Plantronics Gamecom 777 recensie

De nieuwste versie van de Plantronics Gamecom 777-headset wordt geleverd met een Dolby 7.1 surround sound-dongle. Dit USB-audioapparaat maakt gebruik van Dolby Headphone-technologie om virtueel surroundgeluid weer te geven via een stereohoofdtelefoon. De dongle kan ook worden losgekoppeld om 3,5 mm koptelefoonaansluitingen te onthullen voor gebruik met elk audioapparaat.

Op de dongle bevindt zich een schakelaar om te schakelen tussen virtueel surround-geluid en normale uitvoer. Dit is echter niet erg handig als je hem op de achterkant van je pc hebt aangesloten, omdat de USB-kabel van de dongle erg kort is, dus je moet je hand uitstrekken om hem in of uit te schakelen. De headset zelf heeft een 2 meter dikke geruststellende kabel en een in-line volumeregeling en microfoon mute-schakelaar.

We hadden verwacht dat de stevige oorschelpen oncomfortabel zouden zijn voor lange gamesessies. In het begin drukten ze ongemakkelijk tegen de kaak, maar na de eerste twee uur van gebruik werden ze losser. Ze bleken ook verrassend licht te zijn en onze nek deed geen pijn, zelfs niet na een lange nachtsessie.

Plantronics Gamecom 777

We waren niet echt onder de indruk van de 5.1-verbetering van standaard stereogeluidssporen in games: het geluid leek van iedereen om ons heen te komen, maar de directionaliteit was slecht, waardoor het moeilijk te identificeren was waar het vandaan moest komen. Games en films met echt surroundgeluid klonken echter opmerkelijk goed; Het is geen patch op een echte surround sound-koptelefoon met meerdere luidsprekers, maar het is niettemin overtuigend.

De audiokwaliteit is over het algemeen uitstekend, of je nu naar muziek luistert, een film kijkt of naar verre vijanden luistert die in een FPS kruipen. Open hoofdtelefoondrivers zorgen voor geluid met een echt gevoel van ruimte. De microfoon doet ook geweldig werk, neemt een minimum aan interferentie op en neemt je stem duidelijk op. Wanneer het niet in gebruik is, vouwt het bijna onzichtbaar in de hoofdband.

Deze versie van de headset is een upgrade van de vorige 5.1-editie. Ze hebben dezelfde naam, dus controleer de onderdeelcode om er zeker van te zijn dat u de juiste versie krijgt. De oudere versie is nog steeds beschikbaar voor ongeveer £ 20 minder, dus het is momenteel een betere deal, tenzij je een onweerstaanbaar verlangen hebt naar virtueel 7.1-geluid.

Prijs £ 64

Jongen over-ear hoofdtelefoon
Bestuurder open