Review: Octobo – Wie zei dat alle schermtijd slecht is?

Inmiddels voelt het waarschijnlijk als de 11e maandag in maart, en je staat waarschijnlijk op het punt om de schermtijdbeperkingen voor wat gezond verstand te versoepelen, als je dat nog niet hebt gedaan. Zou het niet geweldig zijn als je iets zou kunnen vinden dat deze digitale apparaten gebruikt, terwijl het ook tactiele gameplay biedt en de cyclus van het kijken naar YouTube-unboxings vermijdt?

Voer de $ 140 Octobo in, van Tinker Thinker. Het neemt het concept van een interactief tablet-gebaseerd spel en zet het op zijn kop, waardoor een compleet nieuwe ervaring ontstaat. In plaats van statische schermtijd heb je een tool om te leren en betrokken te raken, zonder passieve consumptie.

Klinkt geweldig vanuit het perspectief van een ouder, toch?

Dus waar gaat Octobo over?

Afbeelding: Joe Rice-Jones/KnowTechie

In wezen is Octobo een slimme knuffel, waar je een telefoon of tablet in plaatst om games te spelen of op interactieve avonturen te gaan met RFID-tokens en verhalenboeken. Herinner je je Teddy Ruxpin nog toen je klein was? Ik wou dat ik zo cool was als Octobo. Kijk, Octobo verandert digitale games in multi-zintuiglijk leren, wat heel belangrijk is. Studies hebben aangetoond dat wanneer meer zintuigen worden geactiveerd, je tot dertig procent beter leert!

Onder die pluizige vacht heeft Octobo zachte sensoren voor zijn armen en zijkanten om als triggers te fungeren. Ze kunnen worden gebruikt om emotionele intelligentie, matchmaking of zo ongeveer alles aan te leren. Er is een RFID-lezer in het midden om de tags te lezen die bij de avonturenboeken worden geleverd, en er is zelfs een verhalenboekmodus, zodat Octobo enkele nachtelijke klusjes voor het verhaal kan overnemen.

Wat betreft de games, de basiseenheid heeft een Underwater Adventure walkthrough-boek dat vormen en patronen leert, en een xylofoonritmespel dat in feite Guitar Hero is, maar de gekleurde armen van Octobo als controller gebruikt. Bekwaam. De update om het Great Letter Search-boek toe te voegen, geeft je ook 26-letterige RFID-tags, een nieuw verhaal, een spellingspel en acht andere educatieve minigames.

Afbeelding: Joe Rice-Jones/KnowTechie

Het Underwater Adventure is bedoeld voor iedereen onder de vier jaar, met Great Letter Search gericht op kinderen van twee tot zeven jaar. Ik zal voornamelijk met de eerste kit spelen, aangezien mijn kleintje achttien maanden oud is, maar ik zal ook de meer geavanceerde kit proberen. Toekomstige kits zullen gericht zijn op oudere studenten en zullen basisschoolkinderen dingen leren zoals coderen.

Dus hoe speel je?

Afbeelding: Joe Rice-Jones/KnowTechie

Na een kort installatieproces om de app naar je apparaat te downloaden (en ja, hij staat in de Amazon App Store), Octobo te vullen met AA-batterijen en de tablet op zijn kop te schuiven, ben je klaar om te spelen. Het belangrijkste om op te merken is dat er niet één manier is om Octobo te spelen.

Natuurlijk kun je het boek lezen en de begeleide activiteiten doen, maar dat is slechts een klein deel van hun repertoire. Alle sensoren op zijn armen en zijkanten lokken verschillende reacties uit (en hij vindt het heerlijk om geknuffeld te worden), en je kunt ook communiceren door in zijn oog of mond te prikken. Het is allemaal erg leuk in de praktijk en voegt een nieuwe dimensie toe aan het eigenzinnige pluche karakter.

Dus moet je het kopen?

Er komt geen einde aan de markt voor educatief speelgoed, maar Octobo heeft iets bijzonders. De combinatie van hoogwaardige inhoud, lezen, een knuffelige metgezel en herhaalbaarheid is een winnaar. Het komt niet vaak voor dat er iets gebeurt dat de eenvoudige tablet verandert in een spel waar de kleintjes kunnen leren en vermaakt kunnen worden, zonder toevlucht te nemen tot goedkope trucs.

Vooral nu, in ons nieuwe normaal, heeft Octobo het potentieel om binnen vast te zitten een bevredigende ervaring voor zowel ouders als kinderen. De enige klacht die ik heb is dat de boeken van dikker materiaal gemaakt kunnen worden voor die jongere lezers die hun kracht nog niet kennen.

Aanbevelingen van de redactie:

Even een waarschuwing, als u iets koopt via onze links, krijgen we mogelijk een klein deel van de verkoop. Het is een van de manieren waarop we de lichten hier aanhouden. Klik hier om meer informatie te verkrijgen. Voor dit onderzoek is een voorbeeldeenheid verstrekt.