HTC Legend Review

De HTC Legend is, zoals de naam al doet vermoeden, een directe opvolger van de populaire Hero van het bedrijf, die eerder de kroon van Beste Android-telefoon had, dat wil zeggen voordat Google zijn eigen Nexus One uitbracht. De Legend lijkt erg op de HTC Legend. Held in vorm, hoewel de behuizing nu is gesneden uit een enkele plaat aluminium, met een zwart rubberen batterijklepje en hetzelfde materiaal rond de cameralens en flitser.

Het handelsmerk “kin” is er nog steeds, hoewel het nu een optisch trackpad bevat in plaats van de trackball. Ook zijn de zoek- en terug-knoppen verdwenen, samen met de start- en menuknoppen op een rij net onder het scherm, wat betekent dat Legend geen knoppen heeft om een ​​oproep te starten en te beëindigen zoals de held. In plaats daarvan gebruikt het het aanraakscherm voor deze functies. We zijn echter blij dat HTC de vier belangrijkste Android-bedieningselementen heeft behouden als fysieke knoppen in plaats van aanraakgevoelige bedieningselementen.

HTC Legend driekwart startscherm

In plaats van de verwijderbare achterplaat van de Hero, kan de veel kleinere batterijklep van de Legend worden losgemaakt om een ​​scharnierende klep te onthullen die de batterij op zijn plaats houdt en de sleuven voor de SIM- en geheugenkaart afdekt. Hierdoor voelt de telefoon veel steviger aan dan de Hero. Het dekt ook de USB-poort en microfoon. Er is een volumeknop aan de linkerkant van het scherm en een 3,5 mm koptelefoonaansluiting en aan / uit-knop erboven, maar geen speciale cameraknop; gebruik het trackpad als een knop om foto’s of video’s vast te leggen.

Een glanzend AMOLED-scherm neemt het grootste deel van de fascia in beslag, hoewel er een zwarte rand is van 3 mm aan elke kant, 7 mm aan de onderkant en 9 mm boven het scherm, wat een verspilling lijkt zoals het is. ook al. hoewel het dezelfde resolutie heeft van 480 × 320. De kleuren en het contrast van de AMOLED-technologie zijn echter gewoonweg verbluffend, en HTC heeft een oleofobe (oliebestendige) coating toegevoegd die niet alleen vingerafdrukken vermindert, maar de aanraakbediening veel soepeler maakt.

Sluit de HTC Legend-knop

Het hebben van een AMOLED-scherm heeft nog een ander voordeel: het verbruikt veel minder stroom dan een standaard TFT, en dit wordt weerspiegeld in de batterijduur van de Legend van meer dan 20 uur in onze lichte gebruikstest. Dit is een primeur voor een Android-telefoon en het betekent dat je je geen zorgen hoeft te maken als je hem een ​​nacht vergeet aan te sluiten, afhankelijk van hoeveel je GPS, draadloos en Bluetooth gebruikt.

Touchscreens op Android-telefoons komen niet vaak overeen met de soepelheid en snelheid van de iPhone. The Legend is een andere zaak: het komt overeen met of zelfs beter dan de iPhone in termen van reactievermogen, bewegen en vegen zonder enige vertraging, zelfs met meerdere apps geopend, waaronder de browser, agenda en Google Maps (iets wat de iPhone nog niet helemaal kan beheren ). ). Zelfs onze vaste iPhone-kampioen was onder de indruk van de snelheid, het reactievermogen en de bouwkwaliteit, en merkte op dat het de eerste Android-telefoon was die hij ooit had gezien en die niet aanvoelde als een ‘goedkope iPhone-knock-off’.

HTC heeft niet alleen de meeste Android-telefoons uitgebracht, maar het is het enige bedrijf dat een substantiële verbetering biedt op de basis Android-interface. HTC Sense is een combinatie van hulpprogramma-software, interface-ontwerp en sociale aggregatiefuncties die de standaard-Android-ervaring drastisch verbeteren. Naast het afhandelen van Google-accountsynchronisatie, ontvangt Sense ook accountgegevens en updates van Twitter, Facebook, Flickr en Microsoft Exchange (via ActiveSync).