPad Air-serie, die je veel van dezelfde functies zal geven, veel betere iPadOS-apps, maar ook een beetje meer beperking in termen van het gebruik van de Tab als pc-vervanging. Voor zijn prijs is de Galaxy Tab S7 FE echter een gemakkelijke aanbeveling.

Samsung Galaxy Tab S7 FE

46.999 roepies

software-ervaring