Nokia E7 Review

Ondanks dat Nokia onlangs aankondigde dat het zou overschakelen naar Windows Mobile als belangrijkste smartphoneplatform, lanceert Nokia nog steeds telefoons met het Symbian-besturingssysteem. Het nieuwste model, de E7, heeft een 4-inch AMOLED-scherm, een uitschuifbaar QWERTY-toetsenbord en een 8-megapixelcamera met dubbele LED-flitser.

Nokia-hardware is altijd zeer goed ontworpen en de E7 is een ander goed voorbeeld. Het is eigenlijk een plak dicht opeengepakte elektronische componenten die aan elk uiteinde taps toelopen tot een plat oppervlak. Het scherm past precies in een uitsparing in de plaat en met een beetje druk op de onderkant klapt het open en terug, in een hoek van 30 graden met het toetsenbord eronder.

In tegenstelling tot sommige eerdere Nokia-telefoons is de schuifregelaar op het toetsenbord een beetje onhandig. Een stevige schuifregelaar aan de ene kant van de telefoon schakelt de schermvergrendeling in, terwijl een vergelijkbare schuifregelaar aan de andere kant het volume regelt. Er is een kleine verwijderbare lade voor je simkaart en een speciale cameraknop, terwijl de poorten (hoofdtelefoon, USB en HDMI) samen met de aan / uit-knop zich aan de bovenrand bevinden.

Toppoorten van de Nokia E7

Prestaties zijn uitstekend; we vonden het capacitieve touchscreen soepel en responsief en zagen geen vertraging bij het openen van meerdere apps. De schermresolutie van 640 x 360 is een beetje teleurstellend in vergelijking met de 800 x 480 die op de meeste 4-inch schermen op andere telefoons te vinden is, dus details in afbeeldingen zullen niet zo scherp zijn, maar het is ongelooflijk kleurrijk en het contrast is uitstekend.

nokia e7 achter

Foto’s gemaakt met de 8 megapixel camera zijn uitstekend, met uitgebalanceerde kleuren en scherpe randen. Er was veel minder graan en ruis in donkere gebieden in vergelijking met andere telefoonopnamen, en de dubbele LED-flitser heeft de scène goed verlicht. De video’s waren van vergelijkbare kwaliteit, hoewel het inzoomen op hen tonnen ruis produceerde. Er zijn tal van opties voor de camera, waaronder gezichtsdetectie, witbalans en handmatige ISO-instellingen.