Review: Snakeybus: It’s Like Snake en Crazy Taxi hebben samen een raar liefdeskind

Normaal beoordeel ik games hier bij KnowTechie niet, want eerlijk gezegd hebben we een meer dan gekwalificeerd team om ze te schrijven, en niet te vergeten, ze zijn er veel beter in dan ik. Maar meestal is dat omdat ik niet weet waar ik het over heb. Maar er is één ding dat ik zeker weet: Snakeybus op Nintendo Switch is een geweldige game.

Snakeybus is in wezen het klassieke Snake-spel waar we allemaal van houden, vermengd met een beetje Crazy Taxi. Maar het verschil hier is dat je in plaats van een slang een bus bestuurt. In het spel is het jouw taak om passagiers van over de hele kaart op te halen en op verschillende locaties af te zetten. Elke succesvolle afdaling maakt de bus langer. Dat is de essentie ervan. Maar er is duidelijk meer aan de hand dan dat.

Afbeelding: Kevin Raposo/KnowTechie

Dit is waar het lastig wordt. Als je bus op een of andere manier stopt (zoals tegen een muur botsen of een obstakel waardoor je vast komt te zitten), is het spel voorbij. Probeer opnieuw. Gelukkig is er een manier om dit te omzeilen. De bus is uitgerust met jetpacks waarmee hij lange, uitgestrekte sprongen in de lucht kan maken om obstakels op zijn pad te vermijden. Het is even wennen, maar het voegt veel toe aan het spel.

Het spel wordt moeilijker naarmate de bus groeit. Uiteindelijk moest ik manieren vinden om mijn bus over de kaart te manoeuvreren zonder vast te komen te zitten in een steegje, tegen mezelf aan te botsen of recht van de kaart te vliegen. Het wordt frustrerend, maar ik kwam altijd terug voor meer. Het is behoorlijk verslavend en kan soms echt meedogenloos zijn. Verwacht dat de woede van tijd tot tijd afneemt met deze game.

Snakeybus heeft verschillende modi beschikbaar

Afbeelding: Kevin Raposo/KnowTechie

De game biedt verschillende modi, waaronder tijdritten, gratis spelen en ariel-modi. Er zijn 11 kaarten om uit te kiezen, waaronder Miami, Parijs, een kinderkamer en een handvol andere die me bezig hielden. Je hebt dus veel opties. Of je nu competitief bent of je wilt ontspannen, er is hier voor elk wat wils.

Snakeybus is erg leuk, maar voor mij was er maar zoveel dat ik in één keer kon opnemen. Om eerlijk te zijn, ik had hetzelfde probleem met Crazy Taxi. Ik bedoel, het is een klassiek arcade-racespel. Wat wil ik nog meer van hem? Zou ik dit spel aanraden? Absoluut. En christus, op het moment van dit schrijven is het slechts $ 10 in de Nintendo eShop. Dat is niets. Je krijgt zeker waar voor je geld uit dit spel.

Wat is je eerste indruk van dit spel? Is dit iets voor jou? Laat het ons hieronder weten in de comments of neem de discussie mee naar onze Twitter of Facebook.

Even een waarschuwing, als u iets koopt via onze links, krijgen we mogelijk een klein deel van de verkoop. Klik hier om meer informatie te verkrijgen. Ten behoeve van deze review is een voorbeeldeenheid aan KnowTechie verstrekt.