RFV Mini Portable Video Projector Review – Geweldige deal

Het kopen van een videoprojector is nog nooit zo eenvoudig geweest voor consumenten, gezien het feit dat er honderden merken beschikbaar zijn op Amazon. Vroeger waren projectoren dure machines, maar de prijs is de laatste jaren drastisch gedaald. Vorig jaar kostte het $ 100- $ 200 om een ​​fatsoenlijke projector te bezitten, maar ik ben nog steeds verbaasd dat de RFV draagbare projector het kost slechts $ 69 op het moment van schrijven.

onthulling: We hebben het product ontvangen in ruil voor de review. We hebben tijd besteed aan het testen ervan om er zeker van te zijn dat deze recensie eerlijk en onbevooroordeeld is.

Unboxing-video

Functies en videokwaliteit

De RFV-projector wordt geleverd met alle functies die u van een basisprojector mag verwachten. Op het gebied van connectiviteit is er een HDMI 1.4-poort, een USB-poort, 3,5 mm audio en AV-ingang. De projector heeft geen ingebouwd besturingssysteem en dit is waarschijnlijk een goede zaak omdat de meeste van die besturingssystemen verschrikkelijk zijn. U kunt uw laptop, gameconsole of elk ander streamingapparaat zoals Apple TV of Google Chromecast eenvoudig aansluiten op de HDMI-poort en genieten van een veel betere ervaring.

Het product heeft een compact en lichtgewicht ontwerp, zodat je het gemakkelijk kunt verplaatsen of mee naar buiten kunt nemen voor een filmavond. Het is uitgerust met een ingebouwde luidspreker en is behoorlijk luid in vergelijking met mijn recente projectoren, maar je moet nog steeds een extern luidsprekersysteem krijgen om van films te genieten. Er is een afstandsbediening die handig is wanneer u de projector aan uw plafond wilt bedienen.

Het is vrij eenvoudig om de projector in te stellen, maar u moet eerst de locatie van de projector aanpassen voordat u aan de keystone-knop draait. Er is ook een focusknop om de video scherp te maken door de projectieafstand te wijzigen. Volgens de fabrikant kan het projecteren op een 236-inch scherm op een afstand van 27 voet.

In mijn test gebruik ik de projector binnenshuis en projecteer ik deze op een 70-inch scherm. Video ziet er het beste uit op dit formaat; Toen ik de projector verder weg plaatste, zag het beeld er niet zo scherp en helder uit. Het ondersteunt inhoud tot 1080p, maar de oorspronkelijke resolutie is 720p, dus ik zou niet aanraden om op een groter scherm te projecteren.

In het eerste uur dat ik de projector testte, zag ik enkele rode artefacten verschijnen in donkere scènes. Ze verdwijnen na een tijdje en alles ziet er weer goed uit. Een andere beperking is dat het beeld er in de hoeken nog wat wazig uitziet. Verder ben ik best tevreden over de kwaliteit van de video. De projector heeft een maximale helderheid van 4.000 lux, dus ik kan alles duidelijk zien, zelfs als mijn zonneschermen nog open zijn.

Het beeld ziet er helderder en scherper uit dan ik had verwacht, zeker in vergelijking met andere HD-projectoren. Ik kan probleemloos op internet surfen en tekst lezen. De filmische ervaring is helemaal niet slecht en ik denk echt dat dit een geweldige budgetoptie is om van films op het grote scherm te genieten. U kunt de RFV-projector kopen op de officiële website.