Icarus Pocket Review

De Icarus Pocket Reader is de nieuwste toevoeging aan zijn assortiment, ontworpen als een zeer draagbaar apparaat op instapniveau dat wordt geleverd zonder de extra’s van duurdere modellen. Het is een slim ogende eReader die een geweldige eerste indruk maakt; Het is ongeveer even groot als de Kindle Touch en afgewerkt in een zacht aanvoelend plastic dat gemakkelijk vast te pakken is. Hij weegt slechts 213 gram en heeft linker- en rechternavigatieknoppen aan elke kant van het scherm, waardoor hij perfect is voor comfortabel gebruik met één hand.

Hoewel dit een basisreader is, heeft Icarus kosten noch moeite gespaard. Er is een 3,5 mm koptelefoonaansluiting voor het afspelen van audiobestanden, een royale 4 GB aan opslag aan boord (waarvan ongeveer 3,2 GB kan worden gebruikt) en een microSD-kaartsleuf om meer toe te voegen. Er is ook een intuïtieve set bedieningselementen, bestaande uit een vierweg-stick met een centrale OK-knop, tussen haakjes de home-, menu-, back- en refresh-knoppen.

De verversingsknop lijkt een vreemde toevoeging totdat je de zak begint te gebruiken, waarna je merkt dat het scherm onmiddellijk de geesten van vorige pagina’s begint te vertonen. De verversingsknop activeert een volledig herontwerp en er is ook een menuoptie om het scherm volledig te vernieuwen telkens wanneer de inhoud wordt bijgewerkt; we geven de voorkeur aan de iets langzamere verversingstijden van een volledige verversing van elke pagina die de afleidende geesten omslaat, maar het is fijn om de keuze te hebben.

icarus zak

Het menusysteem van Pocket is over het algemeen goed, met een duidelijke en aantrekkelijke startpagina die de meest recent gelezen titel weergeeft, samen met pictogrammen voor andere recente lectuur, de hele bibliotheek, een bestandsbeheerder en andere belangrijke functies. Speciale navigatieknoppen maken het gemakkelijk om te bewegen, en de lezer en het scherm reageren snel.

Niet alles is echter perfect. Ga naar de bibliotheek en titels die via Adobe Digital Editions naar de lezer zijn overgebracht, worden weergegeven samen met niet-beveiligde titels in andere opslag. In het standaard op pictogrammen gebaseerde menu zijn de boektitel en auteur van PDF-boeken gegroepeerd op het pictogram op een enkele regel: ‘Bram Stoker’s Dracula’ is bijvoorbeeld gewoon leesbaar, maar ‘eBook of Jane Eyre, door Charlotte Bronte’ is niet: je moet sommige e-books openen om te zien wat ze zijn.

icarus zak

Schakel over naar de lijstweergave en de zaken zullen enorm verbeteren. Het is gemakkelijk om de belangrijkste details van een boek te zien, en er zijn opties om te sorteren op naam, auteur of type, of om te zoeken naar titels, maar helaas niet op naam van de auteur. Pocket was traag met het openen van sommige soorten bestanden en onze Office-documenten vertoonden onvolmaakte tekenspatiëring, maar verder was het goed geschikt voor al onze testbestanden. Het omslaan van pagina’s ging snel, met uitzondering van een specifieke pagina in de handleiding van de lezer zelf die een diagram bevatte; Hoewel het snel laadde, duurde het consequent meer dan 15 seconden voordat de lezer deze specifieke pagina weer verliet.

Tijdens het lezen zijn er opties zoals zoeken in tekst, bladwijzers maken en naar een paginanummer springen, en gemakkelijk toegankelijke bedieningselementen voor het afspelen van MP3-bestanden op de achtergrond, wat bijzonder netjes klonk. Het scherm kan handmatig vier posities worden gedraaid en er is een volledige set opties voor lettertype, spatiëring, marge en zoom. Het is een indrukwekkende reeks handige functies, hoewel tekst-naar-spraak en annotatie opmerkelijke omissies zijn.

We ontdekten dat de Pocket soms terughoudend was om in te schakelen, waardoor meerdere keren op de aan / uit-knop moest worden gedrukt, maar deze eigenaardigheid terzijde, het is een geweldige lezer. Het is echter slechts £ 9 minder dan de veel geavanceerdere Kobo eReader Touch, dus je loopt een prijs mis.

Prijs £71)

touchscreen ja / nee Nee
Vermogen 4.096 MB