Samsung BD-F8500M Review

De Blu-ray-speler en PVR-combo-settopboxen van Samsung zijn meer dan alleen ruimtebespaarders, ze geven je bijna volledige controle over je thuisbioscoopopstelling vanaf één afstandsbediening, en de BD-F8500M is geen uitzondering. Combineer een interne harde schijf van 500 GB, online services en twee Freeview HD-tuners met een Blu-ray-speler, dus er moet genoeg zijn om je bezig te houden.

Een gebogen rechterrand onderscheidt het van generieke thuisbioscoopdozen. De BD-F8500M is relatief slank, maar net zo breed als elke andere settopbox. De aanraakgevoelige knoppen bevinden zich aan de rechterrand van het bovenpaneel en bestaan ​​uit aan/uit-, afspeel-, stop- en uitwerpknoppen. Het voorpaneel bevat de schijflade, een LED-display met één regel en een plastic klep die de enige USB-poort bedekt.

Aan de achterkant is er alleen een HDMI-video-uitgang, een digitale optische audio-uitgang, antenne-ingangen en -uitgangen en een tweede USB-poort. U kunt verbinding maken met internet via de Ethernet-poort van het apparaat of de ingebouwde Wi-Fi-adapter.

Je zult zeker online willen gaan, want het deelt veel geweldige online services zoals Samsung’s 2013-reeks tv’s. Het filmaanbevelingssysteem, dat inhoud van een van de ingebouwde film-on-demand-services van de tv kan markeren, vertelt u welke titels u waarschijnlijk leuk zult vinden. Het duurt ongeveer een week voordat het interessante suggesties geeft, maar de algoritmen hebben nauwkeurige suggesties gedaan op basis van de inhoud die we hebben bekeken. Naast films op aanvraag van LoveFilm en Netflix, vindt u ook alle grote Britse tv-inhaalservices, waaronder BBC iPlayer, 4oD, Demand 5 en ITV Player, die echt waarde toevoegen aan de BD-F8500M.

Samsung BD-F8500M

Het afspelen van media vanaf een USB-flashstation was uitstekend, met ondersteuning voor alle belangrijke bestandsindelingen en verschillende meer obscure, waaronder AVCHD en MKV. U kunt ook content streamen vanaf een harde schijf of NAS-apparaat op uw netwerk.

Er is ook veel flexibiliteit als het gaat om het streamen van tv; Met dubbele tuners kunt u één kanaal opnemen terwijl u naar een ander kijkt, of twee kanalen tegelijk opnemen. Je kunt opnames plannen, de serielink gebruiken en live tv terugspoelen of pauzeren. Er is een kleine vertraging tussen elke actie, maar het is veel sneller dan veel andere PVR’s die we in het verleden hebben gebruikt. Met Picture-in-Picture kun je het ene kanaal in de gaten houden terwijl je naar een ander kijkt, of een kleiner tv-venster over de ingebouwde webbrowser heen leggen.

Samsung BD-F8500M

De opschaling in standaarddefinitie is gemakkelijk vergelijkbaar met al het andere dat we dit jaar hebben gezien, maar het is niet verwonderlijk dat het er niet zo goed uitziet als native Full HD-beeldmateriaal. De Smart Resolution-instelling van DTV helpt echter de scherpte van video in standaarddefinitie te verbeteren zonder een aanzienlijke hoeveelheid digitale ruis toe te voegen, zelfs tijdens snel bewegende scènes.

Hoewel high-definition tv-uitzendingen rijk aan details zijn, blinkt de BD-F8500M uit in Blu-ray-weergave. Kleuren zien er direct uit de doos nauwkeurig uit, met diepe zwarttinten en scherpe randen. Blu-ray-schijven worden ook razendsnel geladen, met Samsung’s Quick Start-modus die de speler in minder dan een seconde uit de slaapstand haalt. Voor een high-end Blu-ray-speler ondersteunt de F8500M natuurlijk zowel 3D- als 2D-schijven, met een apart instellingenmenu om diepte-effecten te regelen voor het geval je de standaardlook niet leuk vindt.

Samsung BD-F8500M

Graaf dieper in de menu’s en je zult nog meer opties ontdekken om Samsung’s dvd- en digitale tv-schaalinstellingen, 24p-filmmodus en HDMI diepe kleur te bedienen, maar er zijn geen diepgaande beeldinstellingen; u moet uw tv kalibreren als u niet tevreden bent met Blu-ray-weergave uit de doos.

Samsung BD-F8500M Blu-ray rippen

Hier is een 1:1-uitsnede van Blu-ray-weergave op de BD-F8500M – klik om te vergroten

Sony BDP-S490 versus PS3

Ter referentie: hier is dezelfde scène afgespeeld via een PS3-console – klik om te vergroten

De F8500M is duur als je al een Virgin Media TiVo- of Sky+ HD-box hebt. Het is echter geweldig als je nog geen PVR hebt en de online functies geweldig zijn. Het is ook een snelle en capabele Blu-ray-speler die er geweldig uitziet en vrijwel alles kan afspelen wat je maar wilt.

analoge tuners 0
digitale tuners twee
hybride tuners 0