Creative MUVO 2 Wireless Bluetooth Speaker review: kan een waterdichte speaker goed klinken?

Creative Labs is momenteel een van de beste fabrikanten van Bluetooth-luidsprekers, omdat ze geweldig klinkende luidsprekers blijven uitbrengen tegen betaalbare prijzen. Ik heb veel Creative-producten geprobeerd en ben dol op elk van hen. Nieuwere producten zoals de iRoar of Sound Blaster Roar Pro Het zijn niet echt draagbare luidsprekers omdat ze een beetje omvangrijk zijn en geen waterdichte functie hebben.

Een paar maanden geleden kondigde Creative Labs de twee echte draagbare luidsprekers aan, namelijk de MUVO 2 en de MUVO 2C. Ik heb de mogelijkheid om de te proberen MUVO 2 in de afgelopen weken en het volgende is de volledige recensie.

uitpakken

Ontwerpkenmerken

De naam MUVO 2 klinkt misschien bekend als je fan bent van Creative. Creative heeft meer dan tien jaar geleden een product uitgebracht met de naam Nomad MuVo2, maar het is een MP3-speler met 4 GB opslagruimte en kost $ 199. De nieuwe MUVO 2-luidspreker is veel goedkoper, maar kan dankzij de microSD-kaart ook als zelfstandige muziekspeler fungeren gleuf aan de achterkant.

Dit is ook de reden waarom het draagbaarder is dan veel Bluetooth-luidsprekers die er zijn. Je hoeft niet op je smartphone te vertrouwen om muziek af te spelen, laad gewoon je muziekbibliotheek in de kaart en stop deze in de luidspreker, dan kun je overal van muziek genieten. Een andere reden waarom u de microSD-kaart wilt gebruiken, is dat de luidspreker het afspelen van verliesvrije FLAC- en WAV-bestanden ondersteunt.

creative-muvo-2-speaker-3

Alsof dat nog niet overtuigend genoeg is, heeft Creative de MUVO2 stof- en waterbestendig gemaakt met een IP66-classificatie. Je kunt de speaker niet onderdompelen in water, maar hij is wel volledig bestand tegen lichte regen of spatwater.

De speaker heeft een stevige structuur ondanks dat de buitenkant van plastic is. Het voelt geweldig om de luidspreker vast te houden omdat hij een soft-touch afwerking heeft, alleen de grille aan de voorkant is gemaakt van aluminium. De rubberen afwerking voelt premium aan, maar kan ook in korte tijd krassen en degraderen. Ik heb al veel krassen op de behuizing gezien hoewel ik zeer voorzichtig met de luidspreker omga.

creative-muvo-2-speaker-2

Aansluitingen aan de achterkant zijn onder andere een microUSB-poort, een 3,5 mm audiopoort en een microSD-kaartsleuf. Je kunt via elk van hen muziek afspelen, zelfs via de microUSB-poort. Bovenaan zit een modusknop waarmee je kunt schakelen tussen audiobronnen.

creative-muvo-2-speaker-4

De Creative-luidspreker wordt aangedreven door een lithium-ionbatterij van 2.200 mAh. De levensduur van de batterij is 10 uur en tijdens mijn test had ik geen probleem om de luidspreker een hele week zonder opladen te gebruiken. Ik waardeer ook dat Creative de microUSB-poort gebruikt om op te laden in plaats van een eigen poort.

geluidskwaliteit

De MUVO 2 is voorzien van een grote passieve basradiator in het midden en 2 full-range drivers aan 2 kanten. Ik ben behoorlijk verrast met zijn prestaties, gezien het feit dat het een compacte luidspreker is. Op hetzelfde moment dat ik deze recensie aan het schrijven was, probeerde ik ook een andere waterdichte luidspreker, de buiten lezen. Dus maakte ik een video waarin ik het geluid tussen de 2 luidsprekers vergelijk.

Hoor je het grote verschil tussen de twee? De markt voor Bluetooth-luidsprekers is overvol, maar de meeste hebben een ondermaatse geluidskwaliteit. Terwijl het geluid van de Leeron-luidspreker gedempt en boxy is, schittert de MUVO 2 echt met een veel schoner, helderder geluid. Bas is echt goed bij het afspelen van muziek in een auto of een klein appartement. Het is geen diepe of donderende bas, maar hij is strak en krachtig genoeg om van je muziek te genieten.

De sonische kenmerken leunen naar voren, maar het is niet te agressief. Daarom zijn de stemmen nog steeds erg aanwezig terwijl de hoge tonen niet te fel zijn. Het resultaat is een uitgebalanceerd geluid met een ruimtelijk beeld.

Het nadeel van de MUVO 2 is dat het vermogen mist. Dit is geen krachtige speaker en dit merk je wanneer je de speaker in je achtertuin of in een ruime kamer plaatst. Dit is begrijpelijk en is iets dat je moet opofferen om zo’n compact formaat te hebben. Gelukkig stelt Creative ons in staat om twee MUVO 2-luidsprekers aan elkaar te koppelen om een ​​stereosysteem te creëren en het vermogen te verdubbelen. Houd er rekening mee dat de modus alleen werkt via Bluetooth-verbinding en stereogeluid uitvoert, dus u kunt de 2 luidsprekers niet in verschillende kamers plaatsen.

conclusie

voordelen

Uitstekende bouwkwaliteit met waterdichte behuizing Geweldig klinkende luidspreker voor het formaat Ondersteunt verliesvrije bestanden Kan worden gekoppeld aan een andere luidspreker