Panasonic SC-All7CD review: cd’s gaan multiroom

Nu steeds meer mensen hun muziekcollectie digitaliseren, neemt het aantal opties voor degenen die nog steeds aan hun cd-planken vastklampen gestaag af. Probeer een standaard hifi-installatie te kopen die nog steeds wordt geleverd met een cd-station en u zult merken dat er maar weinig opties zijn. Gelukkig heeft Panasonic nog steeds oog voor de optische media: met de SC-All7CD-speaker kun je niet alleen die zilveren platen afspelen, hij kan ze ook streamen naar andere compatibele Panasonic multiroom-speakers (of een speaker die de AllPlay-standaard van Qualcomm).

Dat is ook niet zijn enige feesttruc. De All7CD kan ook cd’s rippen naar de interne opslag van 4 GB in MP3 WAV- of 320 Kbits/sec-indeling, zodat u maximaal vijf albumpresets kunt opslaan om af te spelen of te streamen wanneer u maar wilt. Het is ook mogelijk om muziek van telefoons en muziekspelers via Bluetooth af te spelen, extra muziekspelers aan te sluiten via een 3,5 mm audiokabel, naar internetradiostations te luisteren, muziek te streamen van andere diensten zoals Napster en Spotify Connect (je hebt een Premium account voor de laatste) en zelfs bestanden die zijn opgeslagen op flashdrives dankzij een USB-poort aan de voorzijde.

Voeg Hi-Res Audio-ondersteuning en geïntegreerde DAB+- en FM-radio’s toe, en je hebt een van de meest veelzijdige luidsprekers die je vandaag kunt kopen. Ongeveer het enige dat het niet ondersteunt, is Apple Airplay.

Cd-streaming en Multiroom-configuratie

Om te profiteren van de streamingmogelijkheden, moet je de All7CD verbinden met je draadloze netwerk met behulp van de Music Streaming-app van Panasonic, net als de All05 en All6 multiroom-luidsprekers van Panasonic. Het hele proces is eenvoudig en duurde slechts een paar minuten. Het enige wat je hoeft te doen is de All7CD op het lichtnet aansluiten en de instructies op het scherm in de app volgen. Als alternatief kunt u de Ethernet-poort aan de achterkant gebruiken om de All7CD rechtstreeks op uw router aan te sluiten.

Zodra je bent verbonden met je thuisnetwerk, tik je gewoon op het luidsprekerpictogram in de linkerbovenhoek van de app en je ziet de All7CD hieronder vermeld, samen met alle andere Panasonic multiroom-luidsprekers die je momenteel in je huis hebt geïnstalleerd . Ze groeperen is een kwestie van de ene luidspreker op de andere slepen en klaar spelen.

Selecteer vervolgens wat u wilt streamen uit de bronnenlijst “Opnieuw uitzenden” in het hoofdmenu van de app, tik op de All7CD-optie op het volgende scherm, selecteer uw nummer en bingo: uw cd, USB-bestanden, radiostation of opgeslagen preset zullen speel nu door het hele huis.

Het is zo eenvoudig dat ik me afvraag waarom niet meer fabrikanten een vergelijkbare functie hebben toegevoegd aan hun eigen multiroom-luidsprekers. Het is een speciale zegen voor cd-liefhebbers zoals ik, omdat het betekent dat mijn oude platen niet langer beperkt zijn tot een enkel apparaat of een kamer. In plaats daarvan kunnen ze nu overal in huis worden afgespeeld, en het feit dat je tot vijf presets kunt opslaan, betekent dat ik niet eens naar mijn favorieten hoef te zoeken, omdat ik alles rechtstreeks vanaf mijn smartphone kan bedienen. Evenzo zal de MixPlay-knop op het apparaat zelf alles mixen dat momenteel op het apparaat is opgeslagen om het een beetje afwisseling te geven.

Het enige grote nadeel is dat je veel geduld nodig hebt als je meer dan een handvol cd’s op de All7CD wilt opslaan, aangezien deze beperkt is tot kopiëren in realtime. Dat betekent dat je een hele schijf moet afspelen om hem op te slaan, waarbij je natuurlijk eerst op de opnameknop moet drukken.

Geluidskwaliteit

Het is echter de moeite waard, want de geluidskwaliteit van de All7CD is uitstekend. Ondanks dat het slechts twee stereoluidsprekers en een ingebouwde woofer heeft, produceert dit 2.1-kanaals systeem heldere, gebalanceerde audio met een breed en gevarieerd geluidsbeeld. Het verwerkte al mijn testtracks vlekkeloos en speelde alles met gemak, van klassieke en orkestrale soundtracks tot pop en rock.

Over hem hoe train je je draak 2 soundtrack, bijvoorbeeld, elk instrument was duidelijk te onderscheiden en alle levendigere nummers hadden veel diepte en detail. De snaren klinken soms wat dun en kunstmatig, maar de fluiten, koperblazers, doedelzakken en percussie klonken allemaal volkomen natuurlijk. Evenzo was de piano in Liszts “Liebestraum No. 3” zo goed bestuurd dat de speler bijna bij mij in de kamer had kunnen staan.

De zang was ook duidelijk, ongeacht het nummer, en mijn Muse-testalbum klonk uitstekend. Er was niet alleen veel detail in de drums en gitaren, maar de woofer voegde een voelbare kick toe aan de bas zonder de middentonen en hoge tonen te overweldigen.

ontwerp en afstandsbediening

Als zodanig is de All7CD een geweldige keuze voor de woonkamer, en zijn slanke zilveren grille en glanzend zwarte afwerking zouden niet misstaan ​​op een salontafel of onder uw tv. Het meet 450 x 107 x 250 mm, dus je hebt behoorlijk wat ruimte nodig om het te installeren, maar het is niettemin een uitstekende basis voor het bouwen van een audiosysteem voor meerdere kamers. Zorg ervoor dat u voldoende ruimte overlaat om toegang te krijgen tot de bedieningselementen voor het afspelen van media onder de cd-lade.

Gelukkig wordt de All7CD geleverd met een stevige afstandsbediening met veel bedieningselementen om hem op afstand te bedienen. De knoppen zijn redelijk veerkrachtig, maar ze bieden een goed niveau van tactiele feedback en het scherm reageert snel op opdrachten. Het is jammer dat de volumeknoppen niet groter zijn, maar verder is de afstandsbediening verstandig ingedeeld.

Vonnis

Panasonic heeft alles uit de kast gehaald met de SC-All7CD. Hij kan muziek afspelen van zowat elke denkbare bron en deze overal in huis streamen, maar hij heeft ook ingebouwde radio en Hi-Res Audio-ondersteuning, en je kunt profiteren van internetstreamingdiensten zoals Spotify en Napster via de Music Streaming-app van Panasonic. . Het klinkt briljant en het slimme ontwerp maakt het perfect voor bijna elke kamer in huis.

Voor £ 350 is het niet bepaald goedkoop, maar als je bedenkt hoe flexibel en veelzijdig het is, zou ik zeggen dat het een absoluut koopje is in vergelijking met andere hi-res multiroom-luidsprekers zoals de Sony SRS-X99 van £ 400. biedt vergelijkbare geprijsde luidsprekers zoals die van Samsung R5 multiroom-speaker tot schande. Win een Best Buy-award.

Sprekers 2.1
RMS-uitgangsvermogen 40W
audio-ingangen Niet bekend