Denon AH-D340 Review

De Denon AH-D340s zijn verrassend groot, aangezien ze zijn ontworpen voor gebruik met draagbare muziekapparaten. De AH-D340’s zijn comfortabel om gedurende langere tijd te dragen, wat belangrijk is als je gewoon achterover wilt leunen en genieten van een volledig album. Hoewel ze enigszins warm zijn, zijn de oorkussens van traagschuim van de AH-D340 lichtgewicht en passen ze goed zonder oncomfortabele druk uit te oefenen op onze oren of kaak.

Helaas voelden de oorschelpen te los en wiebelden wanneer we ons hoofd bewogen, vaak alsof ze eraf zouden vallen. Ze zijn ook oncomfortabel als ze om de nek hangen als ze niet in gebruik zijn. Dit is jammer, aangezien de hoofdtelefoon is ontworpen voor gebruik met iOS- en Android-apparaten, en er zullen momenten zijn waarop je ze snel moet verwijderen om met mensen te praten voordat je ze weer opzet.

De afneembare kabel van de AH-D340 heeft een derde bedieningsring op de connectoren en een slanke geïntegreerde bedieningskast waarmee u het volume kunt aanpassen en pauzeren, nummers kunt afspelen en oproepen kunt aannemen. We waren echter verrast dat we geen vergrendelingsgreep vonden om de kabel op zijn plaats te houden, en trokken hem er meerdere keren per ongeluk uit.

Denon AH-D340

De instructies beschrijven het gebruik van een app genaamd Denon Audio, die beschikbaar is voor Android- en iOS-apparaten. Beide versies bevatten een vrij standaard muziekspeler en internetradio met TuneIn-technologie. De iOS-versie heeft een optionele equalizer waarvoor je £ 1,49 moet betalen als in-app-aankoop. Dit is irritant en we vinden dat kopers van AH-D340s de volledige app gratis zouden moeten krijgen.

Denon AH-D340

Hoewel dit een goed klinkende koptelefoon is, zouden de AH-D340s niet onze eerste keuze zijn voor muziek onderweg vanwege hun formaat en instabiliteit op ons hoofd. Sennheiser’s Momentum On-Ear set is lichter, veiliger om te dragen en we geven de voorkeur aan het warme maar heldere geluid.