Enermax DreamBass Genie Review

Enermax is niet het eerste bedrijf dat je associeert met geluidskaarten of enige vorm van audiohardware, omdat het vooral bekend staat om zijn behuizingen, voedingen en koelset. De DreamBass Genie USB-geluidskaart is onderdeel van een beweging om randapparatuur te verkopen; er is ook een versie die wordt geleverd met een koptelefoon.

Enermax DreamBass Genie

De DreamBass Genie ziet er slimmer uit dan veel goedkope USB-geluidskaarten die er op zijn eenvoudigst uitzien als generieke USB-dongles. In plaats daarvan is de DreamBass ontworpen om te lijken op een buis van het type dat wordt gebruikt in analoge versterkingscircuits. Maar schijn bedriegt: deze kleine audioprocessor is volledig solid-state. Het heeft 3,5 mm koptelefoon- en microfoonpoorten en kan tot 96 kHz 24-bit stereogeluid leveren. De audioprocessor is gebaseerd op de VIA Envy VT1620A-codec (een DAC/ADC-combochip) en maakt gebruik van generieke stuurprogramma’s voor het besturingssysteem, zodat hij automatisch werkt met elk huidig ​​Windows 7-, Mac OS X- of Linux-besturingssysteem. Een blauwe LED in de schijfbehuizing begint te knipperen wanneer u deze op een USB-poort aansluit.

Er is een ingebouwde voorversterker die is ontworpen om een ​​beetje basversterking toe te voegen. Dat lukt zeker: het geluid dat uit de DreamBass komt is zeker lager dan onze high-end referentiegeluidskaart (een Propellerhead Balance) of de geïntegreerde Intel HD Audio-chip van onze laptop. Helaas staat meer bas niet noodzakelijk gelijk aan beter geluid; er is een reden waarom we de voorkeur geven aan een standaard plat, gebalanceerd profiel van onze audiohardware. Basnadruk gaat ten koste van helderdere hoge tonen en geeft lagere tonen een dreun die niet goed past bij veel op gitaar gebaseerde muziek.

Enermax DreamBass Genie

Onze dubstep-, drum-‘n-bass- en psy-trance-testtracks profiteerden echter allemaal van de toegevoegde push aan de onderkant: de bas gromde vrolijk, hoewel we aan de bovenkant van het frequentiespectrum wat verlies van helderheid en helderheid opmerkten. De verbeterde bas zorgt voor een vol, krachtig geluid in combinatie met een set goedkope Logitech 2.1-luidsprekers, hoewel sommige euforische hoge lijnen en vrouwelijke vocalen ondermaats leken naast de zwaardere bas. We raden af ​​te luisteren met een koptelefoon die de bas benadrukt, maar het algehele effect via de luidsprekers klinkt goed voor dans-, pop- en industriële muziek; we hadden zeker plezier met het maken van baszware tracks om het te bewijzen. We ontdekten ook dat het ook zeer bevredigende explosies in games en films produceerde. Als uw luidsprekers een te lage bas hebben, kan basversterking in de voorversterkertrap dit ook helpen compenseren.

Enermax DreamBass Genie

Als je echter extra bas wilt, leveren de meeste geluidskaarten al perfect respectabele niveaus, die je kunt benadrukken door de treble-equalizer-instelling in je favoriete muzieksoftware te verlagen of luidsprekers aan te sluiten met een degelijke subwoofer. Een geluidskaart kan zorgen voor een enorme verbetering van de ingebouwde audio, maar we raden aan om er een te kopen die standaard een vlakker maar veelzijdiger geluid geeft, zoals Creative X-Fi Go. Pro, waarmee u ook beschikt over de krachtige reeks audio-optimalisatiesoftware van Creative, inclusief basverbetering.

Prijs £24