Panasonic SC-BTT182 Review

Een Blu-ray-speler is een onmisbare investering voor elke filmliefhebber, aangezien je geen high-definition video kunt bekijken zonder. Je loopt echter iets mis als je niet ook je luidsprekers upgradet, en dat is waar de SC-BTT182 van Panasonic om de hoek komt kijken: het is een instapmodel 2.1-thuisbioscoop in een doos die bedoeld is om je luidsprekers en je beeld te upgraden. .

Panasonic SC-BTT182

Net als de stand-alone Blu-ray-spelers van Panasonic, ziet de hoofdeenheid er vrij eenvoudig uit. Een spiegelend plastic frontpaneel verbergt een eenregelig LCD-scherm, evenals een SD-kaartsleuf en een USB-poort voor het aansluiten van een USB-flashstation, externe harde schijf of iPod. Aan de achterkant is alles net zo kaal, met een enkele HDMI-uitgang, analoge en digitale optische audio-uitgang, Ethernet, een FM-radioantenne en een USB-poort voor de dure Skype-camera van Panasonic. In tegenstelling tot het instapmodel Blu-ray-assortiment, bevat de BTT182 standaard geen wifi; je moet een extra dongle kopen (onderdeelcode DY-WL10E-K, £ 66 op www.amazon.co.uk), netstroom gebruiken of een Ethernet-kabel van je router naar je tv laten lopen.

Panasonic SC-BTT182

De luidsprekeringangen zijn toegewijd, dus als de meegeleverde kabels niet lang genoeg zijn, moet je extra luidsprekerkabel aan de uiteinden splitsen. De luidsprekers zelf zijn ongelooflijk compact en nemen weinig meer ruimte in beslag dan een kopje koffie, dus je zou ze gemakkelijk op je tv-standaard moeten kunnen plaatsen. De subwoofer is aanzienlijk groter, maar klein genoeg om achter een bank of in de hoek van een kamer te verstoppen.

Voordat we onze Blu-ray-testschijven laden, wenden we ons tot de VIERA Connect-service. Zoals we van Panasonic gewend zijn, zijn er tal van verbonden diensten die het verbinden van de speler met internet tot uw eerste prioriteit moeten maken. Naast inhaal-tv-diensten van BBC iPlayer, internetvideostreaming van YouTube en films op aanvraag van AceTrax, is Netflix op grote schaal geïntegreerd. De afstandsbediening heeft een speciale Netflix-knop die is ontworpen om je rechtstreeks naar de service te brengen, waar je ook bent, wat geweldig is als je een abonnee bent. Functies voor sociale media omvatten Facebook- en Skype-integratie, maar de laatste is alleen handig als u van plan bent de officiële camera te kopen (onderdeelcode TY-CC20W, £ 79 inclusief btw van www.very.co.uk).

Panasonic SC-BTT182

Als u liever uw eigen bestanden bekijkt, kunt u ze rechtstreeks streamen vanaf een netwerk-pc of NAS via DLNA, of ze rechtstreeks afspelen vanaf een USB-flashstation of draagbare harde schijf. Al onze testbestanden speelden probleemloos af, inclusief de vaak kieskeurige DivX-, MKV- en MOV-bestanden.