Review: Como Audio Solo muziekspeler en Ambiente speaker combo

Het is tegenwoordig zo gemakkelijk om op onze smartphones te leven, met apps voor alles, van productiviteit tot entertainment, slechts een paar schermdrukken verwijderd. Het punt is dat directheid ook nadelen heeft die niet altijd duidelijk zijn. Alleen al het luisteren naar hun voorgestelde afspeellijst binnen muziekstreamingservices sluit je oren voor een wereld van andere muziek. Zou het niet leuk zijn om naar muziek te luisteren zonder beperkingen door algoritmen? DJ-geselecteerde muziek, die nieuwe, door de verbeelding gekleurde ervaringen biedt en context biedt?

Welnu, dat is wat u met internetradio kunt doen, maar dan is er weer het probleem van smartphones. Natuurlijk kun je een app downloaden, maar dan word je afgeleid door de andere apps die op je telefoon staan. Tegenwoordig luisteren we op een andere manier naar muziek: een fysiek aangesloten muziekafspeelsysteem, uitgerust met internetradio.

Kan Como Audio Solo + Ambience de stamboom van de andere projecten van Tom DeVesto waarmaken?

Dus wat is het goede nieuws?

Afbeelding: Joe Rice-Jones/KnowTechie

Tech-fans die er niet alleen uitzien als zwarte dozen, zullen dol zijn op de Solo. Het voelt als een klassiek designmeubel van weleer, herzien om een ​​digitale stamboom toe te voegen. Zelfs het TFT-kleurenscherm doet niet veel af aan dat retrogevoel, en ik merk dat ik er af en toe vol ontzag naar kijk. De omgeving is een spiegelbeeld, minus het scherm en de bedieningselementen, en vormt een perfect paar boekensteunen.

Het ontwerp maakt het ook gemakkelijk om te bepalen welke speaker aan welke kant van je luisterpositie hoort te komen, iets wat bij andere systemen niet meteen opvalt. Het geluid is redelijk goed als je beide luidsprekers hebt opgesteld, wat een goede scheiding geeft op de gebruikelijke afstand van het tv-meubel.

Het heeft WiFi, Bluetooth, NFC, optische ingang, USB-ingang, zodat je naar nummers op een externe schijf kunt luisteren, en zelfs twee AUX-poorten via 3,5 mm-aansluitingen, zodat je een spraakassistent kunt toevoegen als je wilt. Het enige dat ik hiermee ontdekte, is dat het niet automatisch schakelt tussen ingangen, dus je moet het naar AUX schakelen als je echt wilt horen wat Alexa je vertelt. Dat is een beetje frustrerend, maar valt mee als je hem op AUX wilt laten staan ​​en je slimme speaker wilt gebruiken voor al je audiobronnen.

Ja, je kunt de invoer wijzigen met de controller of de smartphone-app, maar het is frustrerend in ons spraakgestuurde slimme huis om eerst op een paar knoppen te moeten drukken voordat je een reactie krijgt. Ik bedoel, ik zou mijn vraag in dezelfde tijd kunnen schrijven.

Dus wat is teleurstellend?

Afbeelding: KnowTechie

Ik wou dat het geluid net zo goed was als de esthetiek van deze combo. Ja, de stereoscheiding is goed. Ja, hij is beter dan de soundbar die ik gebruikte. Het punt is, het geluid is luid en in je gezicht, en soms een beetje schel. Het is erg luid als je het volume hoger zet, maar er is een nadeel. Er is alle bas die zelfs onze vaste basshead, Josiah, zou willen hebben.

Dat is geweldig voor muziek, vooral met de manier waarop tracks worden gemasterd voor radioconsumptie. Het is niet bijzonder geweldig om films te kijken, met het lage einde altijd schijnbaar 10dB of zo boven het dialoogvenster. Ik weet zeker dat het kan worden opgelost met een nieuwe EQ-instelling, en het uitschakelen van Loudness en het verminderen van de basrespons maakte dit nuttiger. Het is echter niet gemaakt voor tv-gebruik, dus daarom kan ik de Solo niet verslaan.

Dus moet je het kopen?

Als u op zoek bent naar een geweldig systeem om naar internetradiostations te luisteren, is de Como Audio Solo + Ambiente van $ 500 een geweldige opstelling. Ambient betekent dat je stereogeluid krijgt in plaats van het monogeluid dat Solo uitstraalt, waarbij beide sets luidsprekers al het volume leveren dat je nodig hebt om een ​​grote kamer te vullen.

Het is zelfs geweldig om je tv aan te sluiten, hoewel je je eigen equalizer wilt instellen, omdat de meegeleverde tv-modus een beetje te zwaar is om ‘s avonds laat te kijken. Een nachtelijke setting zou geweldig zijn geweest, en misschien kan Como dat als update toevoegen.

Even een waarschuwing, als u iets koopt via onze links, krijgen we mogelijk een klein deel van de verkoop. Het is een van de manieren waarop we de lichten hier aanhouden. Klik hier om meer informatie te verkrijgen. Voor dit onderzoek is een voorbeeldeenheid verstrekt.