Samsung Galaxy S4 Zoom review

Toen de Samsung Galaxy S4 Zoom werd aangekondigd, is het eerlijk om te zeggen dat de meeste mensen niet helemaal zeker wisten wat ze ervan moesten denken. Met zijn 10x zoom voelde de smartphone met de grote camera een beetje alsof Samsung het merk Galaxy S4 een beetje te ver doordreef. We hebben de kans gehad om met het apparaat te spelen voordat het werd uitgebracht om persoonlijk te zien waar het allemaal om draait.

Het eerste dat opvalt is dat de naam een ​​beetje misleidend is, en in plaats van een smartphone die ook een camera is, is de Galaxy S4 Zoom een ​​camera die ook een smartphone is. Dat klinkt misschien als een semantisch argument, maar je moet het zien als een [href=”http://www.expertreviews.co.uk/digital-cameras/1296850/samsung-galaxy-camera”]Samsung Galaxy-camera[/a] Update, met dit model ook in staat om te bellen.

Het is duidelijk dat de Galaxy S4 Zoom in de eerste plaats is ontworpen voor fotografie. Dit wordt duidelijk door alleen naar de voorkant van de camera te kijken, die de 10x optische zoom en een handgreep herbergt om de camera comfortabeler vast te houden.

De styling van de S4 Zoom maakt duidelijk dat het in de eerste plaats een slimme camera is[/a]

In cameramodus ligt de Galaxy S4 Zoom net zo comfortabel in de hand als de beste compactcamera. De grip is goed gepositioneerd en de camera ligt perfect in je hand, met de speciale ontspanknop netjes onder je vinger. Ook vonden we de lens goed geplaatst, zodat je niet per ongeluk een vinger in de opname laat dwalen.

Zet de S4 Zoom in de smartphone-modus, zodat je het 4,3-inch scherm kunt zien en het lijkt op de Galaxy S4 Mini, wat geen verrassing is, want dat is in wezen wat het is, en beide apparaten hebben dezelfde kenmerken. In het begin voelt het een beetje vreemd om hem vast te houden, omdat je de zoomlens duidelijk kunt voelen. Echter, na even de S4 Zoom vastgehouden te hebben, vergeet je dat al snel en voelt het als een ietwat lompe Android-telefoon.

Samsung Galaxy S4Zoom

Van de achterkant (of is dat de voorkant?), vindt de S4 Zoom het leuk als een gewone smartphone

Samsung heeft goed werk geleverd door de twee kanten van het apparaat te integreren, zodat je snel in de cameramodus komt als je een foto wilt maken. Om toegang te krijgen tot de camera, gebruikt u eenvoudig de zoomlensknop om toegang te krijgen tot de camera-app, of meer specifiek een camera-app-widget. De widget bevat alle cameramodi, zoals Auto of Portret, en u kunt uw eigen aangepaste en voorkeursmodi toevoegen, zodat u snel naar de gewenste instellingen kunt springen.

In de cameramodus activeert de bedieningsring de gemotoriseerde zoom op de lens. Persoonlijk geven we de voorkeur aan deze controle boven fysieke of zoomknoppen op het scherm, omdat het directer aanvoelt en we het gemakkelijker vinden om op deze manier opnamen te maken. Foto’s maken is dan een kwestie van de daarvoor bestemde ontspanknop gebruiken.

Samsung Galaxy S4Zoom

Een speciale ontspanknop zorgt ervoor dat de S4 aanvoelt en presteert als een compactcamera

We hadden alleen de mogelijkheid om met de camera te spelen in een donkere kamer, dus we konden geen testopnames maken; we vonden het echter heel gemakkelijk om opnamen te maken op het 4,3-inch qHD AMOLED-scherm. Het is een van de beste schermen, zo niet de beste die je op een compactcamera zult vinden. Hoewel de resolutie van 960 x 540 achterblijft bij de Full HD-resolutie van de Samsung Galaxy S4, ziet hij er nog steeds haarscherp uit en zijn de kijkhoeken uitstekend.

Het is momenteel moeilijk om de prestaties te beoordelen, dus we zullen dit moeten bewaren totdat we het product hebben gezien voor een volledige beoordeling. De 1/2,3-inch sensor is aanzienlijk groter dan de sensoren die je in de meeste smartphones krijgt, dus verwacht dat de 16-megapixelafbeeldingen aanzienlijk gedetailleerder zijn dan foto’s van andere telefoons.

Met een 24 mm groothoekbrandpuntsafstand en 240 mm zoomlens zou de 10x optische zoomlens u veel flexibiliteit moeten bieden als het gaat om het samenstellen van opnamen. We merkten dat de lens kan scherpstellen op objecten die heel dichtbij zijn (enkele centimeters).

In Android-modus is de Galaxy S4 Zoom alles wat je zou verwachten. Met Android 4.2.2 en een CPU van 1,5 GHz voelde de telefoon pittig en vloeiend aan. We hebben de Sunspider Javascript-benchmark erop uitgevoerd en kregen een resultaat van 1.065 ms, slechts iets minder dan de 933 ms van de Galaxy S4.

Het is vrijwel hetzelfde voor een moderne Android-smartphone, met 802.11n Wi-Fi, NFC, Bluetooth 4.0 en 4G LTE ingebouwd. De Galaxy S4 Zoom heeft 8 GB opslagruimte (5 GB beschikbaar voor gebruikers), met een MicroSDXC-kaartslot voor verdere uitbreiding. Het is leuk om een ​​verwijderbare batterij van 2.330 mAh te zien, zodat je genoeg stroom mee kunt nemen voor een dag fotograferen.

We hebben nog geen Britse prijs of releasedatum, maar we zullen je meer informatie en een volledige recensie geven zodra we die hebben.

Samsung Galaxy S4Zoom

Met een MicroSD-kaartsleuf kunt u de opslag aan boord uitbreiden