Samsung 64" F8500 Series 8 Smart 3D Full HD Plasma TV Review

Voor deze review hebben we het 64-inch model van de Samsung Series 8 F8500 plasma-tv (PS64F8500ST) getest, maar het is ook verkrijgbaar in een 51-inch schermformaat (PS51F8500ST). Aangezien beide modellen identieke specificaties hebben, exclusief afmetingen en stroomverbruik, zijn we ervan overtuigd dat de beeldkwaliteit vrijwel identiek zal zijn over het hele bereik.

We zijn fans van plasma-tv’s, omdat ze diepere zwarttinten en contrast bieden dan lcd-tv’s, maar ze zijn ook duurder en zwaarder. Met een breedte van 64 inch is de mammoet F8500 aanzienlijk dikker dan het gemiddelde LCD-scherm. Het heeft ook een iets dikkere rand dan de F8000-modellen van Samsung en heeft een stevigere standaard om zijn gewicht te dragen. De beugel steekt aan de voorkant uit, waardoor je geen soundbar direct onder of voor het paneel plaatst.

De F8500 heeft een breed scala aan poorten, waaronder vier HDMI-poorten, component- en composietingangen via adapters, een digitale optische audio-uitgang, drie USB-poorten, een Ethernet-poort en twee tv-tuners, één voor terrestrische antennes en de andere voor Freesat. Er is ook een Common Interface-slot voor het toevoegen van tv-zenders met abonnement, evenals Samsung’s eigen Evolution Kit, waarmee je het Smart TV-systeem van volgend jaar aan je huidige set kunt toevoegen.

Samsung F8500

De Smart Hub-interface vult het scherm wanneer je de tv aanzet. Samsung heeft van Smart TV een prioriteit gemaakt voor zijn tv’s uit 2013 en de F8500 plukt de vruchten. Het heeft vijf verschillende startschermen en de grote op pictogrammen gebaseerde lay-out doet enigszins denken aan het startscherm van Windows 8. Het is gemakkelijk te navigeren met behulp van de meegeleverde standaard en “pebble” afstandsbedieningen, en de Pebble-afstandsbediening heeft een aanraakgevoelig pad. in plaats van fysieke knoppen.

Samsung F8500

Er is genoeg om van te genieten op de Smart Hub, inclusief catch-up TV van BBC iPlayer, ITV Player, 4oD en Demand 5, waardoor het de duidelijke keuze is voor online tv-verslaafden. Er zijn ook films op aanvraag van Netflix, LoveFilm, KnowHow Movies en Blinkbox, samen met Samsung’s S-aanbevelingsengine, die de films waarvan u het meest waarschijnlijk zult genieten op het filmscherm plaatst. Het werkt goed, leert snel je gewoonten en stelt films dienovereenkomstig voor.

U kunt ook uw eigen mediabestanden afspelen met DLNA als u een pc of NAS hebt aangesloten op hetzelfde netwerk als de F8500. Als dat niet het geval is, kunt u altijd bestanden naar een USB-station kopiëren en op uw tv aansluiten. Hoe dan ook, de ondersteuning voor bestandsindelingen is uitstekend; we hadden geen problemen met het afspelen van MKV-, DivX- of H.264-bestanden.