Review Kensington Expert Trackball draadloze muis (K72359WW)

Een paar jaar geleden probeerde ik een Logitech draadloze trackball en vond het geweldig. In feite heb ik die M570-trackball meer dan 4 jaar gebruikt totdat ik een gewone muis nodig had om games te spelen. Die trackball was goed genoeg voor normaal gebruik, maar kan in veel opzichten nog steeds niet concurreren met een muis. Nu mag ik een nieuwere en veel grotere draadloze trackball beoordelen, de Kensington Expert. We zullen zien.

unboxing video

Ontwerpkenmerken

De Kensington Expert heeft een totaal ander design dan de Logitech M570 of de recente MX ERGO Plus. Het heeft een enorme bal in het midden, een ring en 4 enorme knoppen aan de buitenkant. In principe beweeg je de cursor door de bal met je wijsvinger te manipuleren, scroll je door aan de ring te draaien en klik je op knoppen voor andere taken. Standaard zijn de knoppen linksonder en rechtsonder links- en rechtsklikken, maar u kunt de knoppen aan elke gewenste functie toewijzen; Hiervoor moet u hun software op uw computer installeren.

Ik vind het geweldig dat Kensington een polssteun in de doos heeft; Het kan aan de trackball worden bevestigd en maakt het gebruik veel comfortabeler. Bovendien heb je geen muismat nodig, dus je desktopconfiguratie is veel overzichtelijker. Dit is een draadloze trackball, dus je hebt geen bekabelde verbinding met je computer nodig. Ik heb hem via Bluetooth op mijn MacBook aangesloten en hij heeft ook een Bluetooth-nano-ontvanger, zodat je hem gemakkelijk op je pc kunt aansluiten. De verbinding is redelijk consistent, maar ik ervaar nog steeds af en toe wat vertraging.

Prestatie

Tijdens mijn gebruik merk ik dat het verplaatsen van de trackball met mijn wijsvinger en af ​​en toe hulp van mijn middelvinger eigenlijk sneller is dan het gebruik van mijn duim. De nauwkeurigheid is echter niet zo goed als duim-trackballs. Uiteraard is dit niet bedoeld om traditionele muizen te vervangen. Ik heb een test gedaan waarbij ik de Kensington-trackball heb vergeleken met mijn huidige Logitech MX Master 3 en de prestaties van de Kensington blijven achter.

Kensington Trackball-prestaties
Logitech muisprestaties

Je kunt zien dat de normale muis niet alleen sneller is, maar ook de precisie is beter. Dus als uw werk veel cursorinteractie vereist, is een muis een absoluut betere keuze.

Over het algemeen is de Kensington Expert Wireless Trackball een nicheproduct en kan op dit moment nog steeds geen muis vervangen. Het is meer geschikt voor mensen die moeite hebben met het bewegen van hun polsen, omdat ze de cursor alleen met hun wijs- of middelvinger kunnen bewegen.

Koop Kensington Expert draadloze trackballmuis op Amazon