Creative Muvo 2c review: een voordelige Bluetooth-luidspreker

Goedkope draagbare Bluetooth-luidsprekers hebben vaak een zwak geluid, een slechte bouwkwaliteit of een gebrek aan functies. Het zou dan ook begrijpelijk zijn om Creative’s Muvo 2c met enige schroom te benaderen. Voor £ 23 is het zeker goedkoop, en met 93 x 38 x 67 mm is het niet alsof er veel ruimte is om te vullen met hoogwaardige tweeters. De batterijduur van zes uur is ook behoorlijk in plaats van buitengewoon.

Creative Muvo 2c review: Functies

Het wordt echter al snel duidelijk dat de Muvo 2c niet zomaar een koopje is. Het is geclassificeerd volgens de IP66-standaard voor stof- en waterbestendigheid en heeft een paar verbindingspoorten, waaronder een 3,5 mm aux-ingang, een micro-USB-poort voor opladen en gegevens, en een microSD-slot, dat hand in hand werkt met de geïntegreerde MP3-speler . Het meest veelbelovend van alles is de grote passieve radiator, die bedoeld is om de enkele actieve driver te versterken met wat bas-aanwezigheid – gemakkelijk een van de meest productieve zwakke punten van compacte luidsprekers.

LEES VOLGENDE: De beste Bluetooth-luidsprekers die je kunt kopen

Creative Muvo 2c review: Prestaties

Werken? Ja, tot op zekere hoogte. De Muvo 2c zal je orgels niet schudden, maar de mid-bass is duidelijk aanwezig, vult het nummer als geheel en vermijdt de luidruchtige, kleine output die zoveel budgetluidsprekers verdoemt.

De hoofdcontroller doet ook verrassend goed werk door zang te benadrukken en naar de voorgrond te brengen, wat geweldig is voor podcasts en de meeste muziekgenres. De Muvo 2c kan ook veel luider maken dan zijn grootte doet vermoeden en hij vervormt niet eens veel als hij in de buurt van zijn limiet komt. We waren blij om het op ongeveer 10-20% van het maximale volume te houden.

Het lukt echter niet helemaal om te klinken als een veel duurdere luidspreker. Soms kunnen middentonen verward raken, vooral in rockmuziek, waar vervormde gitaren bijna kunnen versmelten met cimbaalhits. Het geluidsbeeld is ook vrij smal, dus als je luistert terwijl je uiterst links of uiterst rechts zit, verliezen de hoge tonen een deel van hun scherpte.

Toch overtrof de algehele geluidskwaliteit onze verwachtingen ver en dankzij de IP66-classificatie konden we hem onder de douche gebruiken. Onthoud dat hij alleen spatwaterdicht is, niet waterdicht – hij is niet bestand tegen volledige onderdompeling, zoals de UE Wonderboom dat kan.

Zoals gezegd, kun je met de ingebouwde MP3-speler tracks, inclusief FLAC-bestanden, rechtstreeks vanaf een microSD-kaart afspelen. Dit is nog een leuke kleine functie in een budgetluidspreker, en vooral een draagbare.

Het nadeel is dat je het afspelen probeert te regelen met een paar knoppen aan de bovenkant. Er zijn geen speciale knoppen om te pauzeren, af te spelen of over te slaan, dus je moet de multifunctionele knop ingedrukt houden en op de volumeknoppen drukken om te zoeken, wat lastig is. Je zou de Creative Sound Blaster Connect mobiele app kunnen gebruiken, maar dit heeft zijn eigen problemen: het kon geen muziek op onze Android-telefoon vinden totdat we het minimaliseerden en begonnen te spelen vanuit de VLC-app.

Creative Muvo 2c review: oordeel

Dit is een geweldige kleine speaker voor weinig geld. Spaar voor de UE Wonderboom als je kunt, maar het is aanzienlijk duurder. Wie op zoek is naar een budgetalternatief zal aangenaam verrast worden door de Muvo 2c.