Kobo eReader Touch review

Kobo’s boekwinkel, e-readers en apps voor mobiele telefoons zijn het beste alternatief voor het Amazon Kindle-ecosysteem. De Kobo eReader Touch is niet alleen de Kobo draadloze eReader met touchscreen, maar de hardware is heel anders.

De meest voor de hand liggende verandering is het ontbreken van knoppen: er is een enkele knop onder het scherm die je terugbrengt naar de startpagina, maar al het andere wordt gedaan door aanraking. Hoewel hij hetzelfde 6-inch scherm en een resolutie van 600×800 heeft, is de Touch eReader veel kleiner dan de Wireless eReader. Een microSDHC-kaartsleuf vervangt de SD-kaartsleuf op het grotere apparaat en er is een microUSB-poort in plaats van een miniUSB-poort. Dit is een goede optie gezien de overstap van de EU naar microUSB als standaard voor het opladen van mobiele apparaten.

Kobo Touch-eReader

De eReader Touch kan worden opgeslagen met eBooks via USB of Wi-Fi, maar om andere bestanden te laden, moet u Windows Verkenner gebruiken en de aangesloten schijf zoeken. In tegenstelling tot de draadloze eReader ondersteunt Touch tekstbestanden, HTML, Rich Text Format en MOBI eBooks. Het leest zelfs AZW-bestanden van Amazon, hoewel niet die met DRM-beveiliging, alleen degene die zijn gedownload van Project Gutenberg. We ontdekten dat de HTML-bestanden enige vertragingen veroorzaakten, maar verder werden al onze testbestanden succesvol geladen.

Op het startscherm worden de omslagen van onlangs geopende boeken weergegeven. Dit werkt voor formaten zoals ePub waaraan een omslagafbeelding is gekoppeld, maar onze HTML-e-boeken geven alleen een generiek boekpictogram weer. Een menu bovenaan de pagina linkt naar je bibliotheek, de winkel en Kobo’s Reading Life-sectie, een plug-in voor sociale media waarmee je prestaties kunt ontgrendelen, net als bij het spelen van een game.

Boeken lezen op de eReader Touch is een van de beste eBook-ervaringen die we ooit hebben gehad. Het omslaan van pagina’s gaat niet alleen snel, maar u kunt ook vegen om de pagina om te slaan of gewoon op de zijkant van de pagina tikken. Als u in het midden van de pagina tikt, verschijnt er een menu dat u kunt aanpassen. Het is mogelijk om de gebieden aan de linker- of rechterkant te vergroten, wat geschikt is voor linkshandigen of rechtshandigen die het apparaat slechts aan één kant willen vasthouden.

Kobo Touch Back eReader

U kunt niet alleen de grootte van de tekst wijzigen, maar u kunt ook het lettertype wijzigen (er is keuze uit zeven lettertypen, zowel serif als sans serif), regelafstand, margegrootte en uitvulling. Het overslaan van pagina’s wordt bereikt via een schuifregelaar, met pijlen voor fijnafstemming en een knop voor ongedaan maken, zodat u terug kunt gaan naar de pagina die u aan het lezen was.

U kunt het menu gebruiken om woorden op te zoeken of te vertalen, maar het is gemakkelijker om gewoon lang op een woord te drukken, waardoor versleepbare selectiekaders verschijnen, zodat u een zin kunt selecteren. Helaas werkt dit niet voor alle eBook-indelingen. Als u een boek sluit, wordt een bladwijzer toegevoegd, maar u moet op de synchronisatieknop op de startpagina drukken om uw bladwijzers met uw andere apparaten te synchroniseren.

Gezien al zijn functies, inclusief sociale media en een meer intuïtieve aanraakinterface, is de Kobo eReader Touch de $ 20 extra waard dan zijn broer of zus, maar het is vermeldenswaard dat Amazon binnenkort de Amazon Kindle Touch lanceert, dus misschien wil je wachten en ontdek hoeveel het gaat kosten. Als u echter niet gebonden wilt zijn aan het systeem van Amazon, is dit het voordeligste alternatief en wint het een Best Buy-prijs.

Prijs £ 110
Beloning Beste koop

touchscreen ja / nee Ja