HTC Sensation XE Review

De XE is de tweede Beats Audio-smartphone die we hebben gezien, na de HTC Sensation XL. De HTC Sensation XE is echter een veel krachtiger beest, met een 1,5 GHz dual-core processor in plaats van de XL’s single-core chip. Het is ook een Beats-telefoon, dus het heeft een stijlvol zwart-rood kleurenschema en wordt geleverd met een Beats-in-ear hoofdtelefoon.

De hoofdtelefoon is van het Monster iBeats-model, dat £ 64 zou kosten op www.currys.co.uk als hij afzonderlijk zou worden gekocht. Ze hebben een ingebouwde microfoon en in-line afstandsbediening, en hoewel ze zeker beter klinken dan de koptelefoon die je normaal bij een telefoon krijgt, zijn ze niet briljant. Als je Beats-hoofdtelefoon is aangesloten, geeft HTC Music Player je standaard de optie om Beats Audio aan of uit te zetten. Met Beats aan heeft muziek de bas en treble maximaal, en hoewel dit redelijk goed werkt met de meeste nummers, overstemt het de middentonen en kan het vermoeiend zijn om naar te luisteren. We geven de voorkeur aan het warmere geluid dat we kregen toen we Beats uitschakelden.

Toen we een andere koptelefoon inplugden, hadden we de mogelijkheid om Beats Audio in te schakelen of HTC Enhancer te gebruiken. Beats Audio gaf ons een zeer helder geluid zoals voorheen, maar HTC Enhancer had alleen veel bas, wat de rest van het geluid overweldigde. We haalden het beste geluid uit beide koptelefoons door de Android-versie van Winamp te gebruiken, waardoor onze muziek over het algemeen minder bewerkt klonk.

HTC Sensation XE

Als telefoon in plaats van als muziekspeler is de Sensation XE geweldig. De snelle dual-coreprocessor helpt het te versnellen, en de levensduur van de batterij is een redelijke zeven uur en 20 minuten, wat goed te vergelijken is met andere Android-smartphones, maar het is geen patch voor de 12-uurs levensduur van de iPhone.4S.

Ook het scherm is indrukwekkend. De hoge resolutie van 540×960 (qHD) maakt tekst en beeld scherp en er is voldoende contrast. Het scherm is ook zo helder dat we de gemiddelde helderheidsinstelling meer dan voldoende vonden voor algemeen gebruik.