John’s telefoon recensie

John’s Phone is niet zomaar een telefoon. Het is een verkleinde ultraeenvoudige mobiel die volgens de fabrikant ‘de eenvoudigste telefoon ter wereld’ is. Het is bedoeld als back-up voor je dure smartphone.

John's telefoon

De telefoon ziet eruit en voelt aan als een oude afstandsbediening. U kiest nummers op het toetsenbord en gebruikt de grote groene en rode knoppen om te bellen en te beëindigen. Aan de zijkant zit een volumeknop en schakelaars om het toetsenbord te vergrendelen en het belsignaal aan en uit te zetten. Het kleine scherm bovenaan toont het nummer dat u zojuist hebt gekozen en het nummer van de beller, en u kunt snelkiescontacten toevoegen aan de cijfertoetsen.

Johns telefoonscherm

Er is geen digitaal adresboek, dus je moet de nummers van je contacten onthouden om te weten wie er belt. Om je te helpen, is er een papieren adresboek verborgen achter een klep aan de achterkant en een pennensleuf aan de zijkant van de telefoon.

Johns Phone weer open

Alles is onberispelijk goed ontworpen en ongelooflijk schattig. We proberen het als een alledaagse telefoon te gebruiken, maar dit is onmogelijk; we zijn te gewend om te vertrouwen op nummerherkenning en het niet kunnen verzenden en ontvangen van sms-berichten is zeer beperkend. We kunnen de voordelen zien van het hebben van een back-uptelefoon, maar het is duur; je kunt een Sony Ericsson-telefoon met volledige functionaliteit kopen voor dezelfde prijs, of gewoon £ 25 uitgeven aan een Nokia 1616.

Maar dit is niet echt het doel van John’s Phone. Het is geen serieuze goedkeuring; plus een prachtig ontworpen modeaccessoire voor de man van de stad die vatbaar is voor ongelukken.

Prijs £60