Logitech Circle View Camera Review met HomeKit-ondersteuning

En ik zal beginnen met een triest verhaal, waarom heb ik er zelfs maar aan gedacht om een ​​camera voor mijn huis te kopen? Mijn moeder heeft een beveiligingssysteem, met een knop die je elke keer moet indrukken met een speciale sleutel, anders komt na een tijdje de politie. In theorie zou alles duidelijk moeten werken en niet anders, maar er zijn bugs in elk systeem.

Wat is er gebeurd: Na terugkomst laat in de nacht, of om preciezer te zijn, vroeg in de ochtend, weigerde het alarm af te gaan. Vrijwel elke eigenaar van zo’n systeem heeft een soortgelijk verhaal. Mijn moeder besloot dat de werknemers spoedig zouden komen om zelf te zien dat er iets mis was met het systeem, en besloot de deur te openen en binnen op hen te wachten; zij is de minnares, waarom zou ze bang zijn? Er gingen slechts 15 minuten voorbij en er kwam niemand, mijn moeder slaagde erin het alarm uit te zetten en verder knipperde er niets bij de ingang.

Stel je voor dat hetzelfde zou zijn gebeurd met dieven: in 15 minuten kun je alles “uitschakelen”, en zelfs een beetje haasten op zoek naar sieraden. Fouten gebeuren op elk systeem, maar niet in 15 minuten van inactiviteit! Over het algemeen werd besloten om alles alleen te doen, en de camera’s zijn het belangrijkste dat moet worden geïnstalleerd.

Logitech cirkelvormige weergave

De keuze viel om meerdere redenen op de onlangs geïntroduceerde Logitech Circle View camera met HomeKit-ondersteuning. Allereerst is het merk meer dan eens in de familie aanwezig geweest en zijn er nooit klachten geweest over de kwaliteit, zelfs niet na jarenlang gebruik, en de kwaliteit in dit soort producten speelt een van de belangrijkste rollen als het gaat om te kiezen.

Logitech Circle View Homekit Camera Review

Ten tweede de integratie in HomeKit. Naast het feit dat je direct vanaf je smartphone snel en eenvoudig kunt zien wat er gebeurt, kan de camera eenvoudig in verschillende scenario’s worden geïntegreerd en zijn HomeKit-apparaten het gemakkelijkst te integreren in een smart home. Op de recente WWDC 2020-ontwikkelaarsconferentie kondigden ze nieuwe functies aan voor iOS 14 en de Home-app, waar camera’s aan hun trekken komen – ze leren hoe ze gebruikers kunnen herkennen als ze eerder op hun foto’s zijn verschenen. U kunt het dekkingsgebied van de afbeelding configureren, dat wil zeggen dat als er iets gebeurt in de “dode” zone, u geen melding ontvangt. Als de camera beweging detecteert en je kijkt naar een serie via Apple TV, wordt er ook een video van de camera met voorgestelde en geschikte scenario’s op het scherm weergegeven.

Belangrijk: als je de camera buitenshuis wilt bedienen en de situatie in het appartement wilt bewaken, heb je een “Home Center” nodig, dit kan een 4e generatie of nieuwere Apple TV-settopbox, HomePod of iPad met iOS 10 zijn en nieuwer die altijd thuis is.

Ten derde viel de keuze op de Logitech-camera vanwege zijn eenvoud en installatiemogelijkheden: hij kan zowel in het appartement als buiten het huis worden geplaatst; je kunt het op een plank zetten of je kunt het boven de ingang hangen. Elke gril, zoals ze zeggen! En de camera oogt zo neutraal mogelijk en past in elk interieur, wat zeker een pluspunt is.

Logitech Circle Bekijk recensie

Maar er is ook een nadeel aan dit ontwerp: het netsnoer. Het kan niet worden losgekoppeld en vervangen door een nieuwe als er iets met het geheel is gebeurd of bijvoorbeeld een kortere versie kiezen. Waarschijnlijk heeft het bedrijf zo’n stap gezet vanwege de waterdichtheid en kan de camera gemakkelijk boven de voordeur van een landhuis worden geplaatst en niet bang zijn voor regen en buien. De camera wordt aangesloten op een adapter met een USB Type-A connector.

Aansluiting en gebruik

Om de camera te laten werken, hoeft u geen extra applicaties te installeren, allemaal via “Start”. We sluiten de camera aan op de adapter, voeren het ID-nummer in de “Home”-applicatie in, geven de camera een naam en bepalen de kamer waar deze komt te staan, dat is alles.

U hebt nog steeds een eigen Logitech-app nodig voor firmware-updates.

In de Woning-app wordt de camera gedefinieerd als drie apparaten: de camera zelf, een bewegingssensor en een lichtsensor. Je kunt scenario’s maken met behulp van de sensoren die in de camera zijn ingebouwd, wat een pluspunt is.

video kwaliteit

De camera is in staat om video op te nemen in Full HD, de beeldhoek is 180 graden, wat iets groter is in vergelijking met de concurrentie. Waarom alleen Full HD? Hier is ook een verklaring voor: HomeKit ondersteunt geen hogere resoluties, waarom een ​​duurdere sensor installeren?

Als er ondersteuning is voor nachtzicht, en er zijn inderdaad geen vragen over de kwaliteit, dan kun je alles zien wat zichtbaar moet zijn en zelfs een beetje meer, de kijkhoek laat het toe.

Logitech Circle View ondersteunt Apple HomeKit Secure Video, wat betekent dat uw opnamen, als u een iCloud Drive-abonnement hebt, maximaal tien dagen in de cloud worden opgeslagen (als het 200 GB-abonnement is geselecteerd).

Vertrekken

Onder de verscheidenheid aan thuiscamera’s is Logitech Circle View verre van de laatste. Ondanks de “eenvoud” is de camera voorzien van alles wat je nodig hebt, is hij eenvoudig aan te sluiten en wordt de bediening in één applicatie uitgevoerd met al je andere smart home devices. Als je niet wilt nadenken over hoe de camera werkt en hoe je hem moet instellen, is Logitech Circle View jouw keuze.