Cambridge Audio CXN Review

Sommigen vinden misschien dat afzonderlijke hifi’s een 20e-eeuwse manier zijn om naar muziek te luisteren, maar de Cambridge Audio CXN is zo modern als maar kan. Het is een prachtig ontworpen hifi-installatie met alle bedrade en draadloze verbindingen die je nodig hebt om digitale muziek vanaf elk apparaat te streamen, inclusief FLAC-bestanden met hoge resolutie.

Met een stijlvolle afwerking van geborsteld zilver metaal (het is ook verkrijgbaar in zwart, als dat de kleur is van je bestaande afstandhouders) en een 4,3-inch kleurenscherm dat het voorpaneel domineert, ziet de CXN er veel eenvoudiger uit dan voorversterkers, spelers van cd’s en DAC’s. waarschijnlijk voelen. Het scherm eist aandacht op en toont albumhoezen in full colour; Hoewel kijkhoeken en kleurverzadiging niet de beste zijn die we hebben gezien, is het nog steeds een enorme verbetering ten opzichte van de monoschermen die door andere mediaspelers worden gebruikt.

Menu’s zijn verstandig gelabeld en het scherm heeft een resolutie die hoog genoeg is zodat het gemakkelijk te lezen is vanaf de andere kant van de kamer. De achtergrondverlichting kan worden gedimd of volledig worden uitgeschakeld als het storend is, maar omdat het albumhoezen prominent weergeeft, hebben we het liever aan laten staan ​​om ons te helpen erachter te komen wat er speelde bij het gebruik van de shuffle-functie.

Er is geen interne harde schijf om je muziekbibliotheek lokaal op te slaan, maar zolang je een pc of NAS-apparaat in je netwerk hebt, kun je bestanden streamen via bekabelde of draadloze verbindingen. Wi-Fi is inbegrepen in de vorm van een dongle, in plaats van een geïntegreerde antenne, zodat Cambridge Audio de technologie mogelijk op een later tijdstip kan updaten.

Helaas is er geen ingebouwde Bluetooth – je moet de BT100-dongle apart kopen, wat voor deze prijs als een snuifje aanvoelt. Bluetooth-audiokwaliteit voldoet misschien niet aan de verwachtingen van iemand met een bibliotheek met hi-res audiobestanden, maar het is nog steeds handig om de vreemde podcast vanaf je telefoon te streamen. Als je een Apple-apparaat hebt, kun je altijd AirPlay-streaming gebruiken.

Cambridge Audio CXN - poorten aan de achterkant

Je kunt ook een pc aansluiten op de USB-poort om hem als externe geluidskaart te gebruiken, of de meerdere digitale en analoge ingangen aan de achterkant gebruiken. Slim, alle labels zijn achterstevoren en met de goede kant naar boven geschreven, zodat u ze gemakkelijk kunt lezen wanneer u over de bovenkant van het apparaat leunt om het op te hangen. Omdat er een digitale voorversterker aan boord is, kun je een set actieve luidsprekers aansluiten en meteen beginnen met het afspelen van muziek, maar we hebben het geprobeerd met een aparte versterker en een paar passieve luidsprekers.