Eminent hdMEDIA Stream DTS Editie EM7075 review

De betaalbare streaming media-ontvanger van Eminent is een glanzend zwarte plastic doos die niet te veel ruimte in beslag neemt naast je tv. Het heeft slechts één USB-poort voor het aansluiten van externe harde schijven, wat problematisch kan zijn als uw schijf een extra poort nodig heeft voor stroomvoorziening. Er zijn ook de verplichte HDMI-, optische S/PDIF-, composiet-, stereo phono- en 10/100 Ethernet-poorten.

Eminente poorten hdMEDIA Stream DTS Edition EM7075

Eminent afstandsbediening hdMEDIA Stream DTS Edition EM7075

De afstandsbediening is klein maar goed ontworpen, met slechts een paar basisknoppen voor spelen, springen, navigeren en toegang krijgen tot opties. Er is geen alfanumeriek toetsenbord, wat geen serieus probleem is omdat er een toetsenbord op het scherm is. Het toetsenbord is echter alfabetisch gerangschikt, waardoor het een beetje traag is om letters te gebruiken als je een QWERTY-indeling gewend bent. De knoppen van de afstandsbediening zijn ook hyperreactief, waardoor het gemakkelijk is om door twee menu’s te klikken door een toets te lang ingedrukt te houden.

De streamer heeft een fantasieloze maar goed ontworpen lintinterface, met pictogrammen die meer lijken op de functies die ze zouden moeten aangeven dan de meeste. Wanneer u ze allemaal selecteert, wordt hieronder een extra set opties zichtbaar. Netwerk geeft je de mogelijkheid om toegang te krijgen tot UPnP-, Samba- en YouTube-opties. De volgende tabbladen op het lint zijn Video, Muziek en Foto’s, die alleen inhoud weergeven als u een USB-harde schijf hebt aangesloten.

Het duurt even voordat je gewend bent aan de YouTube-interface; Om een ​​video correct af te spelen, moet u deze eerst selecteren, vervolgens op de optieknop drukken en volledig scherm kiezen in het menu. Nog irritanter is het onvermogen van de client om oudere YouTube-video’s af te spelen – het ondersteunt alleen recente video’s die zijn gecodeerd in H.264, dus je zult merken dat sommige inhoud je een codec-fout geeft en weigert af te spelen. De EM7075 heeft ook een ingebouwde NAS-server, evenals BitTorrent- en NZB Usenet-downloadmogelijkheden, maar deze kunnen alleen worden gebruikt als je een USB-harde schijf aansluit.