PocketBook Pro 602 recensie

De PocketBook Pro 602 heeft ondersteuning voor meerdere bestandsindelingen, meerdere talen (met bijbehorende woordenboeken en tekst-naar-spraak), en ingebouwde Wi-Fi en Bluetooth. Met een krachtig op Linux gebaseerd besturingssysteem, omvat het een webbrowser, muziekspeler, afbeeldingsviewer en toepassingen, waaronder games en een RSS-feedlezer.

Zoals met de meeste niet-Amazon-apparaten, gebruikt de Pro 602 Adobe-technologie om gekochte e-books te verwerken, maar heeft hij ook directe toegang tot een speciale website op Bookland.net, toegankelijk vanuit de Amazon-bibliotheek.Pro 602. De startpagina heeft ook een speciale box gemarkeerd met “ebook store”, maar dit opent een browservenster naar een Duitse online boekwinkel.

PocketBook Pro 602

Toen we de Pro 602 voor het eerst aanzetten en een startpagina zagen met een lijst met recente boeken, een kalender en een speciale eBook-winkel, dachten we dat het intuïtiever zou zijn om te gebruiken. Als je je echter eenmaal verdiept in de interface, verzand je al snel in slechte besturing en een slecht ontworpen interface.

Er is geen aanraakinterface of stylus, alleen een vierwegbediening met een terugknop, plus vier andere knoppen voor paginanavigatie, Home en Inhoud. Deze beperkte set bedieningselementen is misschien prima voor een eenvoudiger apparaat, maar het is ongelooflijk frustrerend om ze te gebruiken om een ​​muisaanwijzer op het scherm in uw webbrowser te bedienen.

De bibliotheek is verdeeld in drie tabbladen: het tabblad Bestanden geeft eenvoudig de directorystructuur van het apparaat weer, terwijl de bibliotheekweergave miniaturen toont met de omslag, auteur en titel van elk boek, en u kunt boeken sorteren op genre of formaat en favorieten toevoegen. Als u op zoek bent naar boeken en van tabblad wilt wisselen, moet u het selectievak naar het linkerdeelvenster verplaatsen en vervolgens omhoog om een ​​tabblad te kiezen.

Als u ondertussen het BookLand-tabblad kiest, wordt er onverwachts een browservenster geopend. Als u in de browser op de startknop drukt, gaat u niet terug naar de startpagina; je moet daarvoor de terug-knop gebruiken. Bookland viel ook tegen; een zoektocht naar ‘Banken’ leverde boeken op over financiële instellingen en rommelige romans, maar geen van de bekroonde romanschrijver Iain M. Banks.

PocketBook Pro 602 Terug

Je kunt via USB verbinding maken met je pc om eBooks over te zetten met Adobe’s Digital Editions-software, maar we ontdekten dat de Pro 602 ervoor zorgde dat Digital Editions elke keer vastliep, ongeacht hoeveel eBooks er op het apparaat stonden.

Het toetsenbord op het scherm was in ieder geval interessant: het is verdeeld in drie secties, met de QWERTY-lay-out verdeeld in drie gelijke vakken. Als u op de middelste knop drukt, wordt de middelste letter in het middelste vak geselecteerd, maar als u op links of rechts drukt, wordt de selectie naar de middelste letter van het bijbehorende vak verplaatst, vanwaar het slechts één of twee klikken is voor een andere letter. Als je het eenmaal onder de knie hebt, bespaar je veel klikken.

Boeken lezen is veel minder ingewikkeld dan ze beheren. Paginawisselingen gaan snel en als je op de middelste knop drukt, verschijnt er een snelmenu, met opties om te zoeken, aantekeningen te maken, woorden op te zoeken, de pagina te draaien en tekst-naar-spraak te activeren, wat redelijk duidelijk is. Ons enige probleem was de zoomfunctie, die maar in één richting draait.

Het is jammer dat de Pro 602 veel functies heeft, maar deze niet in een gebruiksvriendelijke interface kan inpakken. Als je ondersteuning nodig hebt voor een vreemd bestandsformaat of een andere taal, raden we de veel goedkopere BeBook Club S aan (kom snel terug) dan de Pro 602. Iedereen die het Kindle-monopolie wil vermijden, moet kiezen voor de Kobo draadloze eReader.

Prijs £145
Classificatie **

touchscreen ja / nee Nee