Cooler Master CM Storm Sirus 5.1 review

De afgelopen jaren hebben we verschillende 5.1-headsets gezien, die meerdere luidsprekers in elke oorschelp gebruiken om je echte surround sound te geven voor games en films met 5.1-soundtracks. Passend bij een speciale surround sound-hoofdtelefoon heeft Cooler Master’s CM Storm Sirus 5.1 een externe USB-geluidskaart. Maakt verbinding met uw pc via twee USB-kabels; het is een apparaat dat veel energie verbruikt, vandaar de noodzaak van een extra aansluiting. We waren blij te constateren dat, in tegenstelling tot sommige audioapparaten die een tweede USB-aansluiting nodig hebben voor voeding, er geen onaangenaam gezoem op de achtergrond was dat werd veroorzaakt door het stroomcircuit.

Zowel de oortjes als de audioprocessor zijn duidelijk dik. De headset doet ons denken aan Plantronics’ 777 virtual surround sound-model (zie Editor’s Choice), met zijn stevige plastic hoofdband en stevige oorschelpen. Er is echter voldoende vulling op beide, en we waren blij te constateren dat de headset ondanks hun gewicht niet oncomfortabel werd tijdens een gamesessie van drie uur. Het past op verschillende hoofdmaten, en hoewel het stevig om de schedel grijpt met zeer weinig bewegingsbereik op de headset, vonden we het gemakkelijk om zelfs over een bril te dragen.

De audioverwerkingseenheid is rond, schijfvormig, met een volumeknop, mute-knoppen, een paar USB-connectoren die aan de ene kant uitkomen en een vrouwelijke DIN-connector aan de andere. Het enige wat je hoeft te doen is je koptelefoon in de DIN-aansluiting te steken en je bent klaar om te gaan.

De hoofdtelefoonkabel is 1,3 m lang en je krijgt een totale kabellengte van 3,5 m als je de USB-audioprocessor aansluit. Als je al een high-end geluidskaart hebt en de analoge surround sound-audio-uitgang wilt gebruiken, kun je je koptelefoon aansluiten op de meegeleverde analoge adapter, die bestaat uit vier pinnen en een USB-connector om voor je koptelefoon te zorgen. energiebehoeften. Over het algemeen raden we echter aan om de eigen USB-geluidskaart van de headset te gebruiken, vooral als je alleen audio van je moederbord hebt.

In games is het surround-effect verbluffend. We vergeleken het met de output van virtuele surround sound-verwerking via een degelijke stereoheadset en werden plotseling ondergedompeld in een andere wereld van geluid. De stemmen van de personages om ons heen waren precies geplaatst en we waren ons scherp bewust van het onheilspellende geluid van naderende monsters. Deze nauwkeurige directionele audio geeft je ook een duidelijk voordeel in multiplayer-games, omdat je precies kunt horen waar je vijanden vandaan schieten. We waren ook blij om te ontdekken dat in de goed ontworpen soundscapes van de games die we hebben getest, de muziek op de achtergrond bleef, niet beïnvloed door ongewenste directionaliteit.

Cooler Master CM Storm Sirus 5.1

De helderheid van het geluid is fenomenaal, vooral bij menselijke stemmen, terwijl geluidseffecten, vooral explosieve, profiteren van de nadrukkelijke bas van de hoofdtelefoon. Surround sound bij films krijgt dezelfde voordelen, hoewel het gewicht en de grootte van de hoofdtelefoon het minder dan ideaal maken als je achterover wilt leunen en ontspannen. Zelfs stereomuziek klinkt redelijk goed, met een breed geluidsbeeld en heldere lage en hoge tonen, hoewel de middentonen een beetje modderig klinken op onze meer complexe en drukke nummers. De ruisonderdrukkende microfoon doet goed werk voor in-game communicatie, zonder overmatig achtergrondgeluid of vervorming.

De CM Storm Sirus 5.1 klinkt zoveel beter dan welk virtueel surround sound-systeem dan ook, en het is geweldig voor hardcore gamers, zelfs als stereomuziekprestaties een bijzaak zijn. De koptelefoon, hoewel zwaar, is comfortabel om gedurende langere tijd te dragen. Dit is echter een specialistisch product en met bijna £ 100 is de prijs onbetaalbaar voor informele gebruikers. Als je eersteklas directionele audio voor gaming wilt, is dit een geweldige koop, maar de meeste gebruikers zullen de lagere prijs en grotere veelzijdigheid van een virtuele surround sound-headset zoals de Plantronics Gamecom 777 waarderen.

Prijs £98

Jongen koptelefoon
Bestuurder open