Huawei Band 6 review: een gigantische sprong voor bandtype

Ik gebruikte mijn eerste smartband in 2015 toen de Mi Band in India arriveerde. Ik hield van het concept, een klein bandje dat je kunt omdoen en vergeten en in ruil daarvoor helpt het met meldingen, het volgen van je dagelijkse activiteiten en incidenteel gebruik om je telefoon te vinden. Sindsdien zijn veel bedrijven het smartband-segment betreden, hebben we wat extra opties voor gezondheidsmetingen toegevoegd en zijn de schermen nu gekleurd. Maar de basisvorm/functionaliteit is vrijwel hetzelfde gebleven. Tot nu. Betreed de Huawei Band 6, die zo goed is dat je niet alleen alle andere slimme bands in twijfel trekt, maar veel van deze goedkope smartwatches die je nu in het sub-5K-segment krijgt. Ik heb een Huawei Band 6 weten te bemachtigen en deze zit sinds 20 april om mijn pols. En hier is alles wat je erover moet weten.

Huawei Band 6 review: weergave

Laten we beginnen met wat deze band boven de concurrentie plaatst, het is dit extra brede scherm. Het ziet er bijna uit als een smalle smartwatch, op dit moment meer dan een slimme band en lost mijn grootste klacht op met slimme banden, hun kleine 1-inch schermen die de klus zeker klaren, maar nooit iets zijn om te pronken of als esthetisch te beschouwen. enige maatregel. De Huawei Band 6 verandert die conventie door een 1,4-inch AMOLED-scherm te installeren. Het klinkt niet veel groter, maar het feit dat het een groter scherm is maakt het verschil.

Ten eerste heeft Huawei het goed gedaan door een scherm in te pakken met 282ppi (194×368) pixels, wat betekent dat alles er superscherp uitziet, er is geen echte pixelvorming die je zelfs bij de kleinste tekstformaten kunt zien. Ten tweede wordt dit scherm behoorlijk helder en ik had absoluut geen probleem om het buitenshuis te gebruiken. Bovendien maakt het feit dat het een AMOLED is het objectief beter dan alle saaie TFT LCD-schermen waarmee budget-smartwatches te maken hebben. Ten derde betekent dit grotere scherm ook dat er voldoende ruimte is voor alles. Dus of het nu gaat om een ​​mooie wijzerplaat of gewoon om je stappentelling te proberen tijdens het sporten. Je hoeft niet voor niets genoegen te nemen met een slechte schermervaring.

Het enige dat ik denk dat dit had kunnen verbeteren, zou de beschikbaarheid van een soort altijd-aan-display zijn geweest. Maar de boost-to-wake-functie werkte perfect voor mij, dus ik klaag niet. Sterker nog, ik denk dat ik het de beste schermervaring zal noemen die je kunt krijgen met een sub-5K wearable in India. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het deze band ook helpt om nog in één ding uit te blinken, wat een mooie overgang is naar het volgende gedeelte.

Huawei Band 6 review: batterij en opladen

Een ding waardoor ik van de originele Mi Band hield, was hoe het bijna 3 weken duurde tussen de oplaadbeurten. Dat is iets wat smartwatches nog niet hebben kunnen aanpakken, zelfs enkele van de recente smartbands (Oneplus Band Review) die ik heb getest, geen van hen duurde meer dan een week per keer. Deze heeft absoluut al het andere vernietigd in termen van levensduur van de batterij. Ik gebruik deze band al meer dan een maand en heb hem slechts twee keer opgeladen, inclusief de eerste keer dat ik hem instelde. En ik droeg deze band met continue hartslagmonitoring, always-on SpO2-monitoring, stressmonitoring, slaaptracking en meldingswaarschuwingen. De levensduur van de batterij is krankzinnig, je kunt gemakkelijk verwachten dat hij minstens 2 weken meegaat bij intensief gebruik, misschien zelfs langer als je sommige functies uitschakelt.

Wat het opladen betreft, deze band wordt geleverd met een soort snel opladen, met een oplaadtijd van 5 minuten die je 2 dagen gebruik geeft. Een volledige lading duurt ongeveer een uur en de oplader wordt magnetisch aan de band bevestigd, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken dat u er iets uit haalt. En dat is gewoon een goed ontwerp.. *een beetje spijkerhard vandaag*

Huawei Band 6 review: Ontwerp

De Huawei Band 6 heeft, op het bredere scherm na, een zeer traditioneel smartband-ontwerp. Het is een plastic module, verbonden met 2 siliconen bandjes, die overigens gemakkelijk te verwijderen zijn. Dus het verwisselen van de donkergroene die ik heb, voor welke kleur dan ook, zou gemakkelijk kunnen zijn, tenminste als Huawei deze banden beschikbaar stelt om apart te kopen. Het product weegt over het algemeen net geen 20 gram en je voelt het gewicht nauwelijks op je pols. De band heeft een IP68-classificatie, dus het is goed om zowel onder de douche als in de oceaan je partner te zijn.

