Samsung Galaxy Ace Review

Hoewel alle ogen misschien gericht zijn op Samsung’s indrukwekkende dual-core Galaxy S2, is de stabiele Galaxy afgerond met een nieuwe budgetpost. De Ace is vergelijkbaar met de S2, maar is ongeveer een centimeter korter en 5 mm smaller en ook iets dikker. Het mist de camera aan de voorkant van de S2, maar behoudt een vergelijkbare textuur aan de achterkant van de behuizing, waardoor hij gemakkelijk vast te pakken is.

Ondanks zijn vergelijkbare uiterlijk, blijkt uit de specificaties dat het een veel bescheidener beest is. Het maakt gebruik van een 800 MHz single core processor en heeft een 3,2-inch TFT-scherm met een resolutie van 320×480. Het is geen patch op het AMOLED-scherm van de S2, maar het is nog steeds helder en kleurrijk. De 5-megapixelcamera heeft ook een LED-flitser en we vonden snapshots gemaakt met de camera van de Ace net zo scherp als die van de S2, hoewel hij niet in staat is om 1080p-video vast te leggen. We geven de voorkeur aan de microSDHC-kaartsleuf van de Ace, die aan de zijkant van de telefoon achter een klep is gemonteerd in plaats van onder de achterklep, en een klep beschermt de microUSB-sleuf ook tegen stof.

Samsung Galaxy Ace Rechts

De Ace heeft minder software geïnstalleerd uit de doos, wat logisch is omdat het kleinere scherm niet ideaal is om e-books te lezen, films te kijken of games te spelen. Het is jammer dat het niet wordt geleverd met de Kies Air-app van Samsung, waarmee je op afstand toegang hebt tot de inhoud van je telefoon via een browser; in plaats daarvan moet je de 74 MB Kies-app voor Windows downloaden als je een pc-synchronisatietool wilt. We gebruiken liever gewoon de cloudsynchronisatie van Google, wat al de helft van de reden is om een ​​Android-telefoon te kopen.

Samsung Galaxy Ace Links