Logitech Squeezebox Touch Review

Logitech’s Squeezebox-assortiment was vroeger een van de goedkoopste multiroom-audiostreamingsystemen die je kon kopen, maar nu veel iPod-docks AirPlay- of UPnP-ondersteuning hebben, lijkt de Squeezebox Touch van £ 200 niet de beste prijs-kwaliteitverhouding. Als je echter eenmaal in de uitgebreide lijst met functies duikt, is het duidelijk dat het functies heeft die je op het eerste gezicht misschien hebt gemist.

Dankzij het responsieve kleurenaanraakscherm is de Touch veel gemakkelijker te gebruiken dan andere iPod-docks, en het invoeren van wifi-wachtwoorden en accountgegevens met het schermtoetsenbord is veel gemakkelijker dan het gebruik van een afstandsbediening om het teken voor teken te doen . . Het is geen bijzonder hoge resolutie, maar het is groot genoeg om duidelijk het nummer te lezen dat aan de andere kant van de kamer wordt afgespeeld. De hoek kan niet worden aangepast, maar we konden het nog steeds zien als het op een lage salontafel of een hoge schoorsteenmantel stond.

Logitech Squeezebox Touch

Het heeft een SD-kaartsleuf op het zijpaneel en een USB-poort op het achterpaneel waarop u een geheugenkaart, flashstation of externe harde schijf kunt aansluiten om muziek en foto’s rechtstreeks via de Touch af te spelen zonder een pc te gebruiken. Er is ook een Ethernet-poort voor het geval u liever een kabel gebruikt in plaats van Wi-Fi, evenals optische en coaxiale digitale ingangen, analoge RCA-connectoren en een enkele 3,5 mm koptelefoonaansluiting, die allemaal voldoende manieren bieden om de apparaat aan op uw stereo.

Logitech Squeezebox Touch

Hoewel er een eenvoudige afstandsbediening in de doos zit, vonden we het touchscreen veel intuïtiever om door onze muziekbibliotheek te navigeren. Naast toegang tot pc’s en alle Squeezebox-compatibele NAS-apparaten, heeft Touch ook een volledige lijst met online services die als apps aan het hoofdmenu kunnen worden toegevoegd.

Logitech Squeezebox Touch

iPhone- en Android-gebruikers kunnen ook officiële apps downloaden van hun respectievelijke markten, zodat ze onderweg van rijstrook kunnen wisselen, en aangezien ze verbinding maken via wifi in plaats van infrarood, heb je geen zichtlijn nodig. Zo hoef je niet in dezelfde ruimte te zijn om te pauzeren, van nummer te wisselen of het volume hoger te zetten.

Als je een NAS hebt, zorg er dan voor dat deze Squeezebox-serverondersteuning bevat als je van plan bent een Touch te kopen. Niet alle NAS-apparaten doen dit en zonder firmware van derden is er geen manier om inhoud te streamen zonder een pc te gebruiken. Het gratis Logitech Squeezebox Server-programma maakt Squeezebox-ondersteuning op je pc mogelijk, zodat je audiobestanden naar je apparaat kunt sturen terwijl je computer is ingeschakeld.

Als je een NAS hebt met een Squeezebox-server, is de Touch heel logisch. Dankzij de gebruiksvriendelijke touchscreeninterface en gratis smartphone-apps kun je vanuit elke kamer in huis snel je muziek bedienen. Het heeft ook ondersteuning voor Spotify, LastFM en internetradio, zodat je nieuwe muziek en je eigen bibliotheek kunt streamen. Als je nog geen Squeezebox-gecertificeerde producten hebt gekocht, ben je misschien teleurgesteld over het gebrek aan UPnP-ondersteuning.

basisspecificaties

Type mediastreamer apparaat voor audiotransmissie

audio compatibiliteit