Pioneer DDJ-WeGO2 Review

Net als de originele Pioneer WeGO is de Pioneer DDJ-WeGO2 een compacte MIDI-controller waarmee je tracks kunt mixen, scratchen en live remixen. In feite is de DDJ-WeGO2 hetzelfde als de originele WeGO, behalve dat je met de DDJ-WeGO2 een iPad kunt aansluiten, zodat je hem kunt mixen met de uitstekende Djay 2-app van Algoriddim in plaats van andere software op een laptop te gebruiken. Gezien de hoge prestaties en snelle opstarttijden van de iPad, evenals de verfijning van Djay 2, is dit een aanzienlijke vooruitgang.

Pioneer DDJ-WeGO2 met iPad met Djay

Sluit een iPad aan op de DDJ-WeGO2 met de meegeleverde Lightning-naar-USB-kabel en steek de iPad vervolgens in een speciale houder die op de DDJ-WeGO2 wordt geschroefd. Handig is dat de standaard ook dienst doet als draaggreep, wat de draagbaarheid van de DDJ-WeGO2 verder verbetert. We moeten zeggen dat we niet blij zijn dat er alleen een Lightning-connector en geen 30-pins connector wordt meegeleverd voor oudere iPads. U kunt een 30-pins iPad gebruiken met de DDJ-WeGO2, maar u moet een speciale kabel kopen (WeCAi, £ 30, www.decks.co.uk) en de iPad Camera Connection Kit (£ 25, http: //www.decks.co.uk). //store.apple.com/uk), wat enorm bijdraagt ​​aan de totale kosten van wat een goedkope manier zou moeten zijn om te dj’en.

De DDJ-WeGO2 wordt gevoed via USB, dus u hoeft hem alleen op uw laptop aan te sluiten als u de meegeleverde Virtual DJ LE-software of een andere DJ-toepassing gebruikt, of in een USB-wandadapter, zoals die wordt gebruikt voor het opladen van iOS-apparaten , als u een iPad gebruikt.

We ontdekten dat we de bedieningselementen van de DDJ-WeGO2 en het touchscreen van de iPad tegelijk gebruikten. We drukten bijvoorbeeld op de knop Laden voor een bepaald platform en gebruikten vervolgens het iPad-scherm om te bladeren en een nummer te selecteren. In andere gevallen zouden we de DDJ-WeGO2-bedieningen gebruiken voor basisbedieningen en het iPad-scherm gebruiken voor meer geavanceerde functies. Om een ​​voorbeeld te geven: we zouden de autolooper-besturing van de DDJ-WeGO2 gebruiken om een ​​lus van een bepaalde lengte in te stellen, maar nog steeds het iPad-scherm gebruiken om het Bounce Loop-effect te gebruiken wanneer we dat effect wilden gebruiken.

Pionier DDJ-WeGO2

Elk platform heeft een zelfvergrendelende bediening, een draaiknop die wordt gedraaid om de lengte van een lus te veranderen en ingedrukt om de lus te activeren. U kunt de lengte van een lus wijzigen terwijl de lus actief is, wat betekent dat u van een lus van 1 beat naar een ½ beat-lus kunt gaan en deze vervolgens verder kunt vertragen. Deze techniek is goed voor het creëren van een drumloop-effect op de uitgaande track in een mix net voordat de volledige overgang naar de inkomende track plaatsvindt.

De DDJ-WeGO2 geeft je ook vier hot-cue-knoppen. Ze zijn geweldig voor het maken van ad-hocbewerkingen en het uitvoeren van live remixen. Je wijst een specifieke plek op een track toe aan een hot-cue-knop, en wanneer je nogmaals op de hot-cue-knop drukt, springt deze direct naar die plek op een track. De hot-cue-knoppen zijn een beetje dicht bij elkaar en een beetje te klein, maar ze reageren in ieder geval.