Philips 7000 Series Smart LED TV Review (42PFL7666T/12)

Voor deze review hebben we het 42-inch (42PFL7666T/12) model in de 7000-serie getest, maar het is ook verkrijgbaar in 37-inch (37PFL7666T/12) en 47-inch (47PFL7666T/12) schermformaten, voor £ 850 en respectievelijk £ 850. 1.100. Alle modellen hebben identieke specificaties, behalve hun afmetingen en stroomverbruik. We zijn ervan overtuigd dat de beeldkwaliteit vrijwel identiek zal zijn over het hele bereik.

Philips-tv’s staan ​​misschien bekend om hun unieke AmbiLight-omgevingsverlichtingssystemen die een nieuwe dimensie toevoegen aan films en games, maar de nieuwste set van het bedrijf is geen one-trick pony. De nieuwe 7000-serie is een enorme verbetering ten opzichte van het vorige model, met een Freeview HD-tuner en ondersteuning voor 3D-video.

Een afwerking in geborsteld zilvermetaal en een brede standaard zorgen ervoor dat de tv opvalt, hoewel de schermrand niet de dunste is die we hebben gezien. Er is voldoende ruimte om te draaien op de standaard, dus het is heel eenvoudig om het scherm in een bepaalde hoek te verplaatsen. Een aanraakgevoelig bedieningspaneel aan de onderkant van het scherm is handig, maar het is geen vervanging voor de kiezelvormige afstandsbediening. De afstandsbediening heeft alle functies die je nodig hebt, inclusief een opnameknop voor het geval je een externe harde schijf of flashstation als basis-PVR wilt gebruiken.

Er zijn twee USB-poorten aan de achterkant van de computer, zodat u een tweede schijf kunt aansluiten om mediabestanden af ​​​​te spelen; we konden al onze testafbeeldingen afspelen, met uitzondering van de DivX-bestanden. Met een SD-kaartlezer kunt u diavoorstellingen met afbeeldingen afspelen en als u een netwerkmediaspeler of pc hebt, kunt u uw bestanden rechtstreeks afspelen met DLNA. Als u uw tv-kabels liever niet naar uw router leidt, zult u blij zijn te weten dat de 7000-serie een ingebouwde Wi-Fi-module heeft.

Een andere reden om online te gaan is de NetTV-functie: met toegang tot sociale netwerken, YouTube- en Daily Motion-videostreaming en BBC iPlayer-inhaalservices, vind je zeker iets om naar te kijken. Het systeem reageerde behoorlijk snel tijdens het testen, waardoor we HD-inhoud konden streamen zonder haperingen in menu’s.

Philips Smart LED TV 7000-serie

Als het gaat om het aansluiten van andere apparaten, is de tv redelijk goed uitgerust, evenals vier HDMI-poorten, zijn er single-component VGA- en SCART-aansluitingen voor oudere apparatuur. Audiopoorten zijn iets beperkter in variëteit, maar analoge RCA-ingangen, een digitale optische uitgang en een hoofdtelefoonaansluiting zouden voldoende moeten zijn voor de meeste basisinstellingen.

Philips Smart LED TV 7000-serie

Hoewel we een speciaal surround-soundsysteem zouden aanbevelen voor het kijken van films, waren de twee 14W-luidsprekers van de 7000-serie zeer geschikt voor tv-uitzendingen: op half volume konden we onze testbestanden duidelijk aan de andere kant van de kamer horen. De basrespons was niet bijzonder indrukwekkend, maar de middentonen en de hoge tonen waren redelijk pittig.