HTC Sensation XL review

Het deelt misschien een naam met de HTC Sensation, maar met een ander scherm en processor is dit geen simpele upgrade. De schermgrootte is vergroot van 4,3 naar 4,7 inch en in plaats van een 1,2 GHz dual-core processor gebruikt de XL een 1,5 GHz single-core chip met Beats Audio en wordt geleverd met een Beats in-ear koptelefoon.

De ‘urBeats’-oortelefoons zijn een stuk beter dan de gebruikelijke plastic oortelefoons die je bij een nieuwe telefoon krijgt, maar ze zijn niets bijzonders. Interessant is dat ze geen standaard onderdeel zijn van het Beats-assortiment, zonder vermelding op hun website of beschikbaarheid in winkels. De telefoon zelf heeft geen optie voor Beats – wanneer je muziek afspeelt, verschijnt er een Beats-pictogram in de meldingsbalk, zodat je het kunt in- of uitschakelen. Je krijgt veel meer bas als je Beats inschakelt, en muziek klinkt plat en levenloos zonder.

De XL draait niet de nieuwste versie van Android, 4.0 Ice Cream Sandwich, maar op dit moment heeft alleen Samsung’s Galaxy Nexus de nieuwste versie van het mobiele besturingssysteem van Google. De XL heeft HTC’s Sense-interface, die veel Android-functies verbetert, en HTC heeft begin 2012 een update naar Android 4.0 voor de XL beloofd.

HTC Sensation XL

Afgezien van audio, heeft de telefoon veel te bieden. Het 4,7-inch scherm heeft slechts een resolutie van 480×800, maar het is ongelooflijk helder en kleurrijk, en we hebben geen scherpe randen of pixelvorming opgemerkt, zelfs niet bij het lezen van kleine tekst. In side-by-side tests met de Galaxy Nexus, kwam het grotere, helderdere scherm van de XL ongeveer overeen met de 720×1.280 resolutie van de Nexus voor leesbaarheid, waardoor we ons afvragen of de hoge pixeldichtheid van de Nexus niet overdreven is. .

HTC Sensation XL Terug

Een 8 megapixel hoofdcamera en een 1,3 megapixel frontcamera zorgen in alle opzichten voor een goed beeld. De hoofdcamera maakt scherpe, kleurrijke foto’s met weinig ruis en in de videomodus kan hij op 720p schieten. Naast de instellingen voor belichting en witbalans, is er een mooie reeks effecten die je kunt toevoegen, en we vonden het leuk dat je de flitser kunt inschakelen tijdens het opnemen van video om extra licht te geven voor donkere scènes. Ondertussen ondersteunt de camera aan de voorkant Skype voor videogesprekken.