Over het algemeen heb ik hier geen minpunten om op te wijzen en dit is absoluut een van de best uitziende smartbands die er zijn, allemaal dankzij dat prachtige display aan de voorkant. Weet je wat de band echt zou hebben geholpen om een ​​modeaccessoire te worden? Ja, altijd op schermen waardoor het eruit zou kunnen zien als een echt horloge om je pols. Zucht

Huawei Band 6 Review: functies en draagervaring

Nu we het hebben over het belangrijkste onderdeel van een slimme band, en waarschijnlijk ook het meest gestandaardiseerde: de functies en tracking. Welnu, je krijgt hier alle gebruikelijke statistieken, stappen, verbrande calorieën, hartslag, bloedzuurstof (SPO2) en slaapregistratie. Er is hier geen ingebouwde GPS, dus je moet je smartphone meenemen als je ook kaartschermafbeeldingen van je buitentrainingen op IG-verhalen wilt delen. Wat je hier wel krijgt, zijn nieuwe ‘Stress Monitoring’-gegevens, die in feite fluctuaties in je hartslag meten om je stressniveaus te meten. Ik zal niet zeggen dat het perfect nauwkeurig is, maar ja, ik vond een aantal metingen in overeenstemming met mijn situatie op de dag.

Alle data-tracking hier was meestal perfect, inclusief continue hartslagmonitoring. Bloedzuurstofmonitoring is echter wisselvallig, de band moet erg strak om uw pols zitten om de SpO2-sensor te laten werken. Overigens is de slaapmonitoring van Huawei waarschijnlijk de beste die beschikbaar is aan de Android-kant. Een groot neveneffect van het grotere scherm is dat je veel gegevens over de band zelf kunt zien, en je kunt diepere analyses en grafieken vinden in Huawei’s gezondheidsapp, wat opnieuw een gouden standaard is voor hoe ze gezondheids-apps moeten draaien.

Als we naar de trainingsmodi komen, zijn er 96 van hen die zowat elke activiteit omvatten die je zou kunnen bedenken om te doen, hoewel slechts ongeveer 10 van hen echte activiteitspecifieke informatie volgen, de rest alleen je basisstappen, afstand, enz. Oh, en automatische trainingsdetectie is ook aanwezig, wat geweldig is.

Meer over de Band UI en app-ervaring in mijn gedetailleerde videoreview hier:

De gebruikersinterface van de band zelf is vrij eenvoudig te gebruiken en werkt redelijk goed met alles wat Huawei hier heeft ingepakt. De touchscreen-ervaring is bevredigend en er zijn geen echte stotterproblemen op mijn apparaat. Er is een enkele fysieke knop aan de zijkant die fungeert als de Home/Back-knop. Behalve voor het volgen van al uw activiteiten, krijgt u ondersteuning voor het afspelen van muziek en enkele horlogefuncties zoals Timer, Stopwatch, enz.

Slimme functies zijn beperkt tot oproep- en berichtmeldingen, hoewel u ze op geen enkele manier kunt beantwoorden. En toegang tot meldingen is ook vrij eenvoudig, zonder aparte pictogrammen voor verschillende apps. Maar dat is vergelijkbaar met wat je van andere bands in dit segment krijgt, dus ik mag niet echt klagen.

Huawei Band 6 review: voor-, nadelen en alternatieven

De Huawei Band 6 is nog niet in India te koop en ik ben niet zeker van de uiteindelijke prijs waarvoor deze zal worden gelanceerd. Maar afgaande op internationale prijzen, zou het in India zeker onder de 5K moeten zijn geprijsd. Dat zou betekenen dat het aanzienlijk duurder is dan de meest populaire smartbands in India, en enigszins in dezelfde prijsklasse als de meeste budget smartwatches.

Voor wat het waard is, het voelde als een verademing in het smartband-segment en zou zelfs sommige budget-smartwatches moeten schrikken. Het bevat alle noodzakelijke functies, samen met een prachtig scherm, waardoor het er beter uitziet, beter presteert en zelfs langer meegaat op een enkele lading dan al het andere dat momenteel op de markt is. De meest nabije concurrentie die ik kan bedenken is de Mi Band 6, die hoewel hij een verbeterd eigen scherm heeft, nog steeds niet helemaal overeenkomt met het schermvastgoed van de Huawei Band 6. Het zou in vergelijking echter een stuk goedkoper kunnen zijn . Andere fitnessbands zoals Oneplus Band en OPPO Band komen hier niet eens in de buurt qua batterijduur en functionaliteit. In feite maakt de batterijduur van 2 weken het een gemakkelijke aanbeveling, zelfs voor budget-smartwatches van Amazfit, Realme, enz. Voor iedereen die op zoek is naar een probleemloze slimme draagbare ervaring, is dit een gemakkelijke optie.

De enige nadelen die ik hier kon vinden, waren het ontbreken van een Always On Display en het enigszins onbetrouwbare karakter van de SPO2-monitoring. Ook kan het ontbreken van ingebouwde GPS voor sommigen een dealbreaker zijn, vooral nu de Redmi Watch (Review Text | Video) die functie naar dit prijssegment brengt. Hoe dan ook, ik denk dat de Huawei Band 6 zonder twijfel een van de meest complete fitness-wearables is die er zijn, en tenzij Huawei knoeit met de prijzen, kan ik je gemakkelijk vragen om dit te verkiezen boven elke andere fitnessband in dit segment. Tenzij je absoluut niet kunt leven zonder dat je wearable eruitziet als een Apple Watch om je pols, zie ik geen reden waarom je hem ook niet uit alle goedkope smartwatches zou moeten kiezen.

Huawei Band 6

aangekondigd worden

Huawei Band 6