Govee H6199 Immersion RGBIC Interactieve Ambience LED TV Backlight Review – Ongelooflijk meeslepende filmavonden voor iedereen

Ik heb altijd gewild dat mijn tv-kijkervaring meeslepender zou zijn met LED-lichtstrips op de achterkant van mijn tv. Er was echter geen goede oplossing totdat ik de probeerde Govee H6199 Ambient TV-achtergrondverlichting. Laten we eens kijken waarom ik van het product hou.

Uitpakken en testen

Functies en prestaties

Ik ben erin geslaagd om interactieve achtergrondverlichting voor mijn computermonitor te maken, omdat ik software kan installeren om video in realtime te volgen. Bij een tv is de situatie echter anders omdat hier geen app is om de led-verlichting aan te sturen. Om het LED-licht interactief te maken, dat wil zeggen, het licht schijnt met dezelfde kleuren als het tv-scherm, hadden we voorheen een externe verwerkingseenheid in het midden nodig; We moesten dus een tv-box gebruiken, deze op dit apparaat aansluiten en uiteindelijk dit apparaat op de tv aansluiten om het te laten werken. Dit is ook een vrij ingewikkelde en dure installatie. Ook kon je geen interactief licht maken met content die rechtstreeks vanaf je tv wordt afgespeeld. Gelukkig loste Govee dit probleem op met een andere aanpak.

In plaats van het videosignaal te verwerken, gebruikt de Govee H6199 gewoon een camera om de kleuren op je tv te zien en stuurt de informatie vervolgens naar een controlebox die aan de achterkant van de tv is bevestigd, zodat hij de overeenkomstige kleuren op de schermen kan weergeven. lichte stroken. Het instellen van het licht is vrij eenvoudig, hier zit alles in de doos.

Het kostte me ongeveer een half uur om het licht op mijn tv in te stellen. Kortom, ik hoefde alleen maar de lichtstrip en de bedieningskast op de achterkant van mijn tv te plaatsen en de camera bovenop om de inhoud op het scherm te bekijken. Ik volgde vervolgens de instructies van de Govee Home-app om het systeem in te stellen en te kalibreren. Govee zei dat het goed genoeg is voor 55-65 inch tv’s, maar mijn 55 inch tv is een beetje klein voor de strips. Ik denk dat een 65-inch tv de perfecte maat zou zijn.

De verlichting werkt naar mijn mening erg goed. Het maakt onze filmavonden veel interessanter, de inhoud wordt meeslepender en we hoeven ons geen zorgen te maken over vermoeide ogen in een donkere kamer. RGBIC slimme lampparels geven niet dezelfde kleur weer, maar kunnen verschillende kleuren weergeven die overeenkomen met kleuren in verschillende delen van uw tv. Als de tv uit staat, kun je hem ook als accentverlichting gebruiken. Ik vind het ook geweldig dat het systeem werkt met Amazon Alexa en de Google Assistent, dus ik kan gemakkelijk spraakopdrachten gebruiken om het te bedienen.

Er is een kleine vertraging wanneer de kleuren veranderen, maar het is volkomen acceptabel. Ook zijn de kleuren van de achtergrondverlichting soms niet echt nauwkeurig, omdat dit afhankelijk is van de camera. Het licht wordt bijvoorbeeld nog steeds blauw in sommige donkere scènes. Dit zijn naar mijn mening echter kleine problemen en hebben geen invloed op uw kijkervaring. Over het algemeen bevelen wij bij TechWalls het product volledig aan vanwege de geweldige prestaties en de redelijke prijs.

Koop Govee H6199 Immersion TV Light op Amazon