Google Nexus 9 tablet review: waarom heb ik hem al na 1 week verkocht?

Google introduceerde vorige maand een nieuwe reeks Nexus-apparaten en ik was erg enthousiast omdat ik de Nexus 7 en Nexus 10 graag gebruikte. De nieuwe Nexus 9 is zo veelbelovend omdat hij wordt geleverd met een perfect formaat, krachtige processor en de nieuwste Android 5.0 Lollipop. .

Helaas heb ik de Nexus na slechts 1 week gebruik verkocht. Het betekent niet dat de Nexus 9 een defect apparaat is, bekijk mijn gedetailleerde recensie voor meer details.

Uitpakken en eerste installatie

Kwaliteit van ontwerp en constructie

De Nexus 9 moet de meest robuuste en stijlvolle Nexus zijn die ooit is gemaakt. Het heeft een zeer strak ontwerp met een gladde achterkant, een metalen frame rond de parameters en verzonken knoppen. De volumeknop en aan / uit-knoppen steken iets uit de zijkant, waardoor ik ze vrij moeilijk kan vinden en indrukken. Gelukkig hoef ik die knoppen niet vaak te gebruiken omdat ik de Nexus gemakkelijk kan wekken door dubbel op het scherm te tikken.

google-nexus-9-5

De achterkant van de Nexus 9 heeft een uitstekende camera en is niet zo omvangrijk als de camera aan de achterkant van de iPhone 6 Plus, dankzij een lichte kromming in het achterpaneel. Dus hij kan stabiel blijven als hij op mijn bureau ligt.

google-nexus-9-6

De Nexus 9 is kleiner en lichter dan de Nexus 10 en iPad Air 2, maar nog steeds aanzienlijk zwaarder dan de Kindle Fire HDX 8.9. Daarom is het nog steeds vrij onhandig om het met één hand vast te houden, vooral als je het voor een lange tijd gebruikt.

google-nexus-9-2Nexus 9 op Surface Pro 3

Software en gebruikerservaring

De Nexus 9 draait op de nieuwste versie van Android 5.0 Lollipop met een plat materiaalontwerp. Dit is een van de grootste Android-updates ooit, het heeft niet alleen een facelift aan de visuele kant, maar ook veel verbeteringen aan de software-ervaring. Lollipop is toegevoegd met een aantal nieuwe functies, zoals een nieuw plat UI-ontwerp, nieuwe meldingen waarmee je kunt bepalen hoe en wanneer je meldingen ontvangt, beveiligingsverbeteringen, nieuwe snelle instellingen en een batterijbesparingsfunctie.

nexus-9-ui-1

nexus-9-ui-2

Google Nexus 9 is de eerste tablet die de 64-bit Nvidia Tegra K1 SoC gebruikt met een 2,3GHz dual-core Denver CPU en een 192-core Kepler DX1 GPU. Het zou desktop-achtige prestaties moeten bieden, maar ik heb de afgelopen week af en toe een hapering opgemerkt. Soms moest ik een seconde of twee wachten om een ​​zware app of game te openen, maar het probleem doet zich niet altijd voor. Ik denk dat dit een softwareprobleem is en mogelijk wordt opgelost in de volgende update. Verder zijn de prestaties verbluffend en ervaar ik nauwelijks vertraging bij het spelen van 3D-games op deze tablet.

audio en scherm

De Nexus 9 heeft een 8,9-inch IPS LCD-scherm met een resolutie van 2048 x 1536 pixels. Het scherm heeft een beeldverhouding van 4:3 wat ideaal is voor surfen op het web, maar het zal zwarte balken aan de boven- en onderkant tonen bij het afspelen van films. Verder valt het scherm naar mijn mening nogal tegen. Dit is een goed scherm met nauwkeurige kleurweergave en brede kijkhoeken, maar het is niet zo levendig en scherp als andere high-end tabletschermen. Het kon ook zo saai worden als ik adaptieve helderheid inschakelde, dat ik deze optie vaak uitschakel en het helderheidsniveau instelde op ongeveer 40%.

google-nexus-9-1

Je kunt ook HTC’s twee naar voren gerichte BoomSound-luidsprekers aan de randen van de Nexus 9 zien. Ze helpen bij het leveren van geluid dat veel helderder, voller en luider is dan welke tablet dan ook op de markt. Ik denk dat goedkope draadloze speakers niet meer nodig zijn.

Camera

Ik haat het idee om foto’s te maken met een tablet, dus dit is niet echt een belangrijk aspect van deze review. Ik heb wat foto’s gemaakt met de camera en nu heb ik nog een reden om te vergeten deze camera voor altijd te gebruiken. De camera van de Nexus 9 is verschrikkelijk. Hieronder ziet u enkele voorbeeldafbeeldingen.

Drums

De Nexus 9 wordt aangedreven door een 6700 mAh-batterij. De batterijduur is goed, maar niet zo lang als ik had gehoopt. Ik kan het alleen meer dan 2 dagen gebruiken bij licht gebruik en voor zwaardere taken zoals films streamen of games spelen, duurt het misschien niet tot het einde van de dag. De batterij heeft een vermogen van 9,5 uur voor browsen via wifi, 8,5 uur voor LTE-browsen en 9,5 uur voor het afspelen van video. Een volledige batterijlading duurt ongeveer 3,5 uur.

nexus-9-batterij

conclusie

voordelen

Elegant en robuust ontwerp. Het werkt met de nieuwste versie van Android 5.0 Lollipop met veel verbeteringen. Transparante frontspeakers. Uitstekende wifi- en Bluetooth-verbinding.

nadelen

Nog steeds niet comfortabel om met één hand te gebruiken. Vreselijke camera. Gemiddelde batterijduur. Hoge prijs. Geen microSD-kaartsleuf.

De prijs van Google Nexus 9 begint bij $ 399 voor de 16 GB-versie. Dit is een goede tablet, maar voor deze prijs kan ik hem niet aanraden. Het is misschien de moeite waard om te overwegen wanneer de prijs onder de $ 300 daalt.