Samsung BD-J7500 Review

Meer en meer van de inhoud die we bekijken, wordt misschien digitaal geleverd, maar dat wil niet zeggen dat velen van ons onze films en tv-programma’s nog steeds niet op schijf kopen. De nieuwste Blu-ray-speler van Samsung is volledig uitgerust, dus hoewel je ruimte onder je tv moet vinden, rechtvaardigt de BD-7500 gemakkelijk de extra ruimte die hij inneemt boven een Amazon Fire TV of Apple Media Box.

Samsung BD-J7500-menu

Met een eenvoudige menu-interface verdeeld in drie hoofdsecties voor Blu-ray-weergave, media en Samsung Apps, is de BD-7500 onmiskenbaar compleet. In het gedeelte Multimedia kunt u inhoud afspelen vanaf netwerkopslag via DLNA of rechtstreeks vanaf een USB-flashstation dat is aangesloten op de USB-poort aan de voorkant van de speler. Het detecteerde perfect de mapstructuur van een netwerk-aangesloten NAS, maar Plex-gebruikers zullen blij zijn te weten dat het ook wordt ondersteund; Dit maakt het gemakkelijk om inhoud af te spelen vanaf elke netwerkmediaserver met Plex-software, inclusief een pc.

De sectie Samsung Apps bevat verschillende vooraf geïnstalleerde apps, maar u kunt ook de catalogus downloaden om meer te krijgen. Zodra u online bent, via Wi-Fi of Ethernet, hebt u toegang tot on-demand content en kunt u alle Britse terrestrische tv-zenders volgen. Het streamen van video-pijlers zoals Netflix, Amazon Instant Video en YouTube zijn ook vanzelfsprekend, terwijl het streamen van muziek is inbegrepen dankzij Spotify en Deezer.

Samsung BD-J7500 App Store

Gelukkig gebruiken de meeste van deze apps van derden hun eigen softwaretoetsenborden; Het standaard schermtoetsenbord van Samsung is verpest door vertraging en voelt erg traag in gebruik. Gelukkig hoefde ik het maar kort te gebruiken om het netwerkwachtwoord in te voeren. De rest van de Smart TV-interface voelde responsief aan, ook al duurde het een paar seconden voordat apps waren geladen, maar in wezen was de snelheid vergelijkbaar met die van andere Smart TV-interfaces en Blu-ray-spelers. Het duurde slechts enkele seconden voordat het afspelen begon bij het plaatsen van een Blu-ray-schijf.

U kunt de BD-7500 bedienen met behulp van de aanraakgevoelige LED-bedieningselementen aan de bovenkant van de speler. Ze hebben subtiele LED’s met achtergrondverlichting die stroom, uitwerpen, afspelen/pauzeren en stoppen aangeven. Ze dimmen echter tijdens het afspelen, waardoor het moeilijk is om ze in het donker te vinden. De meeste mensen zullen vertrouwen op de meegeleverde afstandsbediening, die alle instellingen heeft die je zou verwachten in een relatief compact apparaat.

Afstandsbediening Samsung BD-J7500

Het lcd-scherm aan de voorkant van de speler geeft aan of je vanaf een schijfje afspeelt of content streamt vanuit een van de apps. Het is even subtiel, dus het zorgt niet voor veel afleiding tijdens het kijken naar films ‘s nachts. De slanke, stijlvolle speler is niet dieper dan een Blu-ray Disc-behuizing, met een zwarte en bronzen buitenkant die bij de meeste tv’s zou moeten passen.

Er is een paar HDMI-uitgangen aan de achterkant van de speler, wat geweldig is voor eigenaren van een projector; U kunt tegelijkertijd verbinding maken met uw tv en projector, zodat u niet alles opnieuw hoeft te bedraden als u op het grote scherm wilt kijken. Je kunt de tweede HDMI ook gebruiken om audio naar een AV-versterker te sturen die geen 3D-video ondersteunt. Je kunt ook analoge uitgangen gebruiken voor maximaal 7.1 surround sound, of terugvallen op optische TOSlink als je versterker geen HDMI ondersteunt. Als je draadloze luidsprekers of soundbars uit de Samsung M-serie bezit, kun je de BD-7500 aansluiten om cd’s af te spelen via alle luidsprekers in een systeem.

Samsung BD-J7500 Beeldtest

Het andere voordeel van de dop van de BD-J7500 is de mogelijkheid om te schalen naar 4K-resolutie. Hoewel het een handige functie is, vooral voor degenen die snel een 4K-compatibele tv hebben geadopteerd, kan het nut ervan van korte duur zijn, aangezien native 4K (UHD) Blu-ray Discs al met Kerstmis bij ons zouden kunnen zijn. moeten het doen met minder dan ideale schaling. Tenzij je een bijzonder goedkope 4K-tv hebt, zal deze hoogstwaarschijnlijk ook behoorlijk goed opschalen.

Samsung BD-J7500 Beeldaanpassing

De beeldkwaliteit was zo goed als verwacht van een high-end Samsung-speler, met veel scherpe details van onze Full HD-test Blu-rays. Het contrast had iets meer uitgesproken kunnen zijn, maar met de gebruikersbediening kun je de kleuren en het contrast meer naar wens aanpassen. 4K-opschaling leek relatief subtiel bij aansluiting op een UHD-tv, dus verwacht geen wonderen van de BD-7500 met niet-native 4K-inhoud, maar iedereen met een dvd-bibliotheek zal blij zijn te horen dat Full HD er geweldig uitziet. Blu-ray 3D-schijven zagen er ook uitstekend uit, met veel pop in beeld.

De BD-J7500 blijkt een alles-in-één entertainmenthub te zijn, met ondersteuning voor streamingdiensten die kan wedijveren met toegewijde mediaspelers zoals Roku en Amazon. Het is ook een meer dan capabele Blu-ray-speler. Hoe nuttig de 4K-opschaling zal zijn, valt nog te bezien, aangezien UHD Blu-ray-schijven nu niet al te ver weg zijn, maar als UHD-inhoud je niet stoort, is het een geweldig totaalpakket met veel toegevoegde waarde.

Blu-ray-profiel 5.0
geschikt voor 3D Ja
4K compatibel? ja (extensie)