Philips Fidelio S2 Review

Het submerk Fidelio draagt ​​veel bij aan Philips, zozeer zelfs dat het bedrijf erop staat dat zijn technici een training volgen die is ontworpen om hun luistervaardigheden te testen voordat ze aan een Fidelio-product mogen werken. Deze inzet heeft in het verleden zijn vruchten afgeworpen, wat resulteerde in een aantal fantastische producten zoals de Fidelio M1 Bluetooth-over-ear-koptelefoon, maar nu heeft het bedrijf zijn aandacht gericht op in-ear-koptelefoons.

De hier besproken Fidelio S2 is een duurdere versie van de Fidelio S1, maar de verschillen zijn meestal cosmetisch. De S2 is volledig gemaakt van een koperlegering in plaats van een combinatie van metaal en plastic. Beide hebben 13,5 mm neodymium-drivers.

De oortelefoons zijn vrij groot, met de driver in het buitenoor en een kleinere tip die in de gehoorgang wordt gestoken. Een geventileerde achterkant en drie kleine geperforeerde oorgaten aan de buitenkant creëren een semi-gesloten achterkant voor een verbeterde basrespons. We waren bang dat dit een geluidslek zou veroorzaken en onze collega’s of medereizigers zou storen, maar dit was niet het geval.

Inbegrepen in de doos zijn een robuuste draagtas en zeven sets oordopjes, waaronder twee sets Comply-schuimtips die een fantastische afdichting in uw oren creëren om externe ruis buiten te houden. Zelfs de siliconen tips zorgen voor een goede afdichting, wat betekent dat de oordopjes nooit uitvielen als we onderweg waren. Met 14 gram weegt de koptelefoon niet veel.

Philips Fidelio S2

De afgeplatte rubberen kabel doet geweldig werk om kabelgeluid tot een minimum te beperken, zelfs tijdens het joggen of in de sportschool. Er is een in-line afstandsbediening met één knop waarmee u uw muziek kunt bedienen, evenals een microfoon om te bellen wanneer deze is aangesloten op een smartphone.

Zodra we naar de S2’s begonnen te luisteren, was het duidelijk dat ze ongelooflijk goed uitgebalanceerd zijn voor een dynamische hoofdtelefoon. De low-end is echt aanwezig in rock en elektronische muziek, maar het crossover-punt zorgt ervoor dat het niet in het middenbereik binnendringt of delicatere tracks overmeestert. Het verkrijgen van een goede afdichting is cruciaal, omdat de bas- en treble-prestaties aanzienlijk worden verminderd. Gelukkig zitten er zoveel paar tips in de doos dat dit geen probleem zou moeten zijn.

De middentonen en hoge tonen hebben de neiging om warm te klinken, vooral in het gerommel van cimbalen of zang. Het klonk echter nooit hard of scherp, zelfs niet bij het spelen van enkele van onze meer technische akoestische nummers.

Je hoeft het volume ook niet helemaal omhoog te zetten om details in een nummer te horen, hoewel het waar is dat de Fidelio S2 verder moet rijden dan andere hoofdtelefoons die we hebben getest.

De Fidelio S2 produceert uitstekende audio zolang je een goede afdichting krijgt. De prestaties van lage en hoge tonen zijn indrukwekkend voor dynamische in-ear hoofdtelefoons. U kunt de Fidelio S1’s echter voor veel minder kopen, en ze verschillen in constructie en bouwkwaliteit in plaats van geluid, en lijken over het algemeen een betere waarde te hebben.

Prijs £ 95

Jongen in-ear hoofdtelefoon
Bestuurder gesloten