Panasonic SC-HTE180 Review

De Panasonic SC-HTE180 is een beetje anders dan uw traditionele 2.1-geluidssysteem doordat deze luidsprekerplaat onder uw tv zit in plaats van ervoor. De subwoofer is ook ingebouwd in de hoofdeenheid in plaats van in een aparte kast, waardoor u ruimte bespaart en dezelfde audio-ervaring biedt als een soundbar.

Het is een soortgelijk idee als de Bose Solo, maar de SC-HTE180 bestrijkt een veel groter gebied, waardoor hij meer geschikt is voor grotere tv’s. Met een afmeting van 700x365x60 mm zouden we onze 46-inch Samsung-referentie-tv gemakkelijk op de SC-HTE180 kunnen plaatsen, maar grotere tv’s kunnen over de rand steken, afhankelijk van de vorm en grootte van hun standaard.

Het zilveren metalen frame van de SC-HTE180 is niet erg luxe, maar het is ingetogen. Het heeft ook een overvloed aan poorten aan de achterkant, waaronder een HDMI-ingang voor je Blu-ray-speler, een ARC-compatibele HDMI-uitgang om op je tv aan te sluiten, een optische S/PDIF-ingang, een aux-ingang en een audiopoort. USB-service. .

Binnenin zitten de 60W-luidsprekers en 60W-subwoofer achter een fijn metalen gaas. Aan de zijkant zitten drie kleine knoppen voor aan/uit, volume en invoer, maar als je de SC-HTE180 op afstand bedient, gebruik je beter de afstandsbediening.

We waren geen grote fans van de afstandsbediening, omdat het kleine formaat er niet alleen voor zorgde dat hij verdwaalde op de achterkant van de bank, maar de sponsachtige knoppen waren niet gemakkelijk te gebruiken, en het indrukken van de knop duurde soms even om te registreren op afstandsbediening Scherm van SC-HTE180. De volumeknop reageerde bijzonder snel en schoot vaak op en neer in grote sprongen, ook al hadden we hem maar licht ingedrukt.

De afstandsbediening heeft ook niet veel knoppen. Afgezien van de volumeregeling, kunt u de invoer wijzigen, de luidspreker dempen, de geluidsmodus wijzigen en Bluetooth activeren, maar de rest van de opties van de SC-HTE180 zijn gedegradeerd naar de knop Instellingen, waardoor u naar het kleine scherm van de SC-HTE180. op de voorkant van het bord en wacht tot de namen van elke instelling over het scherm scrollen.

Hier vind je een schermdimmer, auto power off, volumebegrenzing, Bluetooth en Viera Link, waarmee je het speakerboard bedient met een Panasonic tv-afstandsbediening. Dit zijn echter allemaal alleen aan- of uit-opties, dus je kunt de volumebeperking niet zelf instellen of de schermhelderheid naar wens aanpassen.

De geluidsmodusknop heeft ook verschillende opties verborgen achter een menusysteem, waaronder instellingen voor subwoofervolume, dialoog, H-bas, duidelijke 3D-dialoog, dubbele audio, automatische versterkingsregeling (AGC) en een modus laag volume. U wilt het duidelijke 3D-dialoogvenster ingeschakeld laten, omdat het uitschakelen van de geluidskwaliteit ten koste gaat van de geluidskwaliteit, maar dubbele audio, AGC en een laag volume-modus maakten bijna geen verschil, ongeacht of we ze aan of uit hadden staan. H-bass zou de subwoofer versterken tot voorbij de vier volumeniveaus, maar opnieuw was het verschil minimaal.

Er zijn ook zes geluidsmodi om uit te kiezen: Standaard, Muziek, Bioscoop, Nieuws, Stereo en Stadion. We vonden Music en Standard beter, omdat we dachten dat ze de meest gebalanceerde geluidscombinatie produceerden. Andere voorinstellingen waren Cinema, dat voorrang gaf aan lage tonen en hoge tonen dun deed lijken, en de voorinstelling Nieuws, die hoge tonen verder verminderde en meer nadruk legde op dialoog.

De geluidskwaliteit was goed, maar niet bijzonder uitstekend voor een systeem van £ 280. De Dolby Digital- en DTS-codecs deden het veel beter dan onze tv-luidsprekers om de subtiliteiten van de jungle van Pandora in Avatar na te bootsen, en de dialoog was zeker, zelfs in verhitte actiescènes . Elke keer dat we een scène oversloegen, duurde het echter een paar seconden voordat de SC-HTE180 het geluid weer begon af te spelen, waardoor we vaak belangrijke dialogen misliepen. We merkten ook een kleine vertraging op tussen de dialoog die onze oren bereikte en de acteurs die de woorden op het scherm vormden.

Hierdoor waren we een beetje onder de indruk bij het kijken naar films, maar we waren blij bij het afspelen van muziek via Bluetooth. De geluidskwaliteit van de SC-HTE180 was echter nog steeds niet perfect, zelfs toen we overschakelden naar de muziekmodus, omdat we vonden dat de bas in het middenbereik een beetje overweldigend was.

Dit had tot gevolg dat de hogere frequenties een beetje dun klonken, en de drums, hi-hats en cimbalen klonken bijzonder blikkerig. De zang klonk af en toe ook een beetje gedempt, maar dit varieerde van nummer tot nummer. Als zodanig zul je waarschijnlijk behoorlijk wat tijd moeten besteden aan het aanpassen van de opties van de SC-HTE180 om het beste geluid te krijgen, wat meer gedoe is dan we zouden willen voor een luidsprekerbord voor deze prijs.

De Panasonic SC-HTE180 is een degelijk luidsprekerbord met een royaal aantal poorten, maar voor £ 280 waren we teleurgesteld over de geluidskwaliteit en het moeilijke menusysteem. Als u niet meer dan £ 300 wilt uitgeven, produceren goedkopere soundbars zoals de LG NB3540 veel betere audio en zijn ze veel gemakkelijker te gebruiken.

Altavoces 2.1
RMS-uitgangsvermogen 60W
subwoofer optie 60W (meegeleverd